Center høytaler - vil bruke 2 gulvhøytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Center høytaler - vil bruke 2 gulvhøytalere

Jeg har nå kjøpt tilbake 2 gulvhøytalere som jeg solgte for noen år siden.
    Det er Kirksaeter Amadeus 200 Tower. Jeg ønsker å benytte disse to til center høytaler.

Jeg ønsker å legge dem ned med diskantene mot hverandre så de kommer i senter av lerretet. Diskant og mellomtone sentrert, mens de 2 8 tommers basselementene vil ligge ut mot kanten. De vil da ligge kant i kant med lerretet som skulle bli bra.

Vet noen hvordan jeg best kan koble dem sammen med min Harman Kardon Signatur Effekstforsterker, til en kanal?

Annet utstyr er Infinity Kappa 90 som hovedhøytalere.

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kobl effektforsterkeren til pre outen til center kanalen på surroundforsterkeren og brokobl effekforsterkeren viss du har muligheter for det...ellers vet ikke jeg

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB300CE
    Jeg har nå kjøpt tilbake 2 gulvhøytalere som jeg solgte for noen år siden.
    Det er Kirksaeter Amadeus 200 Tower. Jeg ønsker å benytte disse to til center høytaler.

Jeg ønsker å legge dem ned med diskantene mot hverandre så de kommer i senter av lerretet. Diskant og mellomtone sentrert, mens de 2 8 tommers basselementene vil ligge ut mot kanten. De vil da ligge kant i kant med lerretet som skulle bli bra.

Vet noen hvordan jeg best kan koble dem sammen med min Harman Kardon Signatur Effekstforsterker, til en kanal?

Annet utstyr er Infinity Kappa 90 som hovedhøytalere.
    Hvis du ikke har en ekstra effektforsterker vil jeg anbefale å seriekople de to stk center høytalerene. Det er tryggest for forsterkeren. Du kan også parallell kople men da får forsterkeren en last på 4 ohm kontra 16ohm med forbehold om at høytalerene er 8 ohms høytalere.

Har du også tenkt på muligheten med en stk høytaler over lerretet og en stk under. Mange som har gode erfaringer med dette. Selv kjører jeg slik som du har tenkt nemlig to gulvstående høytalere som center rett under lerretet.

Uansett lykke til. Kom gjerne tilbake med erfaringer etter denne type eksperimenter:-)

mvh
    PT

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en god ide å montere en over og en under sånn lydmessig, men det vil neppe se bra ut/passe for meg da høytalerene er 1 meter høye.

Da paralellkobler jeg høytalerene å ser hvordan det fungerer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •