Anbefaling av party høytalere ? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 252
    Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei, har ikke CLSC-215 lengre Til din informasjon, så er 1515 4 ohm høytalere og CLSC-215 8 ohm, så å teste dem med like forsterkere blir litt feil da 1515 vill få mere effekt enn CLSC-215 CLSC-215 har ikke dårlig kabinett, og hvis ikke diskant/mellomtone holder følge med basserne, så tyder det på at dere/du har brukt for liten forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også spørre Bah og CV gunnar hva de synes om 1515 vs 215.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin Vega CLSC-215
    Nei, har ikke CLSC-215 lengre Til din informasjon, så er 1515 4 ohm høytalere og CLSC-215 8 ohm, så å teste dem med like forsterkere blir litt feil da 1515 vill få mere effekt enn CLSC-215 CLSC-215 har ikke dårlig kabinett, og hvis ikke diskant/mellomtone holder følge med basserne, så tyder det på at dere/du har brukt for liten forsterker.
    Nei. Det tyder på at diskanten er for svak. Og at 1515 er 4ohm har ingenting med saken å gjør. De er veldig tungdrevne. 215 har ikke dårlig kabinett? hva sier du til vekt forskjellen på 1515 og 215 da? 73kg(1515) mot 50kg(215) 215 har mdf men når det blir så spinkelt hjelper det lite.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig kan jeg spørre dem om hva dem mener, men det hjelper ikke uansett hva dem mener, og spørre hva hver enkelt mener om det blir for dumt uansett, denne diskusjonen om 1515 vs. 215 har vært oppe utallige ganger, og det begynner og bli for dumt. Hvorfor skulle Cerwin Vega ville produsert CLSC-215 som er "ment" som "avtager" etter DC-1515 så er den mye dårligere og etter fakta'an din ikke når DC-1515 opp til knæra en gang?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel mulig og recone alle elementer da? ;-) Eller er det ikke? :???:

Nei.

Standardelementene til for eks CV er så billige at det ikke blir laget reconingsett til dem, fordi et reconingssett koster omtrent like mye som et element.

(Angående det med CV,så har jeg fått den opplysningen av en som har jobbet lenge på klubben).

Med CV Pro stiller saken seg annerledes, der har jeg reconet to 18". Pris per stk var omtrent 1500 kroner inkl arbeid.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Nei.

Standardelementene til for eks CV er så billige at det ikke blir laget reconingsett til dem, fordi et reconingssett koster omtrent like mye som et element.

(Angående det med CV,så har jeg fått den opplysningen av en som har jobbet lenge på klubben).

Med CV Pro stiller saken seg annerledes, der har jeg reconet to 18". Pris per stk var omtrent 1500 kroner inkl arbeid.
    Ok, da tok jeg feil Beklager :wink: Hehe, man lærer så lenge man lever da hvertfall=)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor tykke MDF er det DC-1515 bygd opp av, hvis det i det hele tatt er MDF plater DC-1515 er bygd opp av?:P Og med mindre jeg har veldig dårlig syn så er det ganske stor høyde forskjell på DC-1515 og CLSC-215. OG, hehe, hvis jeg kommer i bråk med en på 2 meter og 150 kg, betyr ikke det at lille jeg på 172 og 70 kg ikke kan banke han?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og igjen, NEI, diskanten i CLSC-215 er ikke dårlig, da har du for liten effektforsterker hvis den ikke holder følge med basserne.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig kan jeg spørre dem om hva dem mener, men det hjelper ikke uansett hva dem mener, og spørre hva hver enkelt mener om det blir for dumt uansett, denne diskusjonen om 1515 vs. 215 har vært oppe utallige ganger, og det begynner og bli for dumt. Hvorfor skulle Cerwin Vega ville produsert CLSC-215 som er "ment" som "avtager" etter DC-1515 så er den mye dårligere og etter fakta'an din ikke når DC-1515 opp til knæra en gang?
    Hvorfor ikke? CV er ikke som de var før. Det er jo bare å se på alle nye cv høyttalere no til dags. Hvor mye de har forandret seg. Mye spinklere kabinett og billigere komponenter osv. Blir bare verre og verre. Se på VE-15 foreksempel som veier 28kg. Det er så mange grunner til at 215 ikke ble en suksess som 1515 men det gidder jeg ikke å diskutere akkurat nå. Nå er det sengetid! Spør du Bah og CV-gunnar får du ikke bare meninger. Men fakta. Siden de har hatt begge høyttalerene. Og har 1515 nå. Skal tro hvorfor?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor tykke MDF er det DC-1515 bygd opp av, hvis det i det hele tatt er MDF plater DC-1515 er bygd opp av?:P Og med mindre jeg har veldig dårlig syn så er det ganske stor høyde forskjell på DC-1515 og CLSC-215
    Vet du noe om disse høyttalerane i det hele tatt? 1515 er bygd av 35mm spon. mye tykkere enn 215. 1515 er bare litt høyere. Men blir ikke så sinnsykt mye forskjell bare på noen cm.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, på tide at små barn legger seg Natta, gidder ikke å diskutere dette mere uansett, smaken er som baken delt i 2 Alle har forskjellige meninger Sov godt:P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og igjen, NEI, diskanten i CLSC-215 er ikke dårlig, da har du for liten effektforsterker hvis den ikke holder følge med basserne.
    2*218 og Vincent er vel ikke for lite?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, på tide at små barn legger seg Natta, gidder ikke å diskutere dette mere uansett, smaken er som baken delt i 2 Alle har forskjellige meninger Sov godt:P
    Akkurat. Men 1515 er råere enn 215 uansett. Samma hva smak du har. Så spiller 1515 høyere og trøkker mer.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De "få" cm høyere DC-1515 er enn CLSC-215 kan utgjøre mange ekstra oppstivelser i kassa som man f.eks. ikke trenger i CLSC-215 da dem er mindre

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Akkurat. Men 1515 er råere enn 215 uansett. Samma hva smak du har. Så spiller 1515 høyere og trøkker mer.
    Nei, det gjør dem ikke. Tok også en rask research nå, og det viste seg at bare frontplata som er 35 mm spon Ikke hele kassa

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hmm. Jeg har ikke så god greie på dette, så jeg setter pris på litt hjelp.

Saken er den at jeg og en kompis har tenkt å spleise på et partyanlegg som kan sette himmel og jord i bevegelse - UTENDØRS så vel som innendørs. Litt ettersom behovet melder seg. Det skal tilfredsstille mange berusede øll-ører på en gang

Tenkte på noen av de største CLS eller kanskje et par brukt HP-215 kombinert med oberon 6.1 og en grei preamp. Men det er mulig det ikke helt holder mål?
    Hei igjen!

Jeg ville kjøpt dedikerte PA høyttalere.

Hvorfor?

Fordi du kan drive dem hardere. Det er solide konstruksjoner som tåler en støyt.

Mens hjemmehøyttalere dunker, så slår PA høyttalere.
    Ikke bry deg om at fullfrekvenshøyttalere bare går ned til omtrent 40Hz. Det holder i lange baner til fest og annen moro. Dessuten pleier PA høyttalere å ha noe høyere følsomhet.

CLS-215 har 97dB følsomhet, mens den JBLen jeg viste har 101 dB. Og du vet jo at man da kan spille like høyt med litt under halvparten av effekten som på CLSen.

Jeg hadde noen CV V-35C høyttalere med 106dB følsomhet. De trengte ikke mange watt før det ristet i inventaret.

Angående forsterker.
    Hvis du allerede har Oberon 6.1 kan du jo bruke dem, men om du ikke har dem, så ville jeg heller brukt penga på en skikkelig PA forsterker.
    Mange utleiefirmaer og lignende selger brukte eller demobrukte forsterkere endel under nypris.

For eks selger stoneaudio en brukt Lab fp 2200 til 12500 inkl moms. Nypris er 20000 inkl moms.

En annen positiv ting, er at de fleste PA høyttalere at sparkesikkert gitter i front. Og det kan jo være kjekt hvis det går hardt for seg.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    2*218 og Vincent er vel ikke for lite?
    2*218 er ikke nok for å få ut alt som bor i CLSC-215, tar jeg ikke feil så er den på 600-700 watt i 8 ohm? Kan bare arrestere meg hvis jeg tar feil Men kan hvertfall legge på 200 watt ekstra på CLSC-215 for å få ut alt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det gjør dem ikke. Tok også en rask research nå, og det viste seg at bare frontplata som er 35 mm spon Ikke hele kassa
    Du kan jo tro det du vil :wink: Hvor fant du ut dette?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du lurer på priser og annen info, så er Lydrommet norsk importør av bl.a. JBL Pro.

http://www.lydrommet.no/artikkel/pro...e.html?gr2=230

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2*218 er ikke nok for å få ut alt som bor i CLSC-215, tar jeg ikke feil så er den på 600-700 watt i 8 ohm? Kan bare arrestere meg hvis jeg tar feil Men kan hvertfall legge på 200 watt ekstra på CLSC-215 for å få ut alt.
    Ikke får å få ut alt. Men ikke langt ifra. Vincenten vi brukte var litt råere. Med mye mer kontroll og strømstyrke.

Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •