Anbefaling av party høytalere ? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 252
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt usakelig den ja.
    Skulle jeg hatt meg et par partyhøytalere, måtte det vel blitt Infinty, Cerwin Vega eller Concept 10 fra Dali.. CV er vel den mest brukte party-faktor høytaleren, ikke uten grunn. (Høyt, bass, ser store og skumle ut, tåler mye) men personlig tror jeg muligens at valget faktisk ville falt på Concept dersom jeg var i markedet for noe sånt.. Det å sammenligne CV og Klipch`en, blir vel på litt feil grunnlag..

Forresten, luft i kasse betyr ikke at høytaleren bør være dårlig..:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at Klipsch tar seg godt betalt for avstiverne sine. Og det er faktisk noen CV! kasser som er bra avstivet. Den nye CLSC serien er et godt eksempel på dette. Derimot DC- serien er dårlig på dette. Skjønner egentlig ikke hvorfor de skulle spare noen hundrelapper på dette. Så det er jeg enig i Joon.

Men hva har du hørt av CV! egentlig og med hva slags forsterkeri. Jeg kan nemlig ikke huske slapp bass på noen av mine høytalere etter at jeg fikk meg dedikerte effekttrinn. Derimot når jeg kunn brukte receiver er det korrekt at bassen blir "bløt".

Som nevnt tidligere har jeg ingen problemer med å innrømme CV!'s svakheter. Men siden styrken ligger i SPL og jeg bruker de til kjemmekino og den musikksmaken. Så kan jeg ikke skjønne at man får tak i noe som er bedre med tanke på pris.

CV!s design er jo greit nok, bortsett fra plasten på den nyeste serien da.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    Kan jo ta fram stoppe klokke og prøv å bank hard i sida på en Sjælving Vega kasse og ta tida før det blir stille.

Dette blir sikkert for avansert for deg, men tok for moro skyld å sammenlignet en CERWIN-VEGA V-15F mot KLIPSCH RF-7 hvis man tar utgangspunkt i følgende:

STØRRELSE vs VEKT og hvis man regner ut dette på begge høyttalerne får man følgende interessante resultat:

da veier RF-7 1,8 ganger så mye som Sjælving Vega hvis man tar hensyn til det fysiske volumet på kassen.

Så da kan vel du forklare hvordan RF-7 er nesten dobbel så tung som en tilsvarende Sjælving Vega kasse ? bruker de lettere luft i kassa kanskje eller muligens...papp ?

Kan selvsagt sette opp hele regnestykket hvis dette ble for komplisert.

Update: CERWIN-VEGA CLSC-215 vs RF-7 der er faktoren 1,5, hvilket vil si at Klipsch bruker 50 prosent mer gods i produktet enn CW. Dette kan selvsagt forklare hvorfor begrepet kontrollert bass er ett ukjent begrep, mens masse romle bass er ett "kvalitetstegn" i CW kretser. Det er ikke så vanskelig å lage mye og bedriten bass, lage mye og bra bass er en annen historie derimot.

Tror du virkelig prisen har noe å si slik sett? Klipsch er ikke mye dyrere enn Cerwin Vega i USA. Er bare i EU klipsch er overprisa.

En BW 801D koster i dag 132000kr, tror du virkelig at den er SÅ mye dyrere å produsere? Det er teknologien BW skal ha igjen penger på, og de bruker sinnsyke summer på dette.

Greit at ikke alle liker Cerwin Vega sin lydfilosofi, men tror det er like mange som ikke liker f.eks Klipsch sin lydfilosofi. Smaken er som baken, og du skriver bare dritt.

EDIT: Selv syns jeg Klipsch RF-5 og RF-7 er "bedre" enn noen CV modell, men det er bare på "HIFI" plan. Til fest og morro syns jeg CV gjør en super jobb, og de koster en brøkdel. Sprenger du et RF element, så må du regne med å betale dyrt.

Newcomer Bareare90 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til de som klager på Spinkle kasser

Skjønner ikke helt problemet med "svake" og "spinkle" kasser... Er dette noe som dere sier pga kassene deres har falt fra hverandre under spilling, eller bare fordi de er tynnere enn andre kasser..?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    http://cerwinvega.com/products/profe...n/vis-253.html

Se om du finner noen slike .. De går ikke dypt, men de trøkker sikkert noe jævlig .
    de høyttalerne der er råe, spiller ganske heftig med lite kraft, så lurer på hvordan de låter med et par ice-moduler Hadde de på skolen der jeg gikk, og med disse på LAN, så var det liv i leiren

men er skamstygge å se på! 8-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En BW 801D koster i dag 132000kr, tror du virkelig at den er SÅ mye dyrere å produsere? Det er teknologien BW skal ha igjen penger på, og de bruker sinnsyke summer på dette.
    Litt of topic men... At de er 120k dyrere å produsere er de selvfølgelig ikke, det er jo endel faktorer med i bildet her. Men å produsere et slikt kabinett og med de elemente de bruker, så blir det ikke billig. Bare diskantene på B&W 801D koster like mye som et sett av noen store Cervin Høyttalere.

Og utstyret de bruker på fabrikken for å få den finishen er langt dyrere enn det som brukes for å lage en "kasse". 801D er ikke samlebåndsvare. Utviklingen/teknologien/testingen er en faktor det også, men langt fra alt.

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, høytalere med høy partifaktor..

JBL Northridge E-100
    Ultimate Titanium? (vet ikke åssen dette spiller)
    Dali Concept 10
    Dali AXS10K? (@ hifiklubben, også uvisst hvordan det låter)
    Infinity Beta, Kappa

Infinity er det mye morro i, spesielt sammen med noen bad ass subwoofere..

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du virkelig prisen har noe å si slik sett? Klipsch er ikke mye dyrere enn Cerwin Vega i USA. Er bare i EU klipsch er overprisa.

Greit at ikke alle liker Cerwin Vega sin lydfilosofi, men tror det er like mange som ikke liker f.eks Klipsch sin lydfilosofi. Smaken er som baken, og du skriver bare dritt.

EDIT: Selv syns jeg Klipsch RF-5 og RF-7 er "bedre" enn noen CV modell, men det er bare på "HIFI" plan. Til fest og morro syns jeg CV gjør en super jobb, og de koster en brøkdel. Sprenger du et RF element, så må du regne med å betale dyrt.
    Joda, kan sikkert godt stemme det ja, men hadde klipsch på lik linje med CV blitt masseimportert så hadde vel prisen sikkert blitt en helt annen. Sikkert også tilgangen på reservedeler:-) kan uansett ikke si meg noe annet enn stor fornøyd med de klipschene jeg har... Uansett pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håvard90
    Tja, høytalere med høy partifaktor..

JBL Northridge E-100
    Ultimate Titanium? (vet ikke åssen dette spiller)
    Dali Concept 10
    Dali AXS10K? (@ hifiklubben, også uvisst hvordan det låter)
    Infinity Beta, Kappa

Infinity er det mye morro i, spesielt sammen med noen bad ass subwoofere..
    Dali AXS10K er det dårligste jeg har vært borti av en "bang for the buck"-høyttaler. spiller lite bass i forhold til membran-areal, og dårlige egenskaper. av de høyttalerne nevnt over, holder jeg en knapp på JBL Northridge E-100. en kompis av meg som har de, og de spiller så sinnsykt rått, og det med sorroundreceiver fra pioneer!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    Dali AXS10K er det dårligste jeg har vært borti av en "bang for the buck"-høyttaler. spiller lite bass i forhold til membran-areal, og dårlige egenskaper. av de høyttalerne nevnt over, holder jeg en knapp på JBL Northridge E-100. en kompis av meg som har de, og de spiller så sinnsykt rått, og det med sorroundreceiver fra pioneer!
    Heh ;-P Mye mulig Dali AXS10K er crap.. Tross alt lite diskutert høytaler. JBL Northridge E-100 er jo en morsom høytaler, som norpimp nevner. Det er Infinity Beta 50 også. Begge er jo fra samme produsent. Personlig mener jeg at Infinity spiller penere enn JBL Northridge. Men på partyfaktor trekker nok E-100 uansett det lengste strået. Dette er jo ikke en dårlig høytaler på film og vanlig musikk heller. Denne pakken her tilbyr MYE morro:

http://www.hificenter.no/shop_item.c...=7,109&id=1256

Med E-100 og subwooferen har du nok til både hjemmekino og en real fest.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis AXS10K hadde vært carp hadde heller ikke Dali produsert de. Jeg kjenner ikke pdd en ht fra Dali som ikke er bra til prisen. Jeg har god tro på AXS10K (uten å ha hørt den selv)! Men casen er vel at den priser seg litt ut, selv om den nok er verdt pengene sine, i forhold til CV når de blir solgt av samme kjede og er konstant til utstilling...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På ingen måte meningen å kritisere dali i forrige innlegg. Dali har all over god kvalitet på høytalerne sine.

Newcomer Verinoloth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder en liten knapp på CV! og Infinity i denne tråden.

Infinity SM 152 fungerer veldig bra for meg selv med "bare" 100 watt.
    Etter min mening så er denne både høytspillende og med en overaskende bra kvalitet. (bør ikke ha H\K AVR 7000 på denne. kan bli litt skarpt i toppen.)

CV! VS-15. Ikke fullt så oppløst og fintspillende som Infinity, men er veldig høytspillende med stor nok forsterker.
    Sleng på en litt brutal sub så har du party.

Dette er meningen min, og ikke en fasit.

MvH Verinoloth

Newcomer Bareare90 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt så mye av "party" høytalere, men etter min mening er Clsc 215 fra CV! det beste.
    trenger ikke så alt for mye kraft til disse for at de skal funke greit, snakker av erfaring. hadde en pioneer på 2*150 watt, alle på festen var kjempe fornøyde med lyden.
    men som alle sier trenger de kraft for å spille til det ekstreme...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om de nye clsc 215 er bra eller??

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt HP215 ute i oslo sentrum når jeg har vært DJ for arrangementer for Carlings for noen år tilbake, og det var ikke noe å si på lydtrykket der, fikk vel klager fra stort sett alle butikker i umiddelbar nærhet. .. Brukt en svær nad effektforsterker med bærehåndtak (husker ikke hva modellen heter, tror den var 2x250W) - og det fungerte bra!

Litt større høyttalere fra B&W/dali osv er bare å glemme å bruke i denne sammenhengen - så gå for CV du.
    --
    Thorbjørn

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigu
    Noen som vet om de nye clsc 215 er bra eller??
    Dem har ikke kommet isalg ennå i norden så ingen har hørt dem ennå.

Tviler på at den spiller så mye bedre enn CLSC serien. SPesialfiksjoner og størrelse på elementer er jo likt.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Har brukt HP215 ute i oslo sentrum når jeg har vært DJ for arrangementer for Carlings for noen år tilbake, og det var ikke noe å si på lydtrykket der, fikk vel klager fra stort sett alle butikker i umiddelbar nærhet. .. Brukt en svær nad effektforsterker med bærehåndtak (husker ikke hva modellen heter, tror den var 2x250W) - og det fungerte bra!

Litt større høyttalere fra B&W/dali osv er bare å glemme å bruke i denne sammenhengen - så gå for CV du.
    HP-215 trykker bra Du brukte vel NAD 208 eller 218. Hadde du fått større hadde det blitt enda bedre

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Brukt en svær nad effektforsterker med bærehåndtak (husker ikke hva modellen heter, tror den var 2x250W) - og det fungerte bra!
    218/208, husker du hvem av de det var?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    218/208, husker du hvem av de det var?
    Å dømme etter bildene jeg fant av de på nettet så var det 218 (den største).
    --
    Thorbjørn

Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •