B&W 600-serien... noe bedre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 600-serien... noe bedre?

Hei! Skal ha meg nytt høytaler sett... 5.0...!

jeg har sett mye på B&W sin 600serie... Noen sett som er bedre/like bra til prisen? (ca. 14k) Tenker på 603 fronter ihvertfall

Høytalerne skal brukes på en H/K avr-235...

80% Film / 20% Musikk

Rommet mitt er i underkant av 16kvm

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch?
    Kef?
    Jm-Lab?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Klipsch?
    Kef?
    Jm-Lab?
    Gi meg grunn til at det er bedre da... Erfaringer osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HK avr-235

Høytalerne du nevner er det jo ikke nå galt i.
    Ikke receiver'n heller, har avr-335 selv.

Men trur nok den blir i minste laget til å drive 600 serien til B&W.
    Skal ganske mye til for å drive 600 serien så mener at 235 blir nok litt effekt-fattig når den skal kontrolere det.

Hvorfor ikke gå for "marantz sr 5500" som dem har rydde salg på hfc nu.
    Da får du både pre-out for seinere oppgraderinger og bilde konvertering for en mindre sum en avr-235.

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for lettdrevne høyttalere,f.eks Klipsch..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Latinokongen
    Høytalerne du nevner er det jo ikke nå galt i.
    Ikke receiver'n heller, har avr-335 selv.

Men trur nok den blir i minste laget til å drive 600 serien til B&W.
    Skal ganske mye til for å drive 600 serien så mener at 235 blir nok litt effekt-fattig når den skal kontrolere det.

Hvorfor ikke gå for "marantz sr 5500" som dem har rydde salg på hfc nu.
    Da får du både pre-out for seinere oppgraderinger og bilde konvertering for en mindre sum en avr-235.
    Receiveren er har jeg hadd en stund nå.. men bytter med en gang jeg føler at jeg trenger mer kraft... Jeg bryr meg ikke om at høytalerne skal passe til receiveren, da den skal byttes uansett... Vil ha høytalere som er GOD lyd i, ikke bare mye bass... fyldig lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok.. da missforsto jeg bare litt da.
    da e det jo bare å peise på.. 600 serien er jo gull

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity Beta serien er temmelig god. Godt med dypbass og slikt.
    Vet ikke hvordan de vil funke på HK'en men.. (bare testa HK 635 av de nye..).

http://avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=9140 Denne er iallefall rimelig god! Centern i denne serien er også helt strålende (litt stor men..).

Ellers lager JBL veldig mye golyd i kinoen.. Men mitt tips er Infinity (som jeg mener er endel bedre enn BW's 600 serie, selv om den også er helt oppi toppen!).

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chorus serien av Jmlab er og bra høyttalere....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Chorus serien av Jmlab er og bra høyttalere....
    url til nettselger av de høytalerne ?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifihuset.no - Men kan anbefale på det sterkeste å ta en tlf til dem, har handlet en del med dem selv og det er uten tvil beste butikken jeg har handlet noe som helst i, så det så. Har Chorus selv og har sammenlignet mine små til 3800 med mange, blant annet System Audio til 10K og har ikke byttet enda, skal jeg bytte blir det nok til bedre JMlab... Men om det er noe for deg må nesten du finne ut.

De spiller klart, kontrollert og med nyanse. De er også nokså lettdrevne så du trenger ikke et monster av en forsterker.

JBL kan og være noe for deg som de skriver over. Hørte noen stativer som kostet rundt 5K, og de spilte overbevisende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns JBL blir for påtrengende på en måte skal ta en kikk på jmlab da

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør du! Personlig mener jeg du får mere for pengene enn om du handler B&W, men lyd er jo subjektivt.

Kikk gjerne på www.hifihuset.no eller www.focal-jmlab.fr/accueil_en.htm, men ring Andrè på Hifihuset for priser. Han er elendig til å oppdatere hjemmesidene sine, og prisene er adskillig bedre enn det som er presentert der.

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Det bør du! Personlig mener jeg du får mere for pengene enn om du handler B&W, men lyd er jo subjektivt.

Kikk gjerne på www.hifihuset.no eller www.focal-jmlab.fr/accueil_en.htm, men ring Andrè på Hifihuset for priser. Han er elendig til å oppdatere hjemmesidene sine, og prisene er adskillig bedre enn det som er presentert der.

De hjemmesidene der er ikke oppdatert på måneder! For et halvt år siden ringte jeg angående pris på en brukt Audiolab tuner.. Den var solgt,men bildet av den ligger ute enda! Ikke akkurat seriøst spør du meg!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 600-serien i surround, er veldig fornøyd!(Se min presentasjon, for utstyrsliste). Brukte et par måneder med lytting, før jeg fant noe som passet min stil, og jeg traff blink! B&W sin mellomtone er vel noe som fasinerer meg mest, ikke minst, så kan 600-serien spilles skummelt høyt og likevel bra til prisen. De suger, for å si det mildt effekt - bruker mitt oppsett på Denon 3806, dette fungerer helt greit, men kommer til å kjøpe effektforsterker så fort lommeboka godtar det. 600-serien passer til det meste, spesialitet er nok film, men må da kunne si at de duger til musikk også! Har du en prioritering på 2/3 film og 1/3 musikk, så passer disse fint til det behovet.

Andre merker som jeg må innrømme at jeg har blitt imponert over i samme prisklasse, er den mye omtalte Ikon-serien til Dali. (Ikon 6/7) er utrolig musikalsk, samtidig som det er fin lyd i et surround oppsett også.

Skulle jeg hatt noe annet, så ville jeg nok vurdert som overnevnt JmLab. Dette er min stil, det er ditt øre som skal ha dette! SVS sine stativhøytalere med en sub, spiller heller ikke dårlig (men her er du igjen avhengi av sub)!

Dersom du skulle holde til i nærheten av meg, er du hjertelig velkommen for B&W demo etter avtale, alltid moro å være hos andre, så regner med at andre setter pris på slikt også..

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med deg i at hjemmesidene deres suger eselmelk, men alle som har handlet der skryter av stedet. Selv er jeg svært fornøyd med med handelen jeg gjorde der.

Kanskje jeg skulle ringe ham og høre om jeg kunne få noe billig utstyr mot at jeg redigerte hjemmesidene litt?! Hehe..

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Donald:
    Noen prioriterer butikk-salg og kundeservice i butikk, mens andre prioriterer en aktiv webhandel med pressede priser, kjapp levering over post, ingen kundeservice. Personlig legger jeg mest vekt på det første når jeg handler, liker å ha et trygt sted der jeg kan hendvende meg med både spørsmål og svar. hifihuset.no er ikke useriøs, tvert om! De bare prioriterer ikke websiden, tror dem er rimelig klar over dette også - da den mest er ment som en info-side fra dem. Lyd kommer før web hos dem, men ser tankegangen din. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo ikke mulighet til å få hørt JmLab Chorus da... men hvilke høytalere i den serien burde jeg gå for? gulvstående fronter, bakhøytalere som skal henges på vegg og center

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok 716s er et godt kompromiss gulvstående. Jeg synes den har bra lyd, har ikke hørt 726, men mange mener den er litt mer bråkete i bassen. Den størte, 736, har jeg ikke hørt heller, men andre kan sikkert fortelle mer enn meg om dette.

Så f.eks. 716s+705s+den store centeren+SW700s tror jeg vil fungere greit. Har 706 selv og de spiller flott sammen med suben, men hvis du skal se masse blockbusters på film og skal ha det til å klirre i vinduene så er det ikke den suben du vil ha. Den går ikke veldig dypt, men spiller pent med nyansert bass og mye punch. Du vil nok få en grei pris på en lignende pakke på hifihuset hvis du tar en tlf. Jeg har ihvertfall ikke angret på kjøpet, eneste jeg lurer på om er om jeg skal kjøpe noe enda bedre

Forslaget mitt er bare et eksempel, og det kommer jo an på hvor "galt" du vil ha det, har du mye cash så kan du jo kjøre gulvstående fremme og bak.

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du skulle aldri ha spurt her :P

Har samme problemet selv, hadde tenkt å gå for 600 serien fra b&w, til min nyinnkjøpte 3806 ^^

Men nå er jeg så i tvil at det er skummelt lol

B&W, Audiovector, Klipsch, Kef, Dali, Svs og listen fortsetter, det finnes så mye spennende

Valgets kvaler.... :-|

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •