Hvilke høytalere til hvilken musikktype? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Sub kobles lett til ved å la en signalkabel overføre signalet fra marantzen (prosessor ut) til sub og så sette crossover/delefrekvens på selve subwooferen. Så enkelt kan det gjøres

Virker som om du er veldig opphengt i Energy'ene, det at dem er dyr betyr ikke at dem er bedre. Dette kommer jo an på smaken din, og velg 100% etter hva du verdsetter i en høyttaler, ikke heng deg opp i opprinnelig pris og rabatter - med mindre det gjelder den høyttaleren du har funnet ut at du liker best!

Triangle har jeg ikke hørt annet enn godord om. Klipsch og B&W har vi her hjemme selv (B&W dog av eldre årgang). Har vært å hørt på Klipsch RF-82, og den låt kanonbra! Liker du dynamikk, behagelig diskant/horn, og et luftig og behalgelig lydbilde som spiller vanvittig så må du høre/vurdere denne. 603S3 er absolut en god kandidat med en mer nøytral gjengivelse. Har hørt Ikon 6/7 og synes dem låt bra bortsett fra at man kunne høre overgangen mellom soft domen og bånddiskanten. Det fant jeg irriterende. I tillegg tålte diskanten lite effekt sammenlignet med resten av ht'en og ble fort spiss på høyere volum. Kan sikkert modereres med varm forsterker/signalkilde.

Følsomhet på en høyttaler er en ting, men om høyttaleren har en vanskelig impedanse er noe annet. Har den en vanskelig imp.kurve kan dette suge mye krefter ut av forsterkeren din, som igjen vil føre til at den stresser mer/klipper/slår seg av fordi den tømmes for krefter. Mine RF7 har følsomhet på 102dB eller 103dB, men dipper ned i 2,8ohm på det verste, og man bør da ha en forsterker som takler dette, og har strømreserver nok. Dette er seff vanskelig å finne ut av selv ved å bare se på ht'en (en ting er nominell imp, men denne gir kun en viss pekepinn), så spør evt selger om han vet noe om det. Om ikke annet merker du det fort nok når forsterkeren begynnerå klippe/stresse/evt slår seg av.

Høyere følsomhet betyr bare at du kan spille høyere ved samme effekt. Dette betyr ikke nødvendigvis at det låter bra, eller at forsterkeren har god kontroll på ht'en.

Sett deg et budsjett (som du har gjort), finn dine aktuelle kandiater i ditt prisleie og velg den ht'en du liker aller best av alle du har hørt på. Lån helst med deg hjem hvis mulig slik at du får prøvd dem i dine egne omgivelser, og får plassert dem skikkelig og se hva dem duger til hos deg!

Ta også hensyn til elektronikkens og høyttalerenes klangsignatur. Dette er viktig å passe på (les:matcing av komponenter), for dette kan virkelig avgjøre sluttresultatet

Btw: PM-7200 skal låte kanonbra på Klipsch RF-35/5 har jeg hørt, er absolutt berdt å prøve RF-82 på forsterkeren da! Enten liker du det eller så liker du det ikke

Lykke til!

Mvh Kai

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt innlegg. Hvor hører jeg klipsch i oslo?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo Hificenter vt jeg har klipsch

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk lyd og bilde har også Klipsch..

www.norsklydogbilde.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heyhey! For et par uker siden bestillte jeg energy rc30. Syns disse spilte bra. HT'ene var etter min mening fine og stramme i bassen. Jeg har på følelsen at disse vil spille mer etter min smak, enn rc 70. På et så lite rom som de skal inn på er jeg redd rc70 ville fått for dominerende og kanskje litt mer pløsete bass.

Agon (de som forhandler energy) får ikke HT'ene inn før i midten av august (og da kun i sort, kjedelig at de ikke får inn rosewood) så nå har jeg gått to uker uten noe annet enn tven. Det er fælt. Menmen, nå skal jeg på ferie i 2 uker så da slipper jeg å tenke på det.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MÅ du kjøpe nytt fra HIFI-klubben da??
    Hva med å kjøpe brukt?
    Jeg kan Skaffe Canton Karat 709 DC fra Tyskland til 8.000 + en del rimeligere modeller, hvis Canton kan være et alternativ for deg!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •