Trenger en extrem sub - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 68
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pingle

Vi finner en annen dato, senere. Grunnen til at jeg har valgt som jeg har gjort, er fordi jeg i dette stadiet av livet prioriterer lydkvalitet, ikke SPL. Når jeg vinner i lotto eller arver en rik onkel i USA, skal jeg ha meg Usher D2 eller noe lignende. Men innen den tid har jeg bygget meg hus, med en 60 m2 stor kino :-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rammstein kan spilles høyt med Elektrostater også. Det er ikke noe Tivoli-radio jeg har stående i front... Dessuten er faktisk Rammstein-innspillingene av meget høy kvalitet, og dette kommer godt frem på et "gjennomsiktig" anlegg...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg tar turen innover en gang så må jeg jo ha med frontene mine med 6.1 slik at jeg kan få hørt de i et mye bedre rom. Men da får jeg vel ikke lov til å ta de med meg igjen tenker jeg... he he

Tivoli radio er good shit det da....

Jeg skjønner at jeg har prioritert feil. Jeg bygde 130 m2 til utleie i steden (Muttern + liten hybel).

Hvis vi skal tilbake til topic igjen, så mener jeg fortsatt at du bør gå for en SVS cw-fan. Men nå som mellomtonen din er sprengt har du kanskje annet å bruke penger på. Få deg CLSC-215 først som sist....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Har du vært på Rammstein konsert? Hvis den varer i 2 timer så er det vel 2 t med 120 dB da vel.... ikke vet jeg. Har aldri vært på Rammstein konsert, men en 5-6 Prodigy konserter og det varte vel ca. en time. Og det var høyt ja. Men når DJ'ene spillte før og etter va det noe lavere.
    Jeg presterte å bli med en kompis på Dimmu Borgir på Rockefeller. Hvor jeg forøvrig var den eneste personen i hele lokalet med lys t-skjorte

Ett vannvittig støy og lydnivå uten like. Jeg hadde heldgivis med meg noen semi-proffe ørepropper som reddet hørselen min.

Tror det tok 3 dager før kroppen min var restituert etter den opplevelsen. Makan til støy. Det var 2 oppvarmingsband, som skrek og bråkte mer enn dimmu...(!)

Det som er helt sikkert er at jeg aldri mer skal på dimmu konsert, men jeg ble en opplevelse rikere! Dimmu kjørte skikkelig show på scenen, og det var artig å se på!

Å nyte slik musikk med altfor høyt nivå blir for meg feil, en mister muligheten til (kritisk) lytting, det blir rett og slett så høyt at hvis ikke stemmningen er på topp blir det ubehagelig. En klarer ikke lytte etter detaljer som ellers oppfattes svært så positivt i musikk. Det blir som en svær "sky/stein" som treffer deg. Nå er det vel generelt vanskelig å lytte til slik musikk, men å rope med mens en slenger rundt på det lange håret en bør ha. Det er nok artig.

Jeg har full respekt for at folk har forskjellig musikk smak, men noen sjangere blir for meg 100% utforståelig.

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hvis jeg tar turen innover en gang så må jeg jo ha med frontene mine med 6.1 slik at jeg kan få hørt de i et mye bedre rom. Men da får jeg vel ikke lov til å ta de med meg igjen tenker jeg... he he

Tivoli radio er good shit det da....

Jeg skjønner at jeg har prioritert feil. Jeg bygde 130 m2 til utleie i steden (Muttern + liten hybel).

Hvis vi skal tilbake til topic igjen, så mener jeg fortsatt at du bør gå for en SVS cw-fan. Men nå som mellomtonen din er sprengt har du kanskje annet å bruke penger på. Få deg CLSC-215 først som sist....
    Ja har lyst på en SVS.Mellomtonen er ikke så stort problem.koster vel 700for en ny eller noe sånt?
    Eg har jo ca 14 tusen eg skal bruke da.Så eg kunne jo ha kjøpt meg noen clsc-215 istedenfor sub da.
    Hva ville du valgt? v-15f og en SVS, eller bare clsc-215?:P
    Men tviler på eg gidder å selge mine høyttalere.Så da måtte eg isåfall fått pengene tilbake fra hifiklubben:P

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant ut at eltek har tilbud på byggesett..
    200watts hypex subforsterker+10tommer xls peerless..
    kjøp 2 stk og du vil få dybde i massevis!!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok SVS er et bedre kjøp enn det byggesettene.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krdale
    Jeg presterte å bli med en kompis på Dimmu Borgir på Rockefeller. Hvor jeg forøvrig var den eneste personen i hele lokalet med lys t-skjorte

Ett vannvittig støy og lydnivå uten like. Jeg hadde heldgivis med meg noen semi-proffe ørepropper som reddet hørselen min.

Tror det tok 3 dager før kroppen min var restituert etter den opplevelsen. Makan til støy. Det var 2 oppvarmingsband, som skrek og bråkte mer enn dimmu...(!)

Det som er helt sikkert er at jeg aldri mer skal på dimmu konsert, men jeg ble en opplevelse rikere! Dimmu kjørte skikkelig show på scenen, og det var artig å se på!

Å nyte slik musikk med altfor høyt nivå blir for meg feil, en mister muligheten til (kritisk) lytting, det blir rett og slett så høyt at hvis ikke stemmningen er på topp blir det ubehagelig. En klarer ikke lytte etter detaljer som ellers oppfattes svært så positivt i musikk. Det blir som en svær "sky/stein" som treffer deg. Nå er det vel generelt vanskelig å lytte til slik musikk, men å rope med mens en slenger rundt på det lange håret en bør ha. Det er nok artig.

Jeg har full respekt for at folk har forskjellig musikk smak, men noen sjangere blir for meg 100% utforståelig.
    På konserter med PA alegg finnes det knapt detaljer i musikken, er jo ikke derfor man er på konsert, er jo ikke musikken, men artisten, hvis du skjønner..!

Men de gangene jeg har vært på rockefeller har jeg alltid vært oppe og drukket øl, trodde det som var hele greia å drikke der jeg.. hehe..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cw-fan
    Ja har lyst på en SVS.Mellomtonen er ikke så stort problem.koster vel 700for en ny eller noe sånt?
    Eg har jo ca 14 tusen eg skal bruke da.Så eg kunne jo ha kjøpt meg noen clsc-215 istedenfor sub da.
    Men tviler på eg gidder å selge mine høyttalere.Så da måtte eg isåfall fått pengene tilbake fra hifiklubben:P
    I og med at du har forsterker som matcher 215 så bra ville jeg nesten prøvd å selge V 15. Skaff ny mellomtone og selg dem. De er vel strøkne så det blir vel ikke så vanskelig... Kjøp deg Clsc 215, du får mye mer bass enn med V 15. SI du får 3400-3200 for V 15. + de 6 du har igjen av de 15 etter du har kjøpt clsc 215 for 8000,- Med MA 6.1 på clsc 215 trenger du iallefall ikke forsikring på clsc 215. Jeg har hatt mindre kraftige forsterkere og jeg har aldri hatt noe som helt kluss med dem.

uansett du har da en del penger igjen på å kjøpe deg en subb!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Rammstein kan spilles høyt med Elektrostater også. Det er ikke noe Tivoli-radio jeg har stående i front... Dessuten er faktisk Rammstein-innspillingene av meget høy kvalitet, og dette kommer godt frem på et "gjennomsiktig" anlegg...
    En kollega har ML Sequel II. Riktignok drevet av en Rotel sak på 5 x75 w. Han har fått seg en eller annen 42" Pioneer flat også. Derfor skal jeg ta en tur for å hjelpe til med kalibrering av flat'en og få testa ML. Skal ha med meg 6.1 også, så det kan jo bli spennende.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Classic 215 er en bedre høyttaler enn v-15f syns jeg. Ville nok i første omgang gått for å få byttet V15F.. men nå har også CV 1515 begynt å dukke opp på bruktmarkedet igjen da . Disse er jo legendarisk . Parene her koster ca 10k.. godt brukte .

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere om den her da?
    http://www.autocustom.no/product_inf...products_id=54
    Digga elementet.Såg jævli rått ut..

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme hvordan elementet ser ut vel, bare den lyden som kommer av kassa er bra.

Men jeg tror du får mye mer for penga med en SVS til samme prisen, uten å ha hørt den subben du linker til.
    Hvis du kan leve med størrelsen da.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert "småsint" den derre . Men kan ikke tro det er alt for mye SPL ut av den boksen. Tror nok du skal finne deg en med bassreflex. Men for all del. Earthquake kan sine saker, spessielt til bil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye om og men her ser jeg. Jeg hadde aldri under noen omstendighet gått å kjøpt en hornkasse for hjemmebruk. Forøvrig er den du laget link til en meget dårlig hornkasse. Skal du gå for PA produkter gjøre du lurt i å holde deg borte fra CW spør du meg. Skal du ha en PA sub velger du heller Musicson eller for eksempel Turbosound. Men da er det nok straks godt over ditt budsjett igjen. CW hornkasse spiller høyt, men fysj for en lyd da...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere om den her da?
    http://www.autocustom.no/product_inf...products_id=54
    Digga elementet.Såg jævli rått ut..
    Jeg tror ikke noe om den.. hehe.. Veldig mange bling,bling elementer er ikke noe serlig å skryte av.. Uanett denne kan ikke være ekstrem.. da hadde sikkert flere hørt om den. Har du funnet ut av dette enda eller??? Har du Vurdert Stroker Pro Den er jo EKSTREM, og spiller pent.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en liten "brumlekasse" som burde gi trykk så det holder:

Frequency Response (1 W @ 1m) ±3 dB 24 Hz -10 dB 21 Hz
    Axial Sensitivity (dB SPL, 1 Watt @ Sub Bass 109
    Impedance (Ohms) Sub Bass 2x 8
    Power Handling, AES Standard (Watts)
    Sub Bass 1000
    Calculated Maximum Output (dB SPL)
    Sub Bass Peak 145.0
    Sub Bass Long Term 139.0

Recommended High-Pass Frequency
    24 dB/Octave 22 Hz

Godsakene finner du her: http://www.eaw.com/products/BH822e.html

Her er også en "liten" kasse med TXH 2x18" 20Hz sub som også kan fjerne mose på takpannene: http://www.eaw.com/products/SB284C.html

Prisen er ukjent, men drømming er vel tillatt...

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det inntrykket vet jeg ikke om jeg kan si jeg deler, hvertfall ikke studioinnspillingene. Synes de generelt virker litt tynne i produksjonen, kunne med fordel hatt mye tightere produksjon med mer punch når man tenker på hva slags musikk det er.
    --
    Thorbjørn

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er vi uenige. Selvfølgelig finnes det spor som ikke fungerer, slik er det med mye annen musikk også. Hvilke plater har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har svs +\2 og det burde holde lenge på 20 kvm.. det med at det ikke trykker på 30hz, er bare TULL ihvertfall..

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •