Trenger en extrem sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 68
    Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger en extrem sub

Eg har v-15f og MA oberon 6.1 som dere sikkert vet.
    Har ikke hatt dette så veldig lenge, det trøkker jo en god del.
    Men savner mye bass.
    Håper noen kan hjelpe meg, eg vil ha det sykeste eg får tak i av sub til maks: 15tusen viss den er aktiv. og til maks: 8tusen viss den ikke er aktiv.
    Nå som eg først skal bruke så mye penger på en sub så ville eg kjøpe en som gir så mye bass at eg aldri vil trenge noe mer.Og som spiller veldig høyt.

har tenkt litt på SVS men tror ikke det blir noe av.fordi at denne er best til film.og spiller ikke så veldig bra over 30hz.
    Men kan dere komme opp med noe som er bedre enn den her: http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/onli...07%20&cart_id=
    (viss vi utelukker svs)
    Og vet noen hvor mangen db denne spiller?

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hornbasser er ikke ment for å spille i små rom, hvor stort er ditt?

ang dB på AB36 subben så har jeg selv endevendt hele internett etter dette, fant kun to tall og det var 131dB og 135dB.. Aner ikke om dette er riktig.

Den litt eldre modellen som heter T-36 (de jeg har) har jeg sett kurver med peaker på over 140dB.. Denne skal etter specsene kunne spille litt høyere (har det heiteste CV elementet ever made også)..

har hørt at AB36 ikke har CV element.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke noen av Plus modellene vil ha problemer med å holde følge med et par V15. Plus/2 vil mest sansynlig kunne spille høyere enn høytalerene dine. Mine Evidence 470 klarer ikke å holde følge med min Plus, selv når de er satt til small.

At SVS subber ikke spiller godt over 30hz stemmer ikke etter min, og mange andres erfaring. Jeg tror ikke de ville ha fått den omtalen, og posisjonen de har i dag om de kun dugde mellom 20-30hz ;-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    Hornbasser er ikke ment for å spille i små rom, hvor stort er ditt?

ang dB på AB36 subben så har jeg selv endevendt hele internett etter dette, fant kun to tall og det var 131dB og 135dB.. Aner ikke om dette er riktig.

Den litt eldre modellen som heter T-36 (de jeg har) har jeg sett kurver med peaker på over 140dB.. Denne skal etter specsene kunne spille litt høyere (har det heiteste CV elementet ever made også)..

har hørt at AB36 ikke har CV element.
    rommet er på ca 15-20kvm, men hvordan blir lyden i ett sånt lite rom da?
    stygg med lite bass?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det slik, plus/2 har ingen problemer med å følge Martin Logan Vantage... Deler nå på 60 Hz på musikk.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk siste lyd og bilde. der skrev de om en ekstrem sub. tror den kosta 13000 eller 15000 lapper. Var visst noe av det råeste de hadde prøvd. :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cw-fan: cerwin vega skrives med "v", ikke "w"...

jeg ville gått for en plus/2, gruser det meste i den prisklassen...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    cw-fan: cerwin vega skrives med "v", ikke "w"...

jeg ville gått for en plus/2, gruser det meste i den prisklassen...
    Ja eg er fullt klar over det:P
    Men da eg lagde kontoen min i full fart tenkte jo ikke eg over det, og nå går det jo ikke å skifte på det

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen subber å komme med?

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfaringen til mange brukere her på forumet tilsier at SVS ikke har noen reelle konkurenter i denne prisklassen, iallefall ikke når kriteriet ditt er "ekstrem".

Andreas

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo se etter en pent brukt Bag-end da..
    koster sikkert 25-30 ny.. 18tommer:-)

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hornbasser er laget for å kaste lyden langt.

Hva med en CV stroker PRO... Mer ekstrem enn det finnes ikke til den prisen.. SÅ lager du en Helvettes solid kasse og setter på et Monster av en PA forsterker og vips du har noe av det sykeste som finnes..

www.cerwinvega.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei CW,
    Om du ikke synes 15" i høyttalerne leverer nok bass burde du prøve å løse dette på en annen måte enn å dytte inn et monster av en sub. 15" skulle jo være nok i massevis i et rom på 15-20m2. Har du prøvd å forandre lytteposisjon(LP)? Typisk nok pleier man å sette godstolen midt i rommet, der det er absolutt minst bass pga kanselleringer/stående bølger(er ikke ekspert på dette selv). Om du har et rektangulært rom kan du dele rommet i 3 på lengden og plassere lytteposisjonen 1/3 fra bakvegg eller 1/3 fra veggen høyttalerne står på. Om du velger bakveggen til LP kan du bare taue høyttalerne frem i rommet til at du får et triangel mellom deg og høyttalerne. Er amatør på dette området men har selv løst bassproblemer med å forandre LP, forskjellen var "enorm"
    Mvh Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian

Hva med en CV stroker PRO... Mer ekstrem enn det finnes ikke til den prisen.. SÅ lager du en Helvettes solid kasse og setter på et Monster av en PA forsterker og vips du har noe av det sykeste som finnes..

www.cerwinvega.no
    Hei!
    Ingen problem med hornbass i små rom og de er ikke laget for å "kaste lyden langt". Hornbass kobler til rommet og luften på en helt annen måte enn vanlige konstruksjoner men de har ikke begrensninger i forhold til romstørrelse, br og lukket kasse. En bra konstruert hornbass som spiller til 30hz oppleves mer fysisk og dypere enn vanlig bass.
    Mvh Espen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenj
    Hei CW,
    Om du ikke synes 15" i høyttalerne leverer nok bass burde du prøve å løse dette på en annen måte enn å dytte inn et monster av en sub. 15" skulle jo være nok i massevis i et rom på 15-20m2. Har du prøvd å forandre lytteposisjon(LP)? Typisk nok pleier man å sette godstolen midt i rommet, der det er absolutt minst bass pga kanselleringer/stående bølger(er ikke ekspert på dette selv). Om du har et rektangulært rom kan du dele rommet i 3 på lengden og plassere lytteposisjonen 1/3 fra bakvegg eller 1/3 fra veggen høyttalerne står på. Om du velger bakveggen til LP kan du bare taue høyttalerne frem i rommet til at du får et triangel mellom deg og høyttalerne. Er amatør på dette området men har selv løst bassproblemer med å forandre LP, forskjellen var "enorm"
    Mvh Espen
    Eg synest di leverer alt for lite bass:P
    Eg har prøvd litt LP ja, nå står anlegget på ett litt mindre rom da.
    har omøblert hele dritten her for å få bedre bass.Men hjelper ikke så veldig mye.Det skal ikke så veldig mye til før eg klarer å få elementene til å vrenge seg heller

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian

www.cerwinvega.no
    Hvor får eg kjøpt kasser og sånt da? eller skal eg lage hele selv mener du?
    tror eg kommer til å kjøpe en midgard audio oberon 6.1 til å drive denne.tror du ikke det blir nok kraft?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tror jeg du blander inn ludobrikkene på sjakkbrettet Akto. Her snakker vi om CV! høytalere med følsomhet på 103 dB mot Vantage's 92 dB. Det kan ikke være mye gain du har på nå for å si det slik. Det må være ektrembass overkill deluxe i oppsettet ditt nå. Det er forresten en ting jeg ikke skjønner med ditt nåværende høytalervalg. Rammstein fan og Martin Logan?

Hvorfor ikke prøve en SVS pb plus/2? Du kan jo tross alt sende den tilbake hvis det blir helt feil. Du taper da "bare" frakten.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenj
    En bra konstruert hornbass som spiller til 30hz oppleves mer fysisk og dypere enn vanlig bass.
    Mvh Espen
    Men den blir veldig mye større enn andre kassetyper.

Frode

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konrad, du har mange meninger, og før du trekker mine valg i tvil igjen, så foreslår jeg at du tar deg en tur. Kanskje du da skjønner et eller annet... Selv om man har mye krefter så trenger man ikke watte opp maks. Headroom heter det når en har mye forsterkerkraft, og full kontroll hele veien.

Poenget til trådstarter var at SVS ikke leverer kvalitet over 30 Hz. Det sier jeg at det gjør, og selv om CV! spiller grisehøyt, så har de vel enda ikke laget et produkt som kan levere noe seriøst under 25 Hz...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du skjønner vel at jeg sår tvil om Rammastein og ML? Skal ikke Rammstein "nytes" hjemme som Live. Og de ML'ene kommer vel aldri noe særlig over 120 dB?

Når det gjelder CV! og de tyngste tonene så tror jeg vi sier 30 hz, lenge leve DB-10! Det er derfor jeg har tro på at det er en perfekt match med SVS som leverer varene under der, og over for den saks skyld.

Om jeg har mange meninger, joda men alt jeg sier og gjør har jeg hørt et steds. Men hvor sikre kildene er kan jo diskuteres.

En annen ting som kan være viktig å tenke på er at en 20 hz tone inneholder mye energi. Som man faktisk kan orke å høre på (kjenne), mens derimot 120 dB ved 1k hz må være uutholdelig. Det var ihvertfall tanken jeg sattigjen med etter å ha kjørt en frekvenstest på frontene.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •