Anbefaling av party høytalere ? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 252
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hei igjen!

Jeg ville kjøpt dedikerte PA høyttalere.

Hvorfor?

Fordi du kan drive dem hardere. Det er solide konstruksjoner som tåler en støyt.

Mens hjemmehøyttalere dunker, så slår PA høyttalere.
    Ikke bry deg om at fullfrekvenshøyttalere bare går ned til omtrent 40Hz. Det holder i lange baner til fest og annen moro. Dessuten pleier PA høyttalere å ha noe høyere følsomhet.

CLS-215 har 97dB følsomhet, mens den JBLen jeg viste har 101 dB. Og du vet jo at man da kan spille like høyt med litt under halvparten av effekten som på CLSen.

Jeg hadde noen CV V-35C høyttalere med 106dB følsomhet. De trengte ikke mange watt før det ristet i inventaret.

Angående forsterker.
    Hvis du allerede har Oberon 6.1 kan du jo bruke dem, men om du ikke har dem, så ville jeg heller brukt penga på en skikkelig PA forsterker.
    Mange utleiefirmaer og lignende selger brukte eller demobrukte forsterkere endel under nypris.

For eks selger stoneaudio en brukt Lab fp 2200 til 12500 inkl moms. Nypris er 20000 inkl moms.

En annen positiv ting, er at de fleste PA høyttalere at sparkesikkert gitter i front. Og det kan jo være kjekt hvis det går hardt for seg.
    Ja, nå har det seg slik at jeg allerede har et par oberon 6.1. Etter det jeg har sett på nettet er det ikke mer power å hente i en PA-forsterker, som regel. Men det er mye mulig det blir et par PA-høyttalere altså. Det med sparkesikkert gitter i front er faktisk ikke dumt i det hele tatt Takk for tips!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg registrerer at nesten ingen PA-høyttalere har det som vanligvis kalles mellomtone-element. Hvorfor ikke? Hvordan blir mellomtonegjengivelsen med kun en 15" eller to og en horndiskant?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mye Cervin Vega! prat...

Det er mye Cervin Vega! prat her...
    Det er ikke bare Cervin Vega! som kan lage party høytalere, det har også Jamo gjort lenge. Lettdrevne og hardtslående er for eksempel X3M serien fra Jamo. Disse er tilgjengelig brukt fra tid til annen...

Ellers ...Lykke til med valget ;-)

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg registrerer at nesten ingen PA-høyttalere har det som vanligvis kalles mellomtone-element. Hvorfor ikke? Hvordan blir mellomtonegjengivelsen med kun en 15" eller to og en horndiskant?

Er jammen ikke sikker jeg. Men 15" spiller ganske langt oppover i frekvens. Delefrekvensken på JBL JRX125 med to 15" og horn er 2kHz.

Dyrere fulltonehøyttalere er som regel treveis.

For eks denne til 28800 eks moms (Naturligvis per stykk).:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål. Hvis jeg skulle ha gjettet, så har det noe med effektolleransen å gjøre. Et horn og et stort element som spiller høyere opp i frekvens, tåler mer, enn dersom man setter inn en "rimelig" mellomtone. Det stiller vel også andre krav til delefilter.

PA er ikke laget for å spille så nøyaktig, og med perfekt/sømløs frekvensgang som man setter pris på i gode hifi-høyttalere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Nå har jeg kjøpt et sett MA oberon 6.1 og en parasound P3. Så nå mangler bare høyttalerne, så er partyanlegget komplett

Hva med de profesjonelle høyttalerne fra cerwin-vega! folkens? Noen erfaringer med disse?

http://www.cerwinvega.com/products/newpro/index.html

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke mye erfaring med de, men jeg har hørt den 18" hornbassen, å det var noe hinsides syyyyyykt i følge meg, det var bare rått, :grin: og hørte samtidig på de " Intense" høyttalerne, å det var... ja, det spilte i hvertfall høyt :-P

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clsc-215
    har ikke mye erfaring med de, men jeg har hørt den 18" hornbassen, å det var noe hinsides syyyyyykt i følge meg, det var bare rått, :grin: og hørte samtidig på de " Intense" høyttalerne, å det var... ja, det spilte i hvertfall høyt :-P
    Hehe, den 18" bassen har jeg hørt på også en gang i tiden... Voldsomme greier.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Nå har jeg kjøpt et sett MA oberon 6.1 og en parasound P3. Så nå mangler bare høyttalerne, så er partyanlegget komplett

Hva med de profesjonelle høyttalerne fra cerwin-vega! folkens? Noen erfaringer med disse?

Gratulerer med nye forsterkere... men du fleipet vel om at du skal bruke de på partyhøyttalere?? :? Dine flotte Helicon fortjener vel disse mer enn noe annet...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror de er ganske bra ja. Har bare hørt Prostax med 1*15" og de spilte veldig rått. Men ville heller satset på noe fra DC serien eller noe sånt. 1515 er jo vilt! det burde du oppleve :grin: Men viss det er PA du vil ha så ville jeg garantert satset på Prostax 2*15" :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Gratulerer med nye forsterkere... men du fleipet vel om at du skal bruke de på partyhøyttalere?? :? Dine flotte Helicon fortjener vel disse mer enn noe annet...
    Joda, dem skal nok få lov til å vise hva helicon kan varte opp med i stereosammenheng. MA'ene vil vel stå fast koblet til AX4. Men utgangspunktet for kjøpet var det at jeg skulle ha et partyanlegg nå denne sommeren. Og man får jo ikke mer krutt enn med oberon, så..dessuten skal visst parasound ha en rocka og feit sound

Det vil si at dem skal få det beste ut av cerwin-vega i party-sammeheng også

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Tror de er ganske bra ja. Har bare hørt Prostax med 1*15" og de spilte veldig rått. Men ville heller satset på noe fra DC serien eller noe sånt. 1515 er jo vilt! det burde du oppleve :grin: Men viss det er PA du vil ha så ville jeg garantert satset på Prostax 2*15" :wink:
    Hmm..jeg må si jeg lurer veldig på prostax med 2x15". Dem så fete ut. Evt vision-varianten, som visstnok er "flaggskipet". Men dem har visst et helt sykt watt-krav virker det som, trur liksom ikke helt oberon 6.1 greier å få sparka skikkelig liv i dem. Er det noe spesielt med dem som gjør at man ikke kan bruke vanlige hifi-forsterkere?

Og er det noen som vet hvor man kan skaffe disse proffe cerwin-høyttalerne, og til hvilken pris? Kan HFK skaffe dem?

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, HFK har ikke mulighet, men Ljudia derimot

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, dem skal nok få lov til å vise hva helicon kan varte opp med i stereosammenheng.
    Det er ikke småtterier skal jeg love deg :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    Nei, HFK har ikke mulighet, men Ljudia derimot
    Ljudia selger prostax ja. Men ikke di andre.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Ljudia selger prostax ja. Men ikke di andre.
    Det må sjekkes ut nærmere

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Det er ikke småtterier skal jeg love deg :wink:
    Høres lovende ut

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke småtteri av noe høyttalere du skal ha heller nei. Hvorfor ikke Cls215?!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er ikke småtteri av noe høyttalere du skal ha heller nei. Hvorfor ikke Cls215?!
    joda, det kan godt tenkes det blir dem. Dem har liksom dypbassen jeg er så glad i. I større grad enn sine "profesjonelle" søsken ihvertfall. Men jeg har inntrykk av at CV's "proffe" PA-høyttalere er ganske mye råere enn "hjemmevarianten". Hadde vært morsomt å prøve ut prostax med 2x15" f. eks. og så har de et skikkelig gitter i front samt er temmelig mye mer solide forøvrig - i tilfelle det går litt vilt for seg. :-P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må jo være rått. Prostax er visst "billigvarianten" av vision. Vision er den med 6x9" mellomtone, akkurat som i bilstereo. Men det holder kanskje med prostax? Må skaffe noen priser på dette her.

Er det noen som vet hvordan type terminaler som sitter på dette? Er det snakk om vanlige skruterminaler?

Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •