Ekstra subber bak sofaen mot ryggen:-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ekstra subber bak sofaen mot ryggen:-)

Har for øyeblikket to stk subber av samme merke som står i front, har tenkt til å kople på noen mindre heftige subber til å ha bak i rommet nærmere bestemt bak sofaen(håpet er å få en enda mer intenst opplevelse uten å måtte spille så ekstremt høyt).
    Noen som vet hvordan man bør gå fram her? Vil ikke at disse skal ta over sub og basslyden ifra de andre mer kvalitative subbene som jeg har ifront. Bør man derfor kalibrere disse subbene til å spille litt lavere iforhold til frontsubsystemet?

Takker for tips og triks.

mvh
    PT

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert romperistere?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jupp har hatt romperistere men får ikke dette til å fungere på den måten jeg ønsker, dem tar over for mye og lager ikke lyd men bare umusikalske vibrasjoner. Det er iallefall min erfaring. Har ikke eksperimentert mye med dette så det kan godt være romperistere er helt rått, men jeg har nok et litt dårlig inntrykk av en slik løsning dessverre.

uansett takk for tips.

pt

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags romperistere har du brukt, hvordan har du montert de, og har du kjørt inn lyd fra hovedkanaler eller LFE-kanal?

Snakker vi til musikk- eller filmbruk her?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

la oss si 90% film og 10% musikk. romperisteren fra ljudia er det eneste jeg har forsøkt drevet av en zachry d250. ristern var montert på en 22mm sponplate som var festet på undersiden av sofaen. Signalet kom fra LFE utgangen.

Dette var ikke en løsning jeg kunne leve med.

pt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke gode erfaringer med butt-pounders. Jeg kan ikke beskrive det på noen annen måte enn at det ikke føles riktigt, og den meningen tror jeg langt de aller fleste hetrofile menn vil dele med meg

Har man uansett sub nok er de overflødige.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meinar Per Tomas har 2xSVS PB 12 plus/2, så eg vil tru at han har sub nok ja. Er ikkje du fornøyd med trykket da P-T?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    Hei

la oss si 90% film og 10% musikk. romperisteren fra ljudia er det eneste jeg har forsøkt drevet av en zachry d250. ristern var montert på en 22mm sponplate som var festet på undersiden av sofaen. Signalet kom fra LFE utgangen.

Dette var ikke en løsning jeg kunne leve med.

pt
    Jeg har Sound Transducers som er noe heeeelt annet enn ljudia sine dingsbomser. Les litt om de her: http://www.clarksynthesis.com/whatis.php

Men det er jo også interessant å høre hvordan du opplevde de fra ljudia, og hva slags effekt du egentlig forventet? Jeg har vanskelig for å se for meg at et par normale basselementer vil gjøre jobben på en bedre/riktigere måte enn sound transducere hvertfall.

At du har forsterkere som klarer å kontrollere romperisteren(e) er selvfølgelig også viktig, zachry-saken er kanskje ikke verdens mest strømsterke?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Meinar Per Tomas har 2xSVS PB 12 plus/2, så eg vil tru at han har sub nok ja. Er ikkje du fornøyd med trykket da P-T?
    Joda er storfornøyd med trykket, men er alltid ute etter å eksperimentere med nye løsninger , har koplet til to stk aktive subber som jeg har plassert med elementet inn mot sofaryggen, dette dro iallefall mindre oppmerksomhet til seg enn romperistern fra ljudia, pluss at jeg fikk en tilnærmet rak frekvensrespons ifra 16-71 hz, men må justere litt mer på fase samt gain for å få dette til sitte perfekt...

mvh
    pt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •