Dali Concept 6 vs. PSB Image T55? Hvilke forskjeller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Concept 6 vs. PSB Image T55? Hvilke forskjeller?

Er på tide å bytte ut mine Tangent-høyttalere. Har sett meg ut disse to som ganske aktuelle. PSB'ene fikk jo en ganske god test i L&B. Dali Concept 6 fikk jo også en ganske god test, men ble trukket litt for litt kasseresonnans (+ noe annet som jeg ikke husker). Hører 90% musikk, og ser 10 % film. Musikk som jeg hører på, er typisk listepop, f.eks. Madonna. Hører også en god del på ganske hard rock, f.eks. Slipknot, System of a Down, Fear Factory, o.l The Prodigy og Chemical Brothers blir det også litt av, og i det siste har jeg også hørt len del på The Eagles. Bitte litt Techno blir det også. Ganske allsidig musikksmak m.a.o.

Spørsmålet blir om T55 er verdt prisdifferansen på nesten dobbelt så mye. Og hva er de mest åpenbare forskjellene? Hvilken høyttaler vil låte best på min type musikk? Klarer jeg meg med Concept 6? Er ikke så veldig opptat av bass lengre, men diskanten må være fin og lys. Har valgt disse høytt. pga at jeg har planer om å utvide til 5.1 senere. Med tanke på at jeg er en student uten sommerjobb, vil det bli mye billigere å kjøpe Concept 6 serien, i forhold til Image serien. Er det andre alternativer dere vet om?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når prisen er dobbel kan du sansynligvis regne me at den dyreste låter best
    gå i butikken og hør da vel

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at du kanskje vil like Infinity Beta. Sjekk ut fyndborsen.se.

Prodigy med fin og lys diskant tror jeg ikke er noe særlig hvis det ellers er bassfattig. Du trenger litt punch i bassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Einis: Lettere sagt enn gjort. Hvis jeg skal høre på en Dali Concept, så er jeg nok nødt til å dra et stykke, kanskje til Bodø. Og det vil ikke være aktuelt i det hele tatt! Så da får jeg heller stole på at noen av dere her på forumet har erfaring med denne!

pnerbye: Infinty Beta har jeg ikke tenkt på. Er vel kanskje pga. manglende omtale i det fagstoffet jeg leser; nemlig L&B. Er ikke så ofte de tester Infinity, så vidt jeg har erfart. Men forslaget mottas med takk! :-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Einis: Lettere sagt enn gjort. Hvis jeg skal høre på en Dali Concept, så er jeg nok nødt til å dra et stykke, kanskje til Bodø. Og det vil ikke være aktuelt i det hele tatt! Så da får jeg heller stole på at noen av dere her på forumet har erfaring med denne!

pnerbye: Infinty Beta har jeg ikke tenkt på. Er vel kanskje pga. manglende omtale i det fagstoffet jeg leser; nemlig L&B. Er ikke så ofte de tester Infinity, så vidt jeg har erfart. Men forslaget mottas med takk! :-)

Med en god og sterk forsterker, så leverer Infinity varene til de grader!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Med en god og sterk forsterker, så leverer Infinity varene til de grader!
    Hmm.. hørtes lovende ut. Har enda ikke hørt T55, men har planer om å stikke innom denne uken. Hvordan vil du karakterisere lyden i Infinity'ene i forhold til PSB? Har blitt mye mer opptatt av mellomtonen og diskanten i de siste årene. Bassen er ikke så viktig som den var (i fjortis-alderen), men jeg vil jo seff ha litt trøkk da! Har tenkt å bygge ut til surround etter hvert, finnes det senter og bakhøytt. i samme serien?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ingen kjennskap til psb-høytalerne men har selv concept 6 høytalerne og er strålende fornøyd! samme type musikk-smak som deg og mener at concepten spiller knallbra på alt (spess madonna! :grin: ), i forhold til prisen!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes jo bra ut det da! Concept-serien passer min lommebok mye bedre enn de andre alternativene, spesielt når jeg har tenkt på å oppgradere til surround etter hvert. Men jeg er litt usikker på hvor mye jeg egentlig bør legge i høytt. Lurer på om det å gå fra Billig-høyttalere til 1200,- og "bare" opp til nye høytt. til 3495,- er litt for lite. Er usikker på om jeg bør går for et par til rundt 6000,- når jeg først er i gang. Men da blir det leeenge til det blir surround i alle fall :-/

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity Beta C360 kom andreplass i en større test av centere i fjor. B&W LCR600 vant. Sjekk ut www.fyndborsen.se for å se litt priser og slikt.

Concept CT er veldig tynn i lyden selv om Concept 6 er veldig bra,

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke glem kef iq serien, den høres meget bra ut. som en miks av dali ikon 6 og bw 603 og med en god pris. kommer til norge før påske ifølge akustikk.no og da får jeg endelig de høytalerene jeg bestilte 2 desember... :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef kan vel også være et alternativ... men må ærlig innrømme at jeg ikke har vurdert de før; mente at lyden ikke var rett til meg etter det jeg har lest i L&B og div. Men det er mulig det er noe å tenke på det også ;-)

Var innom den lokale HIFI-butikken idag, trodde de hadde Infinity's Beta-serie, men det var bare den billigere modellen (husker ikke navnet).

Noen som vil gi meg en pekepinn på hva som karakteriserer de forskjellige nevnte høyttalerne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Kef kan vel også være et alternativ... men må ærlig innrømme at jeg ikke har vurdert de før; mente at lyden ikke var rett til meg etter det jeg har lest i L&B og div. Men det er mulig det er noe å tenke på det også ;-)
    jeg har hørt både t55 og kef iq5 og foretrekker klart den siste. ett annet alternativ i samme sjanger er tannoy sensys dc2, både t55 og dc2 kan høres hos stereofil i grensen. jeg har relativt lik musikksmak som deg og foretrakk dc2 framfor t55 med god margin, så det er nok verdt å høre dem.
    synd man ikke finner ett sted med alle alternativer samla, så man kunne hørt dem etterhverandre.
    oh, well.
    edit: ser du er student og da faller vel kanskje dc2 bort med en pris på rundt 8000,-, mens kef iq5 som ligger på 5500,- seiler opp som en meget,meget bra alternativ.
    sjekk denne tråden for info og lytteinntrykk av iq5. og en hel del rundt leveringsproblemene...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •