billige høytalere som spiller greit! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for mange gode svar! Tror jeg har bestemt meg for enten Gale Junior 5.1 pakka på hifi klubben eller denne Proson pakke
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315336

Men er det verdt og betale 1500 mer for Gale pakka? Mange her som sier Proson er bra

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitorene og senteren i den Proson pakka er sikkert ok, men den sub'en er ikke verdt frakta hjem engang.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøb du en pakke uten subwoofer og vent til en skikkelig dukker opp på bruktbørsen. Subs der er billige har en tendens til å spille dårligt, én-tone-bass, romlelyder osv., ikke verdt det i det hele tatt, men bevares, må du så må du.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Fikk kjøpt 5 tannoy høyttalere med stativ til bakhøyttalerne for 2000kr brukt.. nyprisen på alt var vel 7-8k, og de var (og er enda) i meget fin stand.. et lite eksempel på hvor mye du kan spare på å kjøpe brukt... er også som are_e sier, veldig lett å finne ut hvor seriøs selger er.. og om høyttalerne er blitt brukt pent eller ikke.
    I mitt tilfelle hadde forrige eier brukt en svær NAD hjemmekinoforsterker på de, så jeg tviler på at de noen gang har fått klippet signal.. det gir et ekstra godt inntrykk

Nå sitter jeg her 6 måneder senere og blir bare mer og mer fornøyd over lyden... har vel blitt litt av en tannoy-fanatiker også

Så.. konklusjonen min er: Kjøp brukt!
    God kveld Wibla, min broder ;-)

Jeg kjøpte meg et sett med tannoy precision høyttalere, to gulvstående, to stativhøyttalere og en massiv senter. lite brukt men hadde noen små merker i finishen. 100% teknisk stand og spiller meget bra. nyprisen på dette settet var rundt 12k, jeg kjøpte det for 3k.
    Skal pusse ned treverket og lakke det på nytt, og disse skal erstatte mine tannoy monitorer som skal få hvile til junior har blitt større eller vi har fått mere plass. Men det er ingen grunn til panikk, tannoy har erstatningselementer for modeller som er over 40år gamle :-P

Dette er gode eksempler på brukt kjøp som ingen butikker klarer å matche, lyd og kvalitet pr krone stiger fort når kjøper brukt. Er man på trangt budsjett så er brukt den eneste veien spør du meg. Jeg har vel kjøpt på trangt budsjett hele tiden og er veldig godt fornøyd med resultatet.

Du liker tannoy'ene godt Wibla? Så på galleriet ditt, reveal'ene mine har nesten samme element-bestykning som dine m3 men mine er jo skoesker da, så dine går mye dypere. Jeg er på mitt sjette år med tannoy og det kommer helt sikkert til å bli flere.
    Har du forsøkt å kjøre på med en virkelig stor forsterker på dine ennå da? tannoy trives godt med mye mer effekt enn anbefalt ;-)
    -beklager off topic.

A

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Advarsel: off-topic

Sitat Opprinnelig postet av are_e
    God kveld Wibla, min broder ;-)

Jeg kjøpte meg et sett med tannoy precision høyttalere, to gulvstående, to stativhøyttalere og en massiv senter. lite brukt men hadde noen små merker i finishen. 100% teknisk stand og spiller meget bra. nyprisen på dette settet var rundt 12k, jeg kjøpte det for 3k.
    Skal pusse ned treverket og lakke det på nytt, og disse skal erstatte mine tannoy monitorer som skal få hvile til junior har blitt større eller vi har fått mere plass. Men det er ingen grunn til panikk, tannoy har erstatningselementer for modeller som er over 40år gamle :-P

Dette er gode eksempler på brukt kjøp som ingen butikker klarer å matche, lyd og kvalitet pr krone stiger fort når kjøper brukt. Er man på trangt budsjett så er brukt den eneste veien spør du meg. Jeg har vel kjøpt på trangt budsjett hele tiden og er veldig godt fornøyd med resultatet.

Du liker tannoy'ene godt Wibla? Så på galleriet ditt, reveal'ene mine har nesten samme element-bestykning som dine m3 men mine er jo skoesker da, så dine går mye dypere. Jeg er på mitt sjette år med tannoy og det kommer helt sikkert til å bli flere.
    Har du forsøkt å kjøre på med en virkelig stor forsterker på dine ennå da? tannoy trives godt med mye mer effekt enn anbefalt ;-)
    -beklager off topic.

A
    Ja, de er nydelige, og spiller veldig ryddig og fint, selv på trance og metal, og på bra lydnivå.

Har merka at jeg ikke har nok effekt til de, det merkes spesielt når jeg drar på i film.. er litt som mangler, og noe av det kommer av at jeg bruker 6ch analogt fra pc med dertil støynivå på signal. Bruker for sikkerhetsskyld lakrissnøre minijack <-> rca.. har prøvd å finne alternativer, men de koster så utrolig mye når man må ha tre sett
    Merker det også når jeg spiller -høyt- med musikk, mister ørlitegrann kontroll, men det er først når det er så høyt at jeg får ubehag iløpet av få minutter.

Nå har jeg fått jobb i marinen (dog vet jeg ikke hvor trygg den er foreløbig, må klare 3000m osv ), så det kan se ut til at det blir litt oppgraderinger... pioneer vsx-915, et par fusion 2 (om de har rimelig lik klang, må ta en tur på stereofil og høre..) og MA 6.1/4.1 ( ) rund baut.

-Beklager offtopic

ON-topic, så er jo disse postene til are_e og meg ganske gode eksempler på at bruktkjøp lønner seg, og jeg håper at du som starta tråden vil vurdere det igjen...

Og litt half-OT, så tror jeg at tannoy gjerne blir kjøpt av litt voksne og oppegående mennesker som ikke på død og liv skal sprenge høyttalerne på hver fest, så de pleier å være i grei stand

PS: Jeg er misunnelig på de precision høyttalerne dine

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice F3 surround pakke? er dynavoice noe bra??

Dette blir de først høytalerne jeg kjøper, de skal ikke være noe super gode! er 16 år så jeg har ikke plass til all verden på rommet heller

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Dynavoice F3 surround pakke? er dynavoice noe bra??

Dette blir de først høytalerne jeg kjøper, de skal ikke være noe super gode! er 16 år så jeg har ikke plass til all verden på rommet heller
    Har du noe link? Har hørt navnet dynavoice tidligere, mon tro om navnet er inspirert av dynaudio? :roll:

A

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F3 pakka http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...&view=detailed
    http://www.dynavoice.se/index.php3?p...or=dark-cherry

har lett endel men finner ikke noe sted hvor det står spessifikasjoner

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du ikke har særlig mer enn 3K, men jeg tar sjansen:

På finn.no reklamerer Lyd og Bildehjørnet i Oslo Polk Audio Rti8 til 4K, denne koster veiledende det dobbelte, så jeg tror du kan gjøre et meget bra kjøp der. Høyttalerne spiller nokså amerikansk, litt tøft fremfor analytisk. Har ikke hørt akkurat dette settet, men lignende stativer. Det at de er nokså store og ser knall ut i den brunaktige finishen gjør vel heller ikke noe?

http://finn.no/finn/bap/object?finnk...os=15&tot=4060

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får jo kjøpr mye billig proson på hfck om dagen. til rundt 2000.
    r62mk2 er jo en bra høytaler for 2k

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er billig og bra....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen som kan fortelle meg hvilke som er best? eller hvilke som er dårlige? :?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor nevner ingen EPOS ELS 3?
    En fantastisk høytaler til en billig penge! stativhøytaler
    Søk, les og bli frelst...?
    lykke til uansett!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært på Hi Fi Klubben idag! FIkk konge service og demonstrasjon av Gale pakka som jeg har linket til over... Kjøpte den og er meget fornøyd!

Kommer noen bilder i MinHjemmekino snart ;-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært på Hi Fi Klubben idag! FIkk konge service og demonstrasjon av Gale pakka som jeg har linket til over... Kjøpte den og er meget fornøyd!

Kommer noen bilder i MinHjemmekino snart ;-)
    Gratulerer med nye høyttalere :grin:

A

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0