JBL Studio L890

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer auvala sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL Studio L890

Har en Denon AVR-3805, noen som har prøvd den med JBL Studio L890? Vil forsterkeren kunne drive dem godt nok? Er det bra høytalere til hjemmekino? Syns mine Proson egner seg best til hobbyrom og garasje. Vil ha noe som er litt mere behagelig og detaljert, og samtidig med litt "trøkk". Er disse bra?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av auvala
    Har en Denon AVR-3805, noen som har prøvd den med JBL Studio L890? Vil forsterkeren kunne drive dem godt nok? Er det bra høytalere til hjemmekino? Syns mine Proson egner seg best til hobbyrom og garasje. Vil ha noe som er litt mere behagelig og detaljert, og samtidig med litt "trøkk". Er disse bra?

JBL L890 vil nok ha mer guffe, men det er jo en start da. er bare å være litt forsiktig med å skru opp for mye . Uansett, har skikkelig troa på de høyttalerene. Desverre er ikke Denon'en noe kjempe sterk, men den har jo kjempelyd .

En Vincent 2x150watt koster 7000kr ny, så det er ikke så ille (effektforsterker)... NAD 272 koster 5000kr. En av disse 2 vil helt klart lage mer liv.

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ikke er aktuelt med ekstra effekt per idag, kunne kanskje alternativet vært å høre L880?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kansje JBL Studio L880 et bedre alternativ? Har senter og sub fra Nortridge-serien, men har liksom mista lysten på å bygge videre på den serien.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått litt "spya" på NAD etter at jeg hadde en T535. Var aldrig noe trøkk av den før den havarerte fulstendig etter bare 7 måneder. Har en gammel Onkyo som banka den glatt...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    880 har jo dratt inn noen "pokaler" for JBL da . Trokke den er noe dårlig valg nei. Men for all del, du får jo liv i 890 da, men om du har store høyttalere rundt, så vil Denon'en slite med å holde takten når du drar på skikkelig. Men spiller du musikk i stereo, så går det oftest greit.

Er værst når du drar på som værst, spessielt på musikk (i surround), da tømmer du den veldig fort for krefter. Men er jo mange som bruker BW 604 på Denon'en og sier det funker konge (dette har jeg erfart at ikke stemmer selv men..), men så er 604 en "møkka" høyttaler når det gjelder forsterkervalg . Den krever SKIKKELIG med reserver.

Om det er hificenteret du skal handle av:
    En grei ting, er å dra på demo av JBL'ene, koble de opp på f.eks en Pioneer VSX-AX2AV-S, den stiller nok ca i samme kraft klasse som Denon'en. (ikke test med Harman Kardon, da dette er en av markedets kraftkarer ).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av auvala
    Har fått litt "spya" på NAD etter at jeg hadde en T535. Var aldrig noe trøkk av den før den havarerte fulstendig etter bare 7 måneder. Har en gammel Onkyo som banka den glatt...
    NAD T535 ?!? NAD 763v2 spiller iallefall kjempe bra. Systern har 753v2 på BW 602+601, funker også kjempebra. Men alt kan jo kvelde, bare sjekk stakkaren her på forumet med Denon (har vært på rep. flere ganger den og).

Men den Denon'en din er langt ifra dårlig da . Men ville ikke putta på de største modellene på den egentlig(dette gjelder de fleste recivere i denne klassa !).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...7,22,71&id=708 Hvorfor ikke disse? og få alt i samme serie? disse spiller jo knallbra.. Og koster rundt 5000kr mindre enn de store L890. Det er nesten en SVS PB-10 sub det ...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, tror det var en feil på Nad'n fra første dag. Lite trøkk å en veldig kjedelig lyd. Satt en kveld med en kompis å pilsa litt med litt musikk i bakgrunnen, plutselig ble det et jævla smell i alle kanaler. Stupte bortover gølvet for å slå av, men nådde aldrig frem før den blækka helt ut. Fikk beskjed av hi fi klubben at den ikke kunne repareres, og at jeg bare kunne velge nytt fra dem med den som delbetaling.

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mine ører er L serien milevis forran E serien. Trådstarter nevner også at han ikke er fristet til å bygge videre i den serien han har. Utfordringen blir nok at hvis du skal ha høyttalere i en annen serie, bør du også bytte ut senteren din.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spekulert mye frem og tilbake på Northridge serien. Var å hørte på E-100, men ble liksom ikke helt enig med meg selv. De er nok litt for store for min forsterker. Har sett litt på den pakken de har med E-100, E-30, EC-35 og E250P til 14000kr. Kjekkt med en sub til, senteren kunne jeg alltids bli kvitt for en liten sum. Men tror nok ikke jeg har forsterker til det.......

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaffekopp
    Etter mine ører er L serien milevis forran E serien. Trådstarter nevner også at han ikke er fristet til å bygge videre i den serien han har. Utfordringen blir nok at hvis du skal ha høyttalere i en annen serie, bør du også bytte ut senteren din.

Klart det, bytter jeg front og bak. Så bytter jeg senter også.

Newcomer Synergy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke legge på noen få kroner og slå til på et par slike: http://www.hificenter.no/shop_item.c...08,133&id=1472

Dette er jeg helt sikker på at er en mye bedre høyttaler enn L890 og ikke minst et bedre kjøp. Nå har ikke jeg hørt disse JBL'ene, men JBL er ikke akurat som det var før i tiden. Bare se på Northridge....

Nå skal det sies at jeg ikke kjenner til denne denon receiveren din, så om det vil bli noen god match vet jeg ikke.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis som har 5.1-sett av audiovector Mi3 signature. Lydmessig: Vanvittig bra!!! Men uten sub manglet de litt. Har prøvd å få han til å selge settet til meg, men uten hell....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo hyggelig pris på dem nå... :wink:

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det, men bruktprisen han forlangte var ikke hyggelig...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veil. pris: 19.995,- Ryddesalgpris: 13.995,-

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde et par Patos B-400 for en del år tilbake. Var meget fornøyd med lydkvaliteten, men syntes de manglet litt trøkk. Er det blitt bedre?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Synergy

Det var jo en markant forbedring på prisen!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Synergy

Men det er for Super serien... Ikke Signatur...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •