B&W LCR600 S3 - HJELP!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W LCR600 S3 - HJELP!

har fått trykt inn diskanten på senteren b&w lcr600 s3 litt etter en støvsuger ulykke! går det an å få <dratt> den tilbake på en eller annen måte? snakk om litt bare.. tips??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No need for panic Ta en teipbit --> feste på elementet --> et lite napp og voïla :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hjertelig takk! da skal det prøves ut!! tuuuuseeen takk..panikk? ja!

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer litt an på hvor stor flaten som er trykt inn er.

Hvis den er stor nok så kan du prøv med en teip.
    Da må du bruke en monteringsteip som du klipper til og fester i "bungelen" med en liten sytråd "under" eller "rundt" hvis du skjønner...
    Da kan du dra bungelen rett ut igjen og allikevel få av teipen ved å dra den av "sideveis".

EDIT: ser det allerede er foreslått...men... vær obs på hva slags teip du bruker...

En annen måte er å faktisk bruke støvsugerene - ja jeg vet det var synderen - men dersom du klarer å sette støvsgermunnstykket helt inntill uten at de er i kontakt (dette gjøres ved å finne noe å legge mellom som bygger bare 1-2 mm). Dette fungere best med et lite møbelmunnstykket på støvsugenren men effekten avhenger av hva slags membran du har. Har brukt denne metoden på Focal høyttalere i bil der teip ble for "svært".

BR :-)

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lagde hull og ødela heeele diskanten med å bruke teip på mine 604, rekner med det er samme diskanten. Men den var rimelig bra inntrykt og da... Har du prøvd teip?
    Jeg blir rett og slett nødt til å kjøpe ny diskant!

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skru ut en av hoved-høyttalerne. Armen inn igjennom og vri diskant-enheten 1/8 omdreining og ta ut gjennom høyttaler-hullet. (Hvis det er samme patent som for B&W 602).

Skru fra hverandre diskanten og membranet (forsiktig - tynne ledninger) - dytt ut bulken fra baksiden. Sett alt sammen igjen. Monter diskant og høyttaler tilbake.

En liten bulk trenger forresten ikke å ha noe å si for lyden - kun kosmetisk. Men hvis du f.eks. hører det skurrer - ikke bra...

I verste fall bestill ny diskant-enhet (komplett enhet koster det samme som bare membranet hvis prispolitikken fra noen år tilbake er den samme... så ikke mye å tape på å forsøke litt førstehjelp først...)

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fekk ikkje eg vete når eg hadde ødelagt min :-x

Hmmm, merket ingenting på lyden selv, før jeg fikk hull og d ble litt skarp og susende lyd :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikk innom en av HiFiklubben-butikkene. Sansynligvis har de nye diaphramer på lager. Koster deg et par hundre kroner og er gjort på 10-15 min. Så sant de har tid/mulighet kan de sikkert ordne det på dagen.

Anbefaler deg å bytte. Diskantene låter veldig nasalt med en gang diaphramet er skadet på disse høyttalerene.

Anders

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •