billige høytalere som spiller greit!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question billige høytalere som spiller greit!

Hei
    Trenger litt hjelp til og velge høytalere..
    Recievern som skal brukes er pioneer vsx 915, som jeg kjøpte for ikke så lenge siden og er veldig fornøyd med.

www.brl.se har de endel billige pakker men er disse noe bra? De er jo ganske billige i forhold til endel annet..
    Tenkt litt på:
    System One VH3 hembiopaket
    System One VH210 paket

Eller er ikke System One noe bra? Noen som vet noe om slike billige høytalere??
    Dantax, Eltax, Nicama og lignende?? Har ikke noe serlig mer en 3000, er det da bare tull og kjøpe noe sånt? :?

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min mening vil bli som følgende:
    Eltax, dantax og sånt som har x i navnet er bare bull.. spar heller pengene og kjøp et ordentlig sett

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk heller pengene på kun stereohøyttalere hvis du ikke har mer å rutte med.
    Skal du ha litt størrelse, så er vel disse et greit kjøp i kategorien billige: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316872

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med s13 her... for kvalitet så ville jeg gått for et par Tannoy Fusion 3 og så evt. oppgradere med fusion 1 eller 2 bak på et senere tidspunkt

Heller god stereolyd enn dårlig 5.1 lyd.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    System One da?? bare tull det også?
    Fant denne pakka på HiFi klubben i samma prisklasse... http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...rt_Lys_tre.htm

Bare tull det også eller? Trodde jo HiFi klubben var solgte skikkelig høytalere, selv om de er billige

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gale !

http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...alere_Sort.htm

Glimrende, rimelige høyttalere som spiller fantastisk åpent og oppløst. Kupp!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gale skal være greie ja kan jo alltids "nedgradere" de til bakhøyttalere senere, med noe større i front

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får generelt hvad man betaler for, uansett butikk og vare. Lyder noe for godt til å være sant er det sikkert det...
    Kjøb brukt, da sparer du kanskje 50% og kan få noe mye bedre som du vil blive fornøyd med, og da slipper du tenke på oppgradering etter en 14 dagers tid når den første entusiasmen har dempet sig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp brukt!
    Markedet er stort og du får mye høyttalere for pengene. For kr. 3000.- kan du få tak i et par glimrende PSB - høyttalere, eks. 6T. Her er link til 5T, også gode høyttalere: http://www.finn.no/finn/bap/object?f...8&pos=4&tot=12
    PSB er gode allroundhøyttalere, spiller greit på det meste. Bredt lydbilde og godt med bass.
    Hva slags musikk spiller du helst da?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt Enig!

Helt enig med Niels her. Skal du kjøpe noe i det prissjiktet du antyder!
    KJØP BRUKT :wink:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe lyst på brukt, så da kjøper jeg vel heller Gale.. Men er det ingen her som har hørt eller hatt System One høytalere?? Har ikke funnet noe selv her på forumet.. Ønsker og vite om disse før jeg kjøper Gale eventuelt

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt akkurat det settet, men har hørt gale etpar ganger og tror nok at det spiller fletta av det meste av plastsetta til 3-4k rundt omkring på markedet ja. Ikke minst fordi det er tre og ikke plast.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denon avr-1906 receiver som er i samme klassen som pioneer vsx-915.
    Som fronthøytaler har jeg Gale 4040 som koster 1990 på hifiklubben. De kan også Bi-wires som gir enda bedre lydbilde enn noen andre "billighøytalere"

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    System One da?? bare tull det også?
    Fant denne pakka på HiFi klubben i samma prisklasse... http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...rt_Lys_tre.htm

Bare tull det også eller? Trodde jo HiFi klubben var solgte skikkelig høytalere, selv om de er billige

denne pakka fra hifi-klubben er nok vesentlig bedre enn de pakkene du i utgangspunktet kikket på.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Har ikke noe lyst på brukt, så da kjøper jeg vel heller Gale.. Men er det ingen her som har hørt eller hatt System One høytalere?? Har ikke funnet noe selv her på forumet.. Ønsker og vite om disse før jeg kjøper Gale eventuelt
    Hva er grunnen til at du ikke vil kjøpe brukt? Man kan spare mer enn de 50% Niels sier her. Og det er forholdsvis trygt å kjøpe brukt, du ser fort om selger er seriøs eller ikke, og er du bekymret for evt. defekter så sørger du for å få sjekket alt før du tar med deg høyttalerene og går :wink:
    Kjøper du her på forumet så er du ganske så trygg, brukte høyttalere eid av en entusiast har neppe skader eller andre mangler.
    Men det er jo selvfølgelig opp til deg om du vil kjøpe brukt av høyere kvalitet eller nytt av lavere kvalitet. Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt!

Når det gjelder høyttalerene fra BRL så bør du styre unna disse. Det lyser dårlig kvalitet lang vei syns nå jeg. De er altfor billig til at det kan være noe kvalitet på verken kasser, delefilter eller elementer. Du kan jo selv tenke deg hvor billige deler de har brukt for å få fem høyttalere til den prisen?

Gale er nok hakket bedre, enklere konstruksjon er å foretrekke når du skal handle i denne prisklassen. Sier seg jo selv at når det er færre elementer og mindre kabinetter så er begge deler mere påkosted.

Lykke til med handlingen uansett hva du velger til slutt :grin:

A

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje jeg ville gått for Gale eller Proson. (Ellers virker det som om XTC blir godt likt også, i hvertfall suben deres). Komplett har jo en del proson. Har selv en proson Center jeg er veldig fornøyd med til budget-anlegget jeg har.(men gleder meg til jeg får oppgradert til Klipsch )

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Proson bra ? Har sett noen billige Proson suber til salgs. Føler meg ikke helt trygg på at det er bra. Erfaringer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg akkurat et Proson sett selv (ikke spør hvorfor, ville kanskje ha litt partyfaktor?), men er absolutt ikke fornøyd med sub'ene.
    Er et sett med 2stk doble aktive 10", og det finnes ikke trykk i det hele tatt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kjøpt 5 tannoy høyttalere med stativ til bakhøyttalerne for 2000kr brukt.. nyprisen på alt var vel 7-8k, og de var (og er enda) i meget fin stand.. et lite eksempel på hvor mye du kan spare på å kjøpe brukt... er også som are_e sier, veldig lett å finne ut hvor seriøs selger er.. og om høyttalerne er blitt brukt pent eller ikke.
    I mitt tilfelle hadde forrige eier brukt en svær NAD hjemmekinoforsterker på de, så jeg tviler på at de noen gang har fått klippet signal.. det gir et ekstra godt inntrykk

Nå sitter jeg her 6 måneder senere og blir bare mer og mer fornøyd over lyden... har vel blitt litt av en tannoy-fanatiker også

Så.. konklusjonen min er: Kjøp brukt!

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Pro SA-5 focus er en flott liten sak som spiller utrolig bra.
    Den finner du på bruktmarkedene for rundt 2000.
    Men hvis brukt er helt uaktuelt, kan du jo ta en titt på dynavoice fra komplett.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •