System Audio " EXPLORER"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

System Audio " EXPLORER"

Noen her som kan hjelpe meg med et dilemma skal jeg velge SA EXPLORER eller en B&W i samme pris klasse ca;30000,- har SA fra før sa jeg er litt farget av denne lyden skal drive dette med en Hegel H 200:-)

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet H200 på Explorer forrige uke (cdp2a som kilde). For meg fremsto dette som det ultimate anlegg. Kjellerbass og en glimrende diskant. Et veldig massivt lydbilde, akkurat slik jeg liker det. Explorer er mye mer leken oppover i frekvens sammenlignet med lillebrødrene sine, som låter veldig snilt.

B&W har jeg ingen erfaring med, men til slutt så kommer det jo an på hva du liker selv.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er ett kjempevalg!

Ble dyktig imponert over denne, ble testet på Hificenter i Tromsø med en Hegel forsterker, husker dessverrre ikke hvilken! Sinnsykt basstrykk, trodde faktisk det var tilkoblet sub, noe det ikke var.

Men hadde nok også lånt ørene til Audiovector Mi3 Avantgarde :grin:

Men er du SA-mann er dette ett knallkjøp i mine øyne.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenlignet explorer med Audiovector Mi3 avantgarde. Og for å si det sånn; Explorer blir min nye høytaler når den tid kommer!(For all del; Mi3 Avantgarde er en utrolig høyttaler det også) For makan til dynamikk og perspektiv tror jeg nesten ikke du finner før du bikker 50-60-tusenkronersklassen! Testet di forresten på Hegel H200.(tror Hifi-centeret bruker dette opsettet som refferance for tiden) B/W Har jeg fått en del demonstrasjoner på, helt fra di minste og helt opp til Nautilus. Har prøvd å lære meg til å like de men funker ganske enkelt ikke for mine ører. Syns det låter kjedelig... Det er mye mer liv i danske høytalere og spesielt SA Explorer! Den beste høytaleren jeg har hørt på lenge!!! Men selvfølgelig ingen ører er like...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Jan Erik!

Var på forumstreff på lørdag! Første stopp var da Hifi-center i Oslo.
    Der hadde de satt opp Explorer sammen med Hegel H200.
    Nå var det visstnok sinnsykt dyre kabler, tror han sa 58k for 2x3 meter, men det skal man ikke se seg blind på. De hadde også fylt sand i kabinettet.

Jeg blir personlig bare mer og mer imponert over Explorern, (Har hørt den noen ganger tidligere), da med annen elektronikk. Og må bare si jeg har aldri hørt den bedre enn sammen med H200. Der er det punch i bassen gitt.

Tror ikke du kommer til å angre om du går for denne comboen :wink:

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat vært på HFC og hørt på et par SA Explorer og det var skikkelig gåsehud. I'm in love ....

Et par slike i stua er helt klart målet nå, må bare finne noen kroner først. Mangler også forsterker, så dette kan bli dyrt ....

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åhhhh blir så glad av slike kommentarer Regner med å ha mine på plass like før eller etter påske, hvis ikke det skulle skje noe uforutsett. Utrolig allsidige høyttalere med riktig elektronikk.

Newcomer Blaudis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Jeg blir personlig bare mer og mer imponert over Explorern, (Har hørt den noen ganger tidligere), da med annen elektronikk. Og må bare si jeg har aldri hørt den bedre enn sammen med H200.
    Hvilke andre forsterkere har du hørt og med hvilken dom?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble ikke imponert av demoen vi fikk på AVForumtreffet. Om jeg skulle hatt SAE, måtte jeg samtidig hatt et par ørepropper om jeg skulle spillt høyt. Jeg registrerer at det er mange som liker SA, men for meg blir de altfor skarpe i toppen.

Edit; det skulle vært fint å få hørt de i et mer optimalt rom.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør gå for B&W.

SA er jo en liten, tynn og slank høytaler - og slik oppleves lydbildet.

Med B&W vil du på en mye bedre måte oppleve jazzen's mystikk og mysterium, slik den egentlig fremføres ;-)

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Med B&W vil du på en mye bedre måte oppleve jazzen's mystikk og mysterium, slik den egentlig fremføres ;-)
    :grin: :grin: :grin: :grin: Mnjaaa, tenker du då helst på den polske frijazzen?

Er ikke helt enig, men skal gå med på at B&W har gjort mye riktig på de siste modellene i motsetning til det jeg har hørt tidligere. SAE var nok litt slank og tynn i lydbildet sammen med hegel, men med primare låt det meget bra. Ikke mitt førstevalg i prisklassen, men absolutt bra.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg registrerer at det er mange som liker SA, men for meg blir de altfor skarpe i toppen.
    Jeg har helt motsatt erfaring. SA generelt syns jeg er litt tam i toppen, og det har de "løst" på Explorer uten at den blir like ubehagelig som Audiovector. Syns jeg..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er oppløste, men jeg liker bedre høyttalere som får frem mikrodynamikken uten at det føles som om noen har justert opp nivået i diskanten. Det er dog lett å umiddelbart like lyden, men de faller i gjennom så fort en drar på med litt volum. Da blir det bare rot. Men bevares, jeg har aldri hørt Slayer bli fremført så likt "live" før, uten at det er noe positivt.

IMO

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blaudis
    Hvilke andre forsterkere har du hørt og med hvilken dom?
    Primare I21 og Hegel H1 mk4. Disse er jo noe mindre enn H200, så det skulle vel egentlig bare mangle at det ikke skulle låte bedre. Men jeg hadde ikke
    trodd det skulle være så stor forskjell. Mye mere punch i bassen med H200.
    Når det gjelder H1 kontra I21, så synes ikke jeg det var store forskjellene.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg ble ikke imponert av demoen vi fikk på AVForumtreffet. Om jeg skulle hatt SAE, måtte jeg samtidig hatt et par ørepropper om jeg skulle spillt høyt. Jeg registrerer at det er mange som liker SA, men for meg blir de altfor skarpe i toppen.

Edit; det skulle vært fint å få hørt de i et mer optimalt rom.
    Har nå hatt et par SA Explorer hjemme i stua i helgen og her virkelig fått sansen for dem. HiFi Center i Drammen la med et par NordOst blue heaven kabler og jeg startet med disse, og det er ikke tvil om at disse kablene kan gi noe skarpt og slankt lydbilde.

Fikk også lånt hjem et par Celius fra Norsk HiFi Center, og der fikk jeg med meg MIT BW2 kabler. Cleiusene låt greit, men var noe tilbakelent og kanskje litt feit i bassen. (sammenlinet med SA)

Etter å satt tilbake SA Explorer med MIT kablene, forandret det seg betydelig. Behagelig og detaljert diskant. Stemmer var klare som vann og bassen ble bare helt utrolig fast og dyp. Kjøpte siste CD med Kari Bremnes og den satt bare helt sinnsykt bra på disse høyttalerene. Den siste (over en by) er mye mere variert og ikke så feit mixet, så jeg har virkelig kost meg nå.

Valget mitt er rimelig enkelt...
    Tror faktisk kona kommer til å like utseende, hva synes dere ? De går jo rett inn i stua...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bwa, hvordan vil du sammenligne de to parene med Electraene dine?

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har laget en cd med 12-13 ulike låter som jeg nå hører gjennom et par ganger og så skal jeg opp i kinoen for å høre samme plata der, så jeg kommer tilbake med sammenlikningen

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har rettet en skrivefeil:

Fikk også lånt hjem et par Celius fra Norsk HiFi Center, og der fikk jeg med meg MIT BW2 kabler. Cleiusene låt greit, men var noe tilbakelent og kanskje litt feit i bassen. (sammenlinet med SA)

skrev først .. litt feil i bassen. Og det blir jo veldig galt å skrive....

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått Explorer selv, men ikke koblet opp. Gleder meg som en unge!

Spent på hvilke kabler du velger, BWA. Har ikke kjøpt kabler ennå selv...

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey morro å se at flere kjøper Explorer. Jeg kom frem til samme konklusjon angående Blue Heaven på Explorer. Monterte nylig Pulsar Points istedenfor de medfølgende spikesene. Viktigste erfaringen jeg gjorde med de, var reduksjon av vibrasjoner til gulvet.

Hva med å ta høyttalerne inn i kinoen og teste på samme elektronikk i samme rom, som JmLabene?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •