Trenger en extrem sub - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 68
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av espenj
    Hei!
    Ingen problem med hornbass i små rom og de er ikke laget for å "kaste lyden langt". Hornbass kobler til rommet og luften på en helt annen måte enn vanlige konstruksjoner men de har ikke begrensninger i forhold til romstørrelse, br og lukket kasse. En bra konstruert hornbass som spiller til 30hz oppleves mer fysisk og dypere enn vanlig bass.
    Mvh Espen

Jeg uttalte meg kanskje litt feil her, gikk litt fort.. men, trådstarter skjønner vel greia nå.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cw-fan
    Hvor får eg kjøpt kasser og sånt da? eller skal eg lage hele selv mener du?
    tror eg kommer til å kjøpe en midgard audio oberon 6.1 til å drive denne.tror du ikke det blir nok kraft?
    MA 6.1 leverer alt for lite til en stroker pro, tror ikke den holder til vanlig stroker en gang.. Du kan jo vurdere den og, den tåler ikke like mye, og med mindre du har tilstrekkelig mer krefer til en PRO vrsjon burde du gå for den vanlige typen.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et par gode kw burde gi strokern noe å bryne seg på, men den er utrolig sugen på strøm ja!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Men den blir veldig mye større enn andre kassetyper.

Frode
    Joda, den blir større men det var vel ikke det som ble diskutert. Det blir enormt om man ønsker subbass med fronthorn men det går heldigvis å bruke elementer og kabinetter for baklading av de lave frekvensene. Man slipper jo å bruke plass til en eller to subber+kabler og elektronikk.
    Mvh Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vist det er lavfrekvent du er ute etter prøv 2stk +2 det vil nok halde i lange baner.
    vist det er trykk du er ute etter 40-150hz så kjøp det dyraste B&C elementet du har råd til og sett det i ein bassrefleks kasse på ca 200l. eg skal love deg det trykker. med eit pa-element kan du og bruka ei svkare avrulling i delefilter. dette vil medføre at det vil trykke heilt opp i 300-400 området

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Men du skjønner vel at jeg sår tvil om Rammastein og ML? Skal ikke Rammstein "nytes" hjemme som Live. Og de ML'ene kommer vel aldri noe særlig over 120 dB?
    Røyka sokka dine??
    Hvem i heiteste hule vil høre på 2 timer med Rammstein med lydtrykk på over 120db? :???:
    Da er du seriøst dævvhørt etterpå da!!

Og hvem har fått det for seg at SVS elementene ikke kan holde tritt med 15-tommere fra CV?!
    Før noen uttaler seg noe mer om sånt, så foreslår jeg hjemmebesøk hos noen!! BASTA!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Røyka sokka dine??
    Hvem i heiteste hule vil høre på 2 timer med Rammstein med lydtrykk på over 120db? :???:
    Da er du seriøst dævvhørt etterpå da!!

Og hvem har fått det for seg at SVS elementene ikke kan holde tritt med 15-tommere fra CV?!
    Før noen uttaler seg noe mer om sånt, så foreslår jeg hjemmebesøk hos noen!! BASTA!!
    Har du vært på Rammstein konsert? Hvis den varer i 2 timer så er det vel 2 t med 120 dB da vel.... ikke vet jeg. Har aldri vært på Rammstein konsert, men en 5-6 Prodigy konserter og det varte vel ca. en time. Og det var høyt ja. Men når DJ'ene spillte før og etter va det noe lavere.

Nå var det ikke CV!'ene jeg refererte til. Jeg tenkte i de baner at 2 SVS pb plus/2 var kjempeoverkill på elektrostater med en liten 8" med 92 dB i følsomhet som fores med 150 w. (lang setning, men håper det forklarte bedre....)

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Kan jo se etter en pent brukt Bag-end da..
    koster sikkert 25-30 ny.. 18tommer:-)
    Bag end er ingen extremsub, og dessuten finnes det ikke så altfor mange her på bjerget. Koster forresten 1400 dollar på nettet.

SVS er et bedre valg i prisklassen, mye bedre valg.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det ikke CV!'ene jeg refererte til. Jeg tenkte i de baner at 2 SVS pb plus/2 var kjempeoverkill på elektrostater med en liten 8" med 92 dB i følsomhet som fores med 150 w.
    Hvorfor det? Det er da ikke bare lydtrykk man ønsker med flerre subber.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har trådstarten funnet ut av dette eller?? Jeg synes hvrtfall at Stroker/stroker Pro forslaget kunne vært skikkelig spennende.. Tror hvertfall at det kunne blitt extremt med stor nok amp..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hvorfor det? Det er da ikke bare lydtrykk man ønsker med flerre subber.
    Nei, selvsagt ikke. Hvordan kan jeg være så dum å tro at man kjøper 1 stk bass til, til 15 løk bare p.g.a symetri og headroom. Du skjønner tydeligvis ikke hva jeg mener, eller noen andre for den sakens skyld. Så klart har man plass og driter penger er det jo greit. Da blir det som med hunden igjen.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    har trådstarten funnet ut av dette eller?? Jeg synes hvrtfall at Stroker/stroker Pro forslaget kunne vært skikkelig spennende.. Tror hvertfall at det kunne blitt extremt med stor nok amp..
    Den er meget tungdreven i forhold til mye annet jeg har sett av CV! Men en 4-5 kw PA får nok liv i den.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke kimse av headroom Konrad. Det er i min verden viktig. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor du henger deg opp i at jeg "kun" har 150 watt...? Jeg har da 2 x 150 watt pr. front, og det hadde sikkert klart seg med 1 x 50 watt også...! Men jeg har en bitteliten mistanke om at vi har forskjellige preferanser

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skjønner tydeligvis ikke hva jeg mener, eller noen andre for den sakens skyld.
    Beklager, men er ikke tankeleser.
    Da må du forklare hva du ønsker bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har skrevet at musikk DVD-er er viktig for deg Akto. Og en av førstevalgene er Rammstein. Derfor henger jeg ikke med på frontvalget og de noe "slappe" effektforsterkerne. Med tanke på hva du ellers har av utstyr og har lagt i dette synes nå JEG at det er litt rart. Men det er rent teoretisk det virker slapt og overkill med 2 x SVS pb12 /plus2.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mye fordommer ute å går her nå....

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derfor henger jeg ikke med på frontvalget og de noe "slappe" effektforsterkerne.
    Du ville kanskje heller hatt noe PA greier med 1-2kW? Nei, takk meg til. Jeg har hørt SP-331 ved flere anledninger, og det er en strømsterk forsterker med fin klang...

Og jeg ville tatt den over noe PA-skrammel anyday...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tirsdag kl. 18:00 kommer Tralltrall og Langbein til meg for en liten demo. Dette er klarert med dronningen . Det vil si at jeg har 2 plasser ledig. Konrad, du er herved invitert, slik at du for all fremtid kan uttale deg med førstehåndskunnskap om dette. Og jeg legger til at du er hjertelig velkommen :-D

Om du ikke møter opp, fraber jeg meg videre synsing om mitt annlegg, og om hvordan det spiller

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg ta med noe med "mere futt" i?

Det høres fristende ut, men på Tirsdager er jeg instruktør for det lokale idrettslaget her i Særp så det passer dårlig (Idrettsskolen, svømming). Men jeg takker for innbydelsen og håper jeg kan få en annen mulighet senere.

Det er absolutt ingen kritikk til noe av det ustyret du har. Men siden du har tatt den så langt ut som du har gjort ellers, og spesiellt med tanke på musikksmak jeg reagerer på frontvalg og effektforsterkere.

Peace!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gix
    Du ville kanskje heller hatt noe PA greier med 1-2kW?
    Hvis favoritt skive var Rammstein? Garantert!!!

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •