Anbefaling av party høytalere ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 252
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Poenget var vel at de ikke var noe særlig lydmessig. Og husk at de som oftest skal stå i en stue og PA kasser er sjeldent veldig pene.
    og selv om mange klager over kvaliteten på lyden til CV så må man en del opp i pris for å sammenligne PA mot CV når det kommer til lydkvalitet. Billig PA er mye verre en CV.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig med CV-Gunnar, HP-215 er den feteste party-ht fra CV. Med 4stk i tillegg blir det jo helt vilt, så lenge nok power er tilgjengelig. En god del råere enn Classic spør du meg..

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Jeg er helt enig med CV-Gunnar, HP-215 er den feteste party-ht fra CV. Med 4stk i tillegg blir det jo helt vilt, så lenge nok power er tilgjengelig. En god del råere enn Classic spør du meg..
    Endelig noen som er enige hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og hvor selger de HP-215 og hva er prisen ?

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selges kun brukt. Ca 4000 for et pent par ;-)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e_hamre
    og hvor selger de HP-215 og hva er prisen ?
    De dukker ganske ofte opp på Finn, hold jevnt utkikk..

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og pappkassene med hore røde elementer fra CV er design killer lissom ?

Poenget var vel at de ikke var noe særlig lydmessig. Og husk at de som oftest skal stå i en stue og PA kasser er sjeldent veldig pene.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    Penere enn de aller fleste PA høytalere med hjørnebeskyttelser og det som er.

Newcomer trommelom sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale Cerwin Vega CLSC 215! Finnes vel ikke bedre partyhøyttalere til den prisen...? :-P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://cerwinvega.com/products/profe...n/vis-253.html

Se om du finner noen slike .. De går ikke dypt, men de trøkker sikkert noe jævlig .

Newcomer trommelom sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her snakker vi antagelig en høyere prisklasse, men ellers helt enig, skorob!

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte for en tid til bake noe som var veldig kult, og som det var massevis av trøkk i !
    Kombinasjonen var CV CLSC6 på stativ sammen med CV CLSC12s sub.
    Var glad jeg ikke delte opppgang med den karen for å si det sånn ;-)

Tenker det måtte vært veldig tøfft med 2 stk. CLSC12s suber, og CLSC6 eller CLSC10 på spikes oppe på suben:grin:
    Helt klart et partyanlegg det rocker av!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydelig at du ikke kjenner til hvordan papp/papir og spon/mdf plater blir laget. Og de bittesmå kassene til dine klisp høytalere stammer mest sansynlivis fra samme dorull som jeg leverte inn til resirkulering for 5 år siden. Er vi på samme nivå nå Joon Gaay?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan da ikke være noen som helst tvil om at kvaliteten på CV-kassene er rimelig skrall?Men som partyhøyttaler kan de jo allikevel fungere greit.

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det egentilg noen bedre party høytaler en CV? å da tenker jeg ikke på PA

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det kan da ikke være noen som helst tvil om at kvaliteten på CV-kassene er rimelig skrall?Men som partyhøyttaler kan de jo allikevel fungere greit.
    Noen modeller er faktisk ikke så verst. DC serien er ikke noe å skryte av der, minimalt med avstivninger. Ogd e som er løsner. Men i S-2'ene mine er det meget godt med avstivninger. Bra tykkelse på "pappen" også. Og den nye CLSC serien er også godt avstivet (ser slik ut på de bilder jeg har sett).

Men som du kanskje har lagt merke til Audiomur så hater jeg folk som ikke kan oppføre seg, og jeg tar gjerne igjen med samme "mynt". Om ikke verre. Men det er slik jeg er, og jeg har unnskyldning for det.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    tja.. B&W* har ikke noe spessielt bedre kasser i sin 600 serie, men kanskje bedre kasser for de elementa. Skal CV lage skikkelige kasser til de elementa de bruker, ja da blir det dyrt .

*bare som eksempel. kunne også brukt klipsch .. kasser i dette nivået er ofte ganske skralt... utenom på stativhøyttalere (ofte bra her..).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NADKRAFT
    Finnes det egentilg noen bedre party høytaler en CV? å da tenker jeg ikke på PA
    Ikke til prisen iallefall, og du skal LANGT opp i pris. Det sies også ofte i tester hvor CV blir testa. Se bare hvor høyt du må i pris på BW( 803D kan vel matche nogenlunde.. men så låter BW flottere da). klipsch er jo oppi toppen med sin RF-7 til 25k da men . Forskjellige prioriteringer.

JBL prøver vel å både være party og hifi samtidig utenom å klare noe av det skikkelig. Infinity er faktisk rimelig gode på party og hifi! Finnes nok flere også, som jeg ikke husker i farta. Men noen som matcher partyfaktoren til CV.. vanskelig!

EDIT: har også vært på mange fester med BW 603s3 på en densen 2x60watt eller noe. Funker jo fett det, men langt ifra noe CV . Dali Concept er ikke så ille faktisk, men igjen partyfaktor/pris kan ikke matche CV.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo ta fram stoppe klokke og prøv å bank hard i sida på en Sjælving Vega kasse og ta tida før det blir stille.

Dette blir sikkert for avansert for deg, men tok for moro skyld å sammenlignet en CERWIN-VEGA V-15F mot KLIPSCH RF-7 hvis man tar utgangspunkt i følgende:

STØRRELSE vs VEKT og hvis man regner ut dette på begge høyttalerne får man følgende interessante resultat:

da veier RF-7 1,8 ganger så mye som Sjælving Vega hvis man tar hensyn til det fysiske volumet på kassen.

Så da kan vel du forklare hvordan RF-7 er nesten dobbel så tung som en tilsvarende Sjælving Vega kasse ? bruker de lettere luft i kassa kanskje eller muligens...papp ?

Kan selvsagt sette opp hele regnestykket hvis dette ble for komplisert.

Update: CERWIN-VEGA CLSC-215 vs RF-7 der er faktoren 1,5, hvilket vil si at Klipsch bruker 50 prosent mer gods i produktet enn CW. Dette kan selvsagt forklare hvorfor begrepet kontrollert bass er ett ukjent begrep, mens masse romle bass er ett "kvalitetstegn" i CW kretser. Det er ikke så vanskelig å lage mye og bedriten bass, lage mye og bra bass er en annen historie derimot.

Det er tydelig at du ikke kjenner til hvordan papp/papir og spon/mdf plater blir laget. Og de bittesmå kassene til dine klisp høytalere stammer mest sansynlivis fra samme dorull som jeg leverte inn til resirkulering for 5 år siden. Er vi på samme nivå nå Joon Gaay?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo ta fram stoppe klokke og prøv å bank hard i sida på en Sjælving Vega kasse og ta tida før det blir stille.

Dette blir sikkert for avansert for deg, men tok for moro skyld å sammenlignet en CERWIN-VEGA V-15F mot KLIPSCH RF-7 og hvis man tar utgangspunkt i følgende:

STØRRELSE vs VEKT og hvis man regner ut dette på begge høyttalerne får man følgende interessante resultat:

da veier RF-7 1,8 ganger så mye som Sjælving Vega hvis man tar hensyn til det fysiske volumet på kassen.

Så da kan vel du forklare hvordan RF-7 er nesten dobbel så tung som en tilsvarende Sjælving Vega kasse ? bruker de lettere luft i kassa kanskje eller muligens...papp ?

Kan selvsagt sette opp hele regnestykket hvis dette ble for komplisert.
    Har du et regnestykke som sier hva den "Sjælving" Vega kassen hadde veid hvis den hadde hatt samme pris som RF-7 eller?

Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •