Anbefaling av party høytalere ? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 252
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Av en eller annen grunn fikk jeg jævli lyst på dem nå. Føler behovet for å herje litt

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Av en eller annen grunn fikk jeg jævli lyst på dem nå. Føler behovet for å herje litt
    :wink:

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. Ettersom Cerwin-Vega! skriver følgende på sin hjemmeside om de aktuelle høyttalerne:

"PSX-253 Dual 15” 3-Way

Perfect for applications requiring full range, high SPL sound reinforcement, the PSX-253 offers three-way performance with a fully optimized frequency response of 38Hz to 20kHz."

Så må det vel kunne betegnes som en fullfrekvenshøyttaler som ikke har behovet for å bli supplert med subber?
    Nei, vill ikke være nødvendig det

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo alltids dra med svs'en min på fest Spørs om den egner seg spesielt godt utendørs men.

Har jo en kompis med lik sub som meg forresten. Jeg kan se for meg at 2x SVS PC-Ultra og et par 2x15" prostax med oberonwatt i høyttalerkablene kunne lagd litt leven. Det må nesten prøves..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo alltids dra med svs'en min på fest Spørs om den egner seg spesielt godt utendørs men.

Har jo en kompis med lik sub som meg forresten. Jeg kan se for meg at 2x SVS PC-Ultra og et par 2x15" prostax med oberonwatt i høyttalerkablene kunne lagd litt leven. Det må nesten prøves..
    Absolutt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men angående bassen til Prostax. De går ikke så fryktlig djupt som jeg har sagt tidligere. Og det tror jeg har mye med kabinettene å gjøre faktisk. Og det er jo meningen at du skal ha subbed med topper da :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men jeg har heller aldri trodd at disse høyttalerne går "fryktelig dypt"

Jeg synes uansett innlegget til C. Alshus virket fornuftig. Han mener at det ikke gjør noe at PA-høyttalerne ikke er spesifisert til å gå ned i kjelleren. Og jeg vil gjerne ha noe som slår meg i brystkassa.

Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Jeg ville kjøpt dedikerte PA høyttalere.

Hvorfor?

Fordi du kan drive dem hardere. Det er solide konstruksjoner som tåler en støyt.

Mens hjemmehøyttalere dunker, så slår PA høyttalere.
    Ikke bry deg om at fullfrekvenshøyttalere bare går ned til omtrent 40Hz. Det holder i lange baner til fest og annen moro. Dessuten pleier PA høyttalere å ha noe høyere følsomhet.

CLS-215 har 97dB følsomhet, mens den JBLen jeg viste har 101 dB. Og du vet jo at man da kan spille like høyt med litt under halvparten av effekten som på CLSen.

Jeg hadde noen CV V-35C høyttalere med 106dB følsomhet. De trengte ikke mange watt før det ristet i inventaret.

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er jo heller ikke ment at man skal få den samme "slappe" hjemmekino bassen heller i en PA høytaler, mere punch bass da, typisk disko bass er vel rundt 40-100 hz:-?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmhh..ja det er vel det. Derfor heller jeg mer og mer mot PA egentlig. Har vel mer for det som rører seg der nede i dypet i hjemmekinosammheng.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men jeg har heller aldri trodd at disse høyttalerne går "fryktelig dypt"

Jeg synes uansett innlegget til C. Alshus virket fornuftig. Han mener at det ikke gjør noe at PA-høyttalerne ikke er spesifisert til å gå ned i kjelleren. Og jeg vil gjerne ha noe som slår meg i brystkassa.
    Det er sant det. Men det er jo greit med begge deler også da :wink: Alltids greit med noen 18" subber:wink: Det funker bra med prostax. Mye punch fra prostaxane mens subbene tar seg av det djupe.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Men dette må vel betegnes som en fullfrekvenshøyttaler, selvom den ikke går helt i kjelleren.

Ikke lett å bli klok på dette har ljudia noen fysiske butikker jeg kan få hørt på jævelskapen?
    Ljudia har butikk i thorvald meyers gate i oslo, men om de har de der stilt opp så man kan lytte til de stiller jeg meg noe skeptisk til

Tør jeg spørre hvor stor fest (antall mennesker) og hvor stort areal du har tenkt å fylle med lyd?

Jeg tror ikke du vil savne punch i bassen med prostaxene, det er ikke spesielt vanlig at PA går så superlavt, og det er det ikke noe umiddelbart behov for heller. Husk at de slutter ikke å virke på 38hz, det er der de begynner å rulle av mer enn det oppgitte db-avviket i den øvrige frekvenskurven. Og her snakker vi sannsynligvis om å spille GANSKE høyt, dermed er det nok av data som gjengis i de lavere frekvenser også
    --
    Thorbjørn

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du A|ex jeg har et helt annet forslag til deg nå.

Jeg har hørt en del på dette oppsettet før og det har sykt høy partyfaktor og syyyykt go bass. Og VELDIG enkelt å flytte og rigge og tåler masse!

2 slike: http://www.mackie.com/products/srm450/index.html
    2 slike: http://www.mackie.com/products/swa1501/
    Dette var oppsettet jeg har brukt en del i forbindelse med spillejobber og konserter, og det er genialt og det oser av proff kvalitet!

Eller hvis du har god plass og råd, to slike: http://www.mackie.com/products/swa1801/
    og to slike: http://www.mackie.com/products/s215/index.html (denne er passiv)

Jeg vet ikke hvem som fører disse på østlandet, men du kan iallefall høre med "tre45" i Tr.heim for priser. Mener det var 15k pr stk av 18" subene. Litt mindre for 15" Men du gjør et kupp hvis du får tak i noe av dette brukt.

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sier bare Cerwin-Vega! Hp-215..... Houseparty serien heter dem jo til og med :P

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reVo
    sier bare Cerwin-Vega! Hp-215..... Houseparty serien heter dem jo til og med :P

Det er vel fordi du ikke har hørt hva skikkelige PA høyttalere kan gjøre.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Og tjukkelsen på kabinett har egentlig mest med bass å gjøre.
    Hæ?

Tykkelsen på kabinettveggene har da ikke noe med hvor dypt høyttalern kan spille.

PA / SR (soundreinforcement) -høyttalere har vegger av kryssfinér. Det er lettere enn MDF, går ikke i oppløsning hvis det skulle bli utsatt for fukt, og veldig solid. Hvorfor tror dere kryssfinér blir brukt i skateboards.

Kryssfinér er ikke like dødt som MDF.

Om en høyttaler både skal spille dypt og høyt, så tror jeg følsomheten går ned. Og da må elementene tåle høyere effekt, og da blir det dyrere konstruksjoner.

Det er få fullfrekvenshøyttalere som går under 35Hz. Da går prisen oppover, er det er vel ikke Alex interessert i.

Bass under 40Hz trenger man ikke på fest. Morofaktor er viktigere.

Men en 18" i horn per høyttaler , spilte det bra det. Når jeg hadde dem hjemme i kjellerstua på en god forsterker, så vartet de opp med mye detaljer og musikalitet når jeg en sjelden gang gadd å spille på dem.. Shit inn = shit ut.
    De gikk ned til 35 eller 40Hz, og ldet holder.

Hvis man tar en titt på hornsubbene til CV Pro, så ser man at de ikke går lavere enn 30Hz.

Ingen subber fra for eks JBL går lavere enn 28Hz, untatt kinoserien.
    Den store Nexo Alpha subben går ned til 32Hz.
    De største subbene fra Meyer Sound går ned til 28 Hz.

Men dette er subber som koster mye, nesten 100000,-

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt fra folk som har hatt den gamle Prostax og den nye. Den nye spilte elendig i forhold.
    Til prisen av den nye får du jo mange par med HP-215 for samme pris.
    Og HP-215 funker veldig bra til pa i mindre lokaler. Må ikke være alt for stort
    +At HP-215 har litt dypbass i forhold til mange av PA seriene til CV

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Det er sant det. Men det er jo greit med begge deler også da :wink: Alltids greit med noen 18" subber:wink: Det funker bra med prostax. Mye punch fra prostaxane mens subbene tar seg av det djupe.
    Poenget er at jeg helst vil slippe å dra rundt på noen subber i tillegg Derfor det hadde vært kjekt om prostaxene fiksa hele jobben, noe jeg innbiller meg at dem er gode for

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Har hørt fra folk som har hatt den gamle Prostax og den nye. Den nye spilte elendig i forhold.
    Til prisen av den nye får du jo mange par med HP-215 for samme pris.
    Og HP-215 funker veldig bra til pa i mindre lokaler. Må ikke være alt for stort
    +At HP-215 har litt dypbass i forhold til mange av PA seriene til CV
    Du gir deg ikke med de HP-215 htene! hehe. Må nesten finne noen som har disse, hvis de virkeli er så bra som du skal ha det til. Alltid kult og ha noen party hter liggenes!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Ljudia har butikk i thorvald meyers gate i oslo, men om de har de der stilt opp så man kan lytte til de stiller jeg meg noe skeptisk til

Tør jeg spørre hvor stor fest (antall mennesker) og hvor stort areal du har tenkt å fylle med lyd?

Jeg tror ikke du vil savne punch i bassen med prostaxene, det er ikke spesielt vanlig at PA går så superlavt, og det er det ikke noe umiddelbart behov for heller. Husk at de slutter ikke å virke på 38hz, det er der de begynner å rulle av mer enn det oppgitte db-avviket i den øvrige frekvenskurven. Og her snakker vi sannsynligvis om å spille GANSKE høyt, dermed er det nok av data som gjengis i de lavere frekvenser også
    takk for tips. Dette party-anlegget vil fortrinnsvis bli brukt ute på et hytteområde ved drammensfjorden. Hytta ligger på en høyde over fjorden, og anlegget vil kunne kaste lyd ganske langt, selvom tilhørerne vel befinner seg nærme anlegget. Det blir fort noen titalls antall mennesker med øll-ører som skal underholdes - ute.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Du gir deg ikke med de HP-215 htene! hehe. Må nesten finne noen som har disse, hvis de virkeli er så bra som du skal ha det til. Alltid kult og ha noen party hter liggenes!
    Det ligger et par ute av avtorget nå som jeg såvidt har snust litt på. Det er greit at dem er "nesten" PA og i tillegg har en del dypbass - men har dem noe srærlig mellomtone med 15" som mellomtoneelement? Innbiller meg at det ikke er den mest detaljerte gjengivelsen på disse akkurat.

Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •