Trenger en extrem sub - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 68 av 68
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Der er vi uenige. Selvfølgelig finnes det spor som ikke fungerer, slik er det med mye annen musikk også. Hvilke plater har du?
    Har vel stort sett alle tror jeg, men har ikke prøvd alle på høyt volum, får kanskje gjøre det en dag. Skal teste den siste plata i kveld(rosenrot), den burde vel i teorien ha best lyd da kanskje, hvis de ikke har fått dårligere teknikere underveis. men inntrykket mitt er litt motsatt av ditt, nemlig at rammstein høres bra ut på enklere anlegg og f.eks i bil og på normalt volum i hodetelefoner når jeg sitter på jobb..

Men når man drar det opp som sammenligningsplate på et godt anlegg når man sitter og lytter på musikk for å høre kvaliteten i anlegget, da faller rammstein raskt igjennom.
    --
    Thorbjørn

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Har vel stort sett alle tror jeg, men har ikke prøvd alle på høyt volum, får kanskje gjøre det en dag. Skal teste den siste plata i kveld(rosenrot), den burde vel i teorien ha best lyd da kanskje, hvis de ikke har fått dårligere teknikere underveis. men inntrykket mitt er litt motsatt av ditt, nemlig at rammstein høres bra ut på enklere anlegg og f.eks i bil og på normalt volum i hodetelefoner når jeg sitter på jobb..

Men når man drar det opp som sammenligningsplate på et godt anlegg når man sitter og lytter på musikk for å høre kvaliteten i anlegget, da faller rammstein raskt igjennom.
    Rosenrot er ingen plate med spesielt god lyd. Jeg mener det er Rammsteins svakeste plate noensinne.

Hvorfor skulle Rammstein falle i gjennom som sammenligningsgrunnlag? Nettopp ordet sammenligningsgrunnlag tilsier at man hører på noe en har hørt før, hvilken musikk det er kommer jo an på sine egne erfaringer. Men hvorfor skulle ikke Rammstein, med sin knallharde industrielle bass, den fete stemmen til vokalisten som jobber knallhardt med mellomtonen, den rytmiske cymbalen, dypbassen som får rommet til å riste, og sin eksepsjonelle dynamikk være egnet for å evaluere et anlegg? Jeg har spilt Rammstein på anlegg til godt over en million, og ser ingen problemer med det. Mange bruker Michael Jackson for å evaluere, er det noe bedre? Eller Kari Bremnes, Knut Reiersrud, Madrugade, you name it... Jeg bruker også mye Cornelus Vreejswik, og han har aldri laget en god innspilling. Det er heldigvis ikke nødvendig når en skal evaluere et anlegg. Eller er det musikken du evaluerer?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rosenrot er ingen plate med spesielt god lyd. Jeg mener det er Rammsteins svakeste plate noensinne.

Hvorfor skulle Rammstein falle i gjennom som sammenligningsgrunnlag? Nettopp ordet sammenligningsgrunnlag tilsier at man hører på noe en har hørt før, hvilken musikk det er kommer jo an på sine egne erfaringer. Men hvorfor skulle ikke Rammstein, med sin knallharde industrielle bass, den fete stemmen til vokalisten som jobber knallhardt med mellomtonen, den rytmiske cymbalen, dypbassen som får rommet til å riste, og sin eksepsjonelle dynamikk være egnet for å evaluere et anlegg? Jeg har spilt Rammstein på anlegg til godt over en million, og ser ingen problemer med det. Mange bruker Michael Jackson for å evaluere, er det noe bedre? Eller Kari Bremnes, Knut Reiersrud, Madrugade, you name it... Jeg bruker også mye Cornelus Vreejswik, og han har aldri laget en god innspilling. Det er heldigvis ikke nødvendig når en skal evaluere et anlegg. Eller er det musikken du evaluerer?
    Jeg evaluerer om det låter bra. Å bruke dårlige innspillinger for å finne ut om et anlegg er bra kunne aldri falle meg inn. Man kan gjøre det for å konkludere med at man sitter på et anlegg som er avslørende for dårlige innspillinger, ikke noe mer. Jeg liker Rammstein, men det låter litt tynnere og mer skranglete enn jeg synes det burde når jeg spiller det høyt hos meg - Og da sammenligner jeg med andre tyngre rockeband som til sammenligning har en tightere og saftigere produksjon. men jeg skal som nevnt høre gjennom noen låter på flere av platene i dag for å se om jeg har vært uheldig med låtene jeg har testet tidligere. Siden du mener Rosenrot ikke duger, så kom gjerne med album/låt-eksempler du mener gjør det. Jeg synes Rosenrot er en bra plate.
    --
    Thorbjørn

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spor 8 og 11 på Herzeleid er latterlig bra. Spor 8 blir også utgitt på testskiva som er laget av B&W for distrubisjon sammen med B&W 800D. Jeg regner med at det er en gjennomtenkt plate...

Herzeleid er forøvrig, sammen med Mutter, utrolig bra.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spor 8 og 11 på Herzeleid er latterlig bra. Spor 8 blir også utgitt på testskiva som er laget av B&W for distrubisjon sammen med B&W 800D. Jeg regner med at det er en gjennomtenkt plate...

Har begge platene, skal høre i kveld og gi tilbakemelding
    --
    Thorbjørn

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig med deg her. Liker også disse platene best. Testet for morro litt med de to sporene du nevner. Var skikkelig morro å gnu på litt med de. Men merker det samme her som jeg merket på nyeste Godsmack albumet. Skal man spille høyt, så krever det skikkelig kontroll på høytalerene. Har hørt det hos andre på vorspiel å sånt, å må si det blir fryktlig skrikete å ukontrolert når man gnur på med for liten forsterker. Var noe helt annet å høre det nå her hjemme, uten promille, å med overflod av effekt. Tror jeg må sette meg ned å kose meg litt med heavy. ****, det er 16. Mai. Kanskje jeg jekker meg en pils også

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kane, jeg jekker meg snart en kjellerkald Aas Bayer :-D

Om man skal ha Rammstein til å spille bra, må man ha masse power, og høyttalere som klarer oppgaven. Rammstein kan som du sier låte spist og fælt, men med gode høyttalere og masse effekt vil det spille som bare rakkern

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bøye meg i støvet, dette låt mye bedre enn jeg husket. Nå husker jeg ikke når jeg virkelig lyttet på rammstein med litt volum på anlegget, og hva jeg eventuelt har gjort med anlegget i mellomtiden(har blitt endel nyinnkjøp siste året) men nå har jeg spilt både herzeleid og nyere album - det var ikke referanseklasse - men det låt bra og med nok av trøkk!

Må nok høre mer på rammstein fremover ja.

EDIT: Jeg tror jeg må gi æren til min nye DAC jeg. Nå har jeg akkurat hørt gjennom endel guns'n roses, som jeg også alltid har synes har blitt pistrete på litt volum i anlegget mitt.. Men nå låter det jo skikkelig bra! .. (nystartet tråd om DACen: http://avforum.no/forum/generelt-audio-og-hifi/36068-nos-dac-tda1543-kongelyd-med-gammel-chip.html) .. beklager mye off-topic her nå.. :-/
    --
    Thorbjørn

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •