Klipsch RF3 mk2 vs Klipsch RF35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF3 mk2 vs Klipsch RF35

Er det noen som kan beskrive lydforskjellen på disse to høytalerseriene.Eier selv RF3 mk2 og lurte på om det er no grunn till og oppgradere....

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke, aner bare at det kommer enda en ny oppgradering av RF-serien rundt hjørnet... Ville heller kanskje ventet på den...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det stemmer det.Har du lest noe om hvordan rf62-rf63 blir priset?? Når en ny serie kommer vil den gamle bli solgt ut for en billig penge og da kunne det være interesangt hvist rf35 er bedre en rf3 serien....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har erfaringer?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter de jeg har lest rundt omkring, er mitt inntrykk at RF3 er hakket bedre enn RF35.

Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gulvht:

Slated to begin shipping to the specialty retail market in January, these models will be sold at the following U.S. MSRP pricing: $2,498 for a pair of RF-83s, $1,798 for a pair of RF-63s, $998 for a pair of RF-82s, $798 for a pair of RF-62s and $598 for a pair of RF-52s.

Kan sikkert legge på litt når det gjelder norske priser Ifølge Audiocompaniet ventes dem tidligst Norge i april, men han påpekte at klipsch ofte var noe sen

Håper dette var til hjelp

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Etter de jeg har lest rundt omkring, er mitt inntrykk at RF3 er hakket bedre enn RF35.

Frode
    Ehh, tror du har misforstått litt da. RF-35 er den nye utgaven av RF3MKII. Jeg gikk fra RF-3MKII til RF-35 å merket med en gang at det var en bedre utgave. Er litt vanskelig å forklare, men jeg merker det spesielt hvis jeg spiller litt høyt. RF-35 er mer rolig i lydbildet. Synes RF-3MKII var litt mer anstrengende å høre på. Som sagt, spesielt ved høye volumer. Jeg er ikke så flink til å forklare meg, så det er sikkert noen her inne som kan sette fingeren mer på akkurat hva som er forbederet i RF-35 fremfor RF-3MKII

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Ehh, tror du har misforstått litt da. RF-35 er den nye utgaven av RF3MKII. Jeg gikk fra RF-3MKII til RF-35 å merket med en gang at det var en bedre utgave. Er litt vanskelig å forklare, men jeg merker det spesielt hvis jeg spiller litt høyt. RF-35 er mer rolig i lydbildet. Synes RF-3MKII var litt mer anstrengende å høre på. Som sagt, spesielt ved høye volumer. Jeg er ikke så flink til å forklare meg, så det er sikkert noen her inne som kan sette fingeren mer på akkurat hva som er forbederet i RF-35 fremfor RF-3MKII
    Ikke alle er enig med deg. Håkon Rognlien i Fidelity foretrekker RF-3 MkII. Dette gjelder nok stereo, mulig at der er annerledes når det gjelder hjemmekino.

Frode

Newcomer BenVel sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjell

Hei.
    Jeg har hørt begge to og faktisk sammenlignet de også.
    Jeg synes den store forskjellen var at RF-3 var lysere i lyden, kanskje skarpere enn RF-35. Liker du de du har kan det ikke være noe grunn til å bytte skulle jeg tro.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Ikke alle er enig med deg. Håkon Rognlien i Fidelity foretrekker RF-3 MkII. Dette gjelder nok stereo, mulig at der er annerledes når det gjelder hjemmekino.

Frode
    Stemmer nok det. Skal ikke si den er bedre. Skal heller si at JEG synes den er bedre

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rf-3 mkll trenger lenger spille tid en rf-35 for og løsne i toppen. dessuten har rf-3mkll 6" horn og rf35 5" så sist nevnte er litt mer direkte i diskanten med mindre spredning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klodrik
    rf-3 mkll trenger lenger spille tid en rf-35 for og løsne i toppen. dessuten har rf-3mkll 6" horn og rf35 5" så sist nevnte er litt mer direkte i diskanten med mindre spredning.

RF 35 har faktisk 6" horn...

Dani

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for responsen.er på mange måter godt fornøydmed mk2 men hadde ikke skadet med en litt mer avslapppet topp..får se hva prisen på rf35 havner på når di nye modelene ramler inn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •