JBL E250P noe bedre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL E250P noe bedre?

Jeg har nå et komplett JBl northridge sett med E90 foran og ec25 center samt at
    bakhøytalere i samme serie er på vei.

Problemet mitt er at jeg ikke har en sub som er musikalsk.. Derfor lurer jeg på om
    JBL E250P som hører til serien er det beste valget for meg eller om det finnest andre valg til samme pris ( 5500 )

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er det sikkert, uten at jeg skal favorisere noen............;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt JBLen selv, men han som kjøpte min SVS PB10 hadde prøvd den og sa at den ikke kunne sammenlignes. Jeg har hørt en annen JBL sub som kostet ca 8000kr, og den falt igjenom under tunge filmscener.

Så PB10en kan jeg anbefale med hånden på hjertet, JBLen kan jeg anbefale med lygekors bakom ryggen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den JBL'en skuffa meg på alle områder . Du finner nok en bedre sub i f.eks SVS pb-10 og Velodyne CHT-12R. Men det er min mening da.

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt den JBL subben å synes ikke den var så bra...synes det ble for mye brumle-bass...så jeg er sikker på at det finnes bedre alternativer

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hørt den subben ved et par anledninger, og den har absolutt ikke imponert. Slapp og rumlete.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss.. Dette var da slakt deluxe :???: :???: men jeg tror det så gjerne..
    Jeg er i utgangspunktet ute etter en subb som spiller bra til musikk da jeg har noen andre beist til å ta seg av Rå trykket under film..

Så derfor så er kanskje en SVS pb-10 et glimrende valg da?
    ikke lett dette.. få så mange rare komponenter til å spille bra sammen..

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E250P gjør en flott jobb på film, men "brumlebassen" som Northridge-serien er kjent for gjør at jeg er litt usikker på den til musikk. Har tenkt litt på den i Studio-serien, men har ikke muligheten til å lytte på den først og da er jeg veldig tvilende.

Velodyne er jo et sikkert valg, og leveres med fjernkontroll for enkel justering. CHT12R koster vel 5995,- Den er nok kanskje den hotteste for meg dersom jeg skal handle. Jeg vurderer og titommeren dersom den er enda kjappere og litt mindre i størrelse.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    E250P gjør en flott jobb på film, men "brumlebassen" som Northridge-serien er kjent for gjør at jeg er litt usikker på den til musikk. Har tenkt litt på den i Studio-serien, men har ikke muligheten til å lytte på den først og da er jeg veldig tvilende.

Velodyne er jo et sikkert valg, og leveres med fjernkontroll for enkel justering. CHT12R koster vel 5995,- Den er nok kanskje den hotteste for meg dersom jeg skal handle. Jeg vurderer og titommeren dersom den er enda kjappere og litt mindre i størrelse.
    den i studio serien er jo VELDIG dyr.. Jeg tror at man betaler mye for navnet og utseende.. så jeg vil nok satse på en "liten" søt SVS..

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig dyr? Jeg syns ikke hoppet fra 6 til 9 tusen er noe å hyle etter akkurat.

Godt mulig det stemmer det du sier, men så er høyttalerne i Studio-serien lysår foran Northridge når det gjelder alt fra byggkvalitet til lyd. Så dersom subben er like langt foran, må den være svinaktig god. Problemet her er å få hørt den..

Jeg har og vurdert PB10, men da går jeg heller for Velodyne som er mindre fysisk og leveres med remote. Også med tanke på pris..

Edit: Glemte å nevne at jeg skal bruke subben i stereo, og da utgår PB10 som ikke har delefilter.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    Veldig dyr? Jeg syns ikke hoppet fra 6 til 9 tusen er noe å hyle etter akkurat.

Godt mulig det stemmer det du sier, men så er høyttalerne i Studio-serien lysår foran Northridge når det gjelder alt fra byggkvalitet til lyd. Så dersom subben er like langt foran, må den være svinaktig god. Problemet her er å få hørt den..

Jeg har og vurdert PB10, men da går jeg heller for Velodyne som er mindre fysisk og leveres med remote. Også med tanke på pris..
    Neida ikke sånn, men jeg har hørt studioserien hos HFCK i oslo. Jeg er ikke imponert over det egentlig.. Og jeg mener at den er dyr i forhold til andre som jeg tror er bedre.. ( mye tro og liten viten her nå!) men uansett den studio subben er jo KUL!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Neida ikke sånn, men jeg har hørt studioserien hos HFCK i oslo. Jeg er ikke imponert over det egentlig.. Og jeg mener at den er dyr i forhold til andre som jeg tror er bedre.. ( mye tro og liten viten her nå!) men uansett den studio subben er jo KUL!!

Få en demo av Velodynen CHT12... Den er rimelig bra, og den har fjernkontroll (kjekt av og til, men ikke noe must akkuratt).

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre, er vel Hificenteret som har denne også?? Fjernkontroller har jeg så mange av fra før så en til gjør ingenting.... :razz:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •