Dali Ikon 6/7 VS. klipsch RF-25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Ikon 6/7 VS. klipsch RF-25

Foreløbig står det mellom disse to, en merkelig sammenligning er det forsåvidt. Ta Ikon 6 med i betrakningen, siden rommet mitt ikke er av de aller største. For tiden frister Klipsch sine mest, men det er hovedsaklig fordi at de er lettere å drive. Jeg har en reciever, og skal benytte meg av pre-out og ett effekttrinn, problemet er at dette effekttrinnet ikke kan koste skjorta, har lukta litt på rotel sin til 7000 kr på tonart. (www.tonart.com om jeg ikke tar feil)

Ikon 7 blir i det hele tatt alt for vanskelig å drive, og i og med at film er førsteprioritet, ligger klipsch an til å stikke av meg seieren, jeg klarer bare ikke å slippe Ikon ut av hodet. Det er uten tvil en god høytaler som jeg liker veldig godt. The doors låter vilt på begge, men alt blir på en måte mer oppløst på Ikon. Igjen kommer jo dette an litt på forsterker og så videre, i dag fikk jeg hørt på RF-25 på den rotelforsterkeren som er innteresant, som gir ett litt mer realistisk bilde på ting.

Men hva synes dere? Ikon er jo på alles tunger i disse dager, noen som har ærfaring med ikon 6?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan!

Har ikke hørt de Klipsch'ene du nevner her, men har hatt gleden av å få testet
    ikon, både i stereo og i fullt hjemmekino-oppsett. Må bare si at jeg ble mektig
    imponert, spesielt til film. Nå skal det sies at det var vokal 2 som ble brukt som center, og synes denne gjorde en formidabel jobb. Ser du har sett på effekttrinn fra Rotel. Jeg har bestilt RB 1070 fra BM Audio. Der får du den for 6k. Har sett i ettertid at Fona Hifi har den samme for 5.8k.

Har dessverre ingen erfaring med klipsch, men kan varmt anbefale ikon :-P

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikon 6

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Har ikke hørt de Klipsch'ene du nevner her, men har hatt gleden av å få testet
    ikon, både i stereo og i fullt hjemmekino-oppsett. Må bare si at jeg ble mektig
    imponert, spesielt til film. Nå skal det sies at det var vokal 2 som ble brukt som center, og synes denne gjorde en formidabel jobb. Ser du har sett på effekttrinn fra Rotel. Jeg har bestilt RB 1070 fra BM Audio. Der får du den for 6k. Har sett i ettertid at Fona Hifi har den samme for 5.8k.

Har dessverre ingen erfaring med klipsch, men kan varmt anbefale ikon :-P
    Det var IKON 6 som ble testa :wink:

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har så vidt hørt Klipch RF-25 og synes i og for seg at det er en god høyttaler, men i mine ører er den et godt stykke bak Ikon. Jeg husker ikke helt hva slags forsterker jeg hørte klipchene på men de ble godt drevet. Når det gjelder Ikon ser jeg ikke helt at denne er så veldig tung å drive. Du skal i alle fall ikke ha noe problem med å drive de godt om du kjøper Rotel RB-1070 som effekttrinn. Så jeg ville ha valgt Ikon, men jeg ville nok kanskje valgt Ikon 6 forran Ikon 7. Dette både fordi den er lettere å drive men ikke minst fordi jeg synes Ikon 7 er en vanskelig høyttaler å få til å spille bra. Dette sliter jeg overhode ikke med på Ikon 6.

Vurderte i lang tid å kjøpe fullt Ikon sett med vokal 2 som senter, men plutselig hadde ventet så lenge med å kjøpe at jeg hadde mye større kapital og investerte derfor heller i JMlab Electra 926. Men som sagt Ikon er en meget god serie.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nå den heldige - og lykkelige - eier av både Ikon6 og Ikon7. Jeg hadde meg en lytterunde i forrige uke før jeg bestemte meg for komplett hjemmekino - og det Ikon 6+7 leverte både til stereomusikk og til film gjorde mitt valg enkelt. Jeg skal bruke Ikon7 i front og Ikon6 bak. Dette skal jeg drive med en Denon4306 med Vocal2 som senter både foran og bak (6.1) Holder for øyeblikket på med innspilling av Ikon6 og 7, og kan ikke vente til denne fasen er "fullført" :smile: Når jeg da i tillegg skal spe på med SVSpb10 vil jeg mene at dette blir kanon. Demoen jeg fikk i lydrommet med 4306 og ikon6 + 7 (uten eff.trinn) gjorde mitt valg veldig enkelt. Dette blir vanvittig bra ;-) Kan ikke se at det skal være "så vanskelig" å drive Ikon7 uten eff.trinn. Meget mulig jeg hekter på litt mer effekt etterhvert - men ser ikke det umiddelbare behovet. (kinoen min er 6x4m)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimmbo
    Jeg er nå den heldige - og lykkelige - eier av både Ikon6 og Ikon7. Jeg hadde meg en lytterunde i forrige uke før jeg bestemte meg for komplett hjemmekino - og det Ikon 6+7 leverte både til stereomusikk og til film gjorde mitt valg enkelt. Jeg skal bruke Ikon7 i front og Ikon6 bak. Dette skal jeg drive med en Denon4306 med Vocal2 som senter både foran og bak (6.1) Holder for øyeblikket på med innspilling av Ikon6 og 7, og kan ikke vente til denne fasen er "fullført" :smile: Når jeg da i tillegg skal spe på med SVSpb10 vil jeg mene at dette blir kanon. Demoen jeg fikk i lydrommet med 4306 og ikon6 + 7 (uten eff.trinn) gjorde mitt valg veldig enkelt. Dette blir vanvittig bra ;-) Kan ikke se at det skal være "så vanskelig" å drive Ikon7 uten eff.trinn. Meget mulig jeg hekter på litt mer effekt etterhvert - men ser ikke det umiddelbare behovet. (kinoen min er 6x4m)
    Totalt prisanslag på drivverket i maskineriet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aLmAnZo
    Totalt prisanslag på drivverket i maskineriet?
    4306 koster ca 17000, og med alle de "fremtidsrettede" funksjonene var dette en reciver midt i min blink. Hadde først bestemt meg for 3806, men 4306 har litt mer power samt flere funksjoner og tilkoblinger jeg tror jeg vil få glede av i tida som kommer. 4306 tilkoblet Ikon6 og 7 låt vanvittig bra! Ikon6 og 7 har en åpen og ærlig klang, og jeg falt for disse :smile: Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til du også! Tror du har gjort et meget bra valg, du må få slengt ut bilder etterhvert også!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jmannen83
    Lykke til du også! Tror du har gjort et meget bra valg, du må få slengt ut bilder etterhvert også!
    Hadde vært moro med bilder ja. Har tatt mange bilder underveis. Første bilde ble tatt i midten av desember - da lå det kun 2-3 favner tørr fin bjørkeved på gulvet... Har jo skjedd LITT siden den gang ja Problemet er vel at jeg som superfersking ikke helt vet hvordan jeg gjør dette med presentasjon av anlegg... men jeg skal prøve og finne ut av det..

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg er i samme markedet selv, altså på jakt etter høytalere mellom 8 og 15 000 nok. Har hørt på Klipch rf82, som helt klart var gode, men litt store for min smak. På Hifi-klubben sammenliknet jeg Ikon 6 med B&W cm7, og må si at jeg ble mektig imponert over ikonene! cm7 hadde dypere bass og mørkere klang som var behagelig på akustisk musikk (eks Neil Young), men på pop og rock (Tom Petty og Depeche Mode) var det Ikon 6 som var kongen! På CM7 syns jeg tonene druknet litt i bassen. Med Ikonene var det rett og slett mer å høre på i hele spekteret. En fantastisk høytaler til prisen. Rf 25 har jeg ikke hørt. Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •