biltema sub - comptetition

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer PorleN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

biltema sub - comptetition

lager sub nå og lurer på hvilke element jeg skal kjøpe.. skal ha 2x12" .
    skal bare ha noe billig.. max 5-600 pr. stk.
    så såg jeg på et element på biltema.: (finner mer info på www.biltema.no. søk på subwoofer)

competition
    200 W RMS. 12" basselement med gummiopphengt kon og 50 oz ferrit-magnet. Frekvensomfang: 31 Hz–2 kHz. Impedans: 4 W. Lydtrykk: 85 dB 1 W/1 m. Fo 31 Hz. Qts 0,34. Vas 84,3 l. Innbyggingsdybde: 140 mm, monteringshull: Ø 274 mm. 595,-

eller ikke bruke så mye og heller kjøpe : (søk på subwoofer på biltema.no. )

400 W. Med 12" basselement (1133 g magnet). Nom. effekt: 200W, frekvensomfang: 30 Hz–2 kHz, imp. 4 W, 90 dB/1 W/1 m. Qts 0,6400; Vas 119,00 l; Fo 30 Hz. Innbyggingsdybde: 118 mm. Mont.hull: Ø 285 mm. 399-,

vanskelig å vite hva element jeg mener men takk til de som gidde å bry seg:P

Newcomer DanRemy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke heller kjøpe dynabel db-12 elementer på denne siden? Et par sånne spiller nok bedre enn et par biltema subber...

Edit: Koster foressten 500kr stk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro du får like mye bass, og ikke minst mye bedre bass med en påkostet 12" enn to billige. Da har du jo mulighet til å kjøpe en til i ettertid, og få enda råere bass Blir jo en enklere last for forsterkeren din også med kun en 12" å holde kontroll på.

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PorleN
    så såg jeg på et element på biltema.: (finner mer info på www.biltema.no. søk på subwoofer)

competition
    200 W RMS. 12" basselement med gummiopphengt kon og 50 oz ferrit-magnet. Frekvensomfang: 31 Hz–2 kHz. Impedans: 4 W. Lydtrykk: 85 dB 1 W/1 m. Fo 31 Hz. Qts 0,34. Vas 84,3 l. Innbyggingsdybde: 140 mm, monteringshull: Ø 274 mm. 595,-

400 W. Med 12" basselement (1133 g magnet). Nom. effekt: 200W, frekvensomfang: 30 Hz–2 kHz, imp. 4 W, 90 dB/1 W/1 m. Qts 0,6400; Vas 119,00 l; Fo 30 Hz. Innbyggingsdybde: 118 mm. Mont.hull: Ø 285 mm. 399-,

jeg hadde en biltema sub 12".. den var blå og svart, husker ikke hva den heter, men den var ihvertfall driiit dårlig.. jeg sprengte den med en gang også foresten..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sats heller på noe annet enn biltema subber ja, de er bygd for å gå til *******.
    db12 skal være kurrant ifht pris, og sjekk innom andre nettbutikker som lydibil.no og autocustom de har som oftest et tilbud eller to

Newcomer PorleN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar.. hva tror dere om dette : https://bilstereo.secure.flexiweb.no...ctview/138221/ ?

skal ha 2x12" så har jeg et jbl element fra før av som jeg tenkte jeg skulle bruke.
    dette skal drivest av en zachry dsw400.. så har nok av krefter..
    vil høre hva dere tror om elementet øverst her.

Newcomer Geir&Merethe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller kjøpt dette ellementet.
    Det er det samme ellementet som står i dynabels velkjente subwoofer kit.
    Har faktisk ikke hørt en eneste klage på det.

http://www.mamut.com/dynabel/subdet175.htm

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynabel DB-12 spiller meget bra om kassen er god. En kompis har 2x12" å den kassa RIVER!

Newcomer Lionstar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

competition

Har ikke prøvd de elementene, men ønsker bare å si at det ikke automatisk er dårlig fordi det kommer fra biltema, eller automatisk bra fordi det kommer fra eltek, den hvite serien bilstereo forsterkerene som biltema solgte før, og som de begynte å selge på eltek, er helt like, bare fargen var forskjellig.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar.. hva tror dere om dette : https://bilstereo.secure.flexiweb.no...ctview/138221/ ?

skal ha 2x12" så har jeg et jbl element fra før av som jeg tenkte jeg skulle bruke.
    dette skal drivest av en zachry dsw400.. så har nok av krefter..
    vil høre hva dere tror om elementet øverst her.
    Tror nok disse vil spille betraktelig mye bedre enn biltema.
    EQ er jo kjent for å ha gode elementer, og Frank på lydibil er veldig behjelpelig og trivelig. Knall Service som anbefales.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •