Hva bør jeg kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva bør jeg kjøpe?

Hei og hopp!

Jeg er helt ny i dette selskapet, og jeg håper å få noen tips fra noen mer erfarne "hifi-mennesker".

Jeg ønsker å kjøpe med et "anlegg" til 15 000-20 000 kr.

Noen tips?

Jeg har hørt mye godt om B&W. Jeg ønsker meg små høytalere, så kanskje cm1, cm 2 eller kanskje 705? Hvilke forsterkere passer godt til B&W, Jeg hører for det meste på "rolig" musikk, sing/songwritere osv. Ønsker klar og fyldig lyd, men er ikke avhenig av masse bass.

Forslag?

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jvb
    Hei og hopp!

Jeg er helt ny i dette selskapet, og jeg håper å få noen tips fra noen mer erfarne "hifi-mennesker".

Jeg ønsker å kjøpe med et "anlegg" til 15 000-20 000 kr.

Noen tips?

Jeg har hørt mye godt om B&W. Jeg ønsker meg små høytalere, så kanskje cm1, cm 2 eller kanskje 705? Hvilke forsterkere passer godt til B&W, Jeg hører for det meste på "rolig" musikk, sing/songwritere osv. Ønsker klar og fyldig lyd, men er ikke avhenig av masse bass.

Forslag?
    Tror du bør spesifisere litt mer hva du veklegger, hvor stort rom skal de stå i, hvor mange kanaler hadde du tenkt deg (2, 5, 7?). Kanskje kan du sette opp ett par alternative "systemer" først og så be om tilbakemelding/vurdering på disse. Eller bestemme deg for ett av elementene i systemet (forsterker, receiver eller høyttalere). Det er enklere å få gode svar da.

BR:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok!

"stereoen" skal stå i en stue på ca 20-25 cm2. Jeg ønsker å prøve B&W høytalere, men er litt usikker på hvilke, cm serien eller 705. Jeg har lest gode ting om Cambridge forsterkere og cd spillere, men vet ikke om dette passer til B&W.

Hva med:

Cambridge azur 640 a forsterker
    cambridge azur 640c cd-spiller
    B&W 705, eller cm1, cm2

Som sagt hører jeg på relativt rolig musikk. Neil Young, dylan, Fjeld, blues og "rolig rock".

Dali eller B&W?
    Cambridge 640 eller nad 352?

Hvor viktig er en cd spiller i forhold til forsterker/høytaler?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke stereo men surround. men kan alikevel trygt annbefale cambridge azur 640 cd-spilleren. har denne sammen med Dali suite (2.8.) som fungerer knallbra
    tror da også at forsterkeren skal være meget bra sammen med cd-spilleren. når det gjelder høytalerene så er jo dette en smaks-sak. enkleste blir å ta turen ned til hi fi klubben og hørre Dali/B&W med Cambridge. ta med deg din egen musikk ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •