Wharfedale Valdus 500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wharfedale Valdus 500

Hei
    Ser det er et par Wharfedale Valdus 500 til salgs på torget.
    Noen som har erfaringer med disse?

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en del erfaring med disse da jeg hadde de i hjemmekinoen i omlag 3 år. På en måte er det knallhøyttalere. De trykker i vei som bare juling og gir mye bass for pengene. Lettdrevne er de også i den forstand at du ikke trenger all verdens forsterker for å få kraftig lyd i dem.
    Det negative er at det ikke er allverdens oppløsning i dem. Det kan med andre ord bli litt ullent eller innestengt ved musikklytting. Det var derfor jeg solgte mine, men jeg må innrømme at jeg griper meg selv i å savne dem innimellom i kinosammenheng når jeg har lyst til å spille virkelig høyt.
    Jeg kan ikke gi noe klart kjøpsråd da jeg ikkevet hva du er ute etter. Er det trøkk i kino og musikk så ville jeg vurdert dem sterkt. Er det derimot for å finlytte til musikk finnes det bedre alternativ. Dessuten synes jeg du bør prute litt på den
    prisen de ligger ute til på torget. Jeg solgte mine til 1300kr, og jeg har sett at flere har solgt dem til mellom 1000kr og 1500kr på f.eks finn.no. Nå kan det jo være at disse er i veldig god stand men alikkevel....
    Endring: ser nå at disse er i eik utførelse og det kan være en grunn til at de koster noe mer da mine og de andre jeg har sett var i svart. Dessuten er de da antakelig noe nyere da de ikke fantes i eik når jeg kjøpte mine.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Jeg har en del erfaring med disse da jeg hadde de i hjemmekinoen i omlag 3 år. På en måte er det knallhøyttalere. De trykker i vei som bare juling og gir mye bass for pengene. Lettdrevne er de også i den forstand at du ikke trenger all verdens forsterker for å få kraftig lyd i dem.
    Det negative er at det ikke er allverdens oppløsning i dem. Det kan med andre ord bli litt ullent eller innestengt ved musikklytting. Det var derfor jeg solgte mine, men jeg må innrømme at jeg griper meg selv i å savne dem innimellom i kinosammenheng når jeg har lyst til å spille virkelig høyt.
    Jeg kan ikke gi noe klart kjøpsråd da jeg ikkevet hva du er ute etter. Er det trøkk i kino og musikk så ville jeg vurdert dem sterkt. Er det derimot for å finlytte til musikk finnes det bedre alternativ. Dessuten synes jeg du bør prute litt på den
    prisen de ligger ute til på torget. Jeg solgte mine til 1300kr, og jeg har sett at flere har solgt dem til mellom 1000kr og 1500kr på f.eks finn.no. Nå kan det jo være at disse er i veldig god stand men alikkevel....
    Endring: ser nå at disse er i eik utførelse og det kan være en grunn til at de koster noe mer da mine og de andre jeg har sett var i svart. Dessuten er de da antakelig noe nyere da de ikke fantes i eik når jeg kjøpte mine.
    Okei, jaja jeg kommer nok til å se på en del filmer med dem i helgene men ellers blir det musikk i uka. Og vanligvis hører jeg på musikk opptil 3-4 timer hver dag, så det er viktig at det høres bra ut. Og man kan jo ikke spille høyt 3 timer om dagen. Ihvertfall ikke jeg:P Skal nok se etter et annet par da..

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antakelig lurest det da ja når det er en slik bruk du skal ha dem til.
    Jeg har et forslag: Jeg byttet ut mine Wharfedale med Paradigm 9 se. Dette er vesentlig mer oppløste høyttalere samtidig som de har tilstrekkelig trøkk. Ser dem relativt ofte til salg på finn.no til rundt 2000 kroner (Du kan evt. også evt. se etter Paradigm monitor 9 som er samme høyttaler men nyere)
    Sjekk f.eks denne linken der du kan få dem til 1.250kr!!:
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...03&pos=8&tot=9

Og her er det en som selger paradigm monitor 9 etter bud:
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...03&pos=1&tot=9

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Antakelig lurest det da ja når det er en slik bruk du skal ha dem til.
    Jeg har et forslag: Jeg byttet ut mine Wharfedale med Paradigm 9 se. Dette er vesentlig mer oppløste høyttalere samtidig som de har tilstrekkelig trøkk. Ser dem relativt ofte til salg på finn.no til rundt 2000 kroner (Du kan evt. også evt. se etter Paradigm monitor 9 som er samme høyttaler men nyere)
    Sjekk f.eks denne linken der du kan få dem til 1.250kr!!:
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...03&pos=8&tot=9

Og her er det en som selger paradigm monitor 9 etter bud:
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...03&pos=1&tot=9
    Fælt å billig ting er på Finn.no da :P Men, kan disse høyttalerene spille høyt da? Og hvor høye er de?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan spille høyt ja.... Det er det ikke noe tvil om. Før brukte jeg dem på stereoanlegget i stua sammen med en Denon PMA 1500 forsterker, og jeg hadde noen kamerater innom som letet etter suben....
    Nå har jeg de i hjemmekinoen sammen med en Yamaha RXV 1400, og selv om den ikke er så kraftig som Denonen i stereo gir de fortsatt fra seg ganske så bra trykk. Det er i alle fall de høyttalerne jeg fant i den rimelige prisklassen som jeg syntes var det beste kompromisset mellom trøkk og fintspill og jeg har testet en del bl.a JBL Northridge E 90, Dali 8008 og Magnat vintage 450 og de spiller i alle fall fletta av disse....
    De er vel rundt meteren høye, tenker jeg.
    Og i.o.m. at de er så billige så er det jo bare å prøve ut og om du ikke liker dem så kan du jo bare selge dem igjen... Men jeg synes altså de var bedre enn Magnat (veil 9000kr), JBL(veil. 6000) og Dali (veil . 6000?)

Enring: Her finner du forresten mer informasjon om høyttalerne + utdrag fra noen tester m.m:
    http://www.paradigm.com/Website/Comm...3_5_7_9_11.pdf

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ja, kanskje jeg skal gå for dem da

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos er en bedre kandidat hvis du vil spille høyt av og til + god lyd når du spiller musikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •