SVS eller Velodyne - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    Flageborg: jeg har egentlig sett meg ut velodyne dd10, men hvilken svs sub mener du spiller musikk bedre enn denne? jeg har ikke plass til en 12"...
    veggis: som du selv skriver så har du ikke plass til en 12", og derfor anbefaler jeg en 10" fra SVS. Hvis du derimot ikke setter av plass til noe som er større enn DD10, så er det ditt problem.....og ditt valg.

For ordens skyld vil jeg nevne at jeg har den minste tuben fra SVS, og den er et MONSTER i forhold til DD10 som er og blir en skikkelig lydmessig "under-dog" ;-) i direkte sammenligning.

Edit: her ble det ryddet litt..........................

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veggis: Er det en ren musikksub du er på utkikk etter?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo tenke på 2* SVS PB-10 ISD... skulle vel kunne sette luften i bevegelse...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Veggis: Er det en ren musikksub du er på utkikk etter?
    egentlig ikke, men jeg er allergisk mot trege-buldresubber. jeg må få inn suben i en stue som er 16kvm, men som har en helt rar løsning, så minst mulig, med mest mulig lyd blir hva jeg søker. romkorreksjon er også noe jeg gjerne vil ha, da jeg er helt ubrukelig på slike ting selv...hehe.

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hificenterkjeden i stavanger selger ut en Velo spl1000 mkII(forrige gen) til 10000,-
    Har det noe for seg på 25kvm? Som sagt, det er mest til filmbruk.

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 tommer`n fra SVS er utvilsomt bra , men har du plassproblemer er den. neppe noe for deg.

Hadde tenkt på en slik selv, men dybden ble hindret for meg...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kefcam
    Hificenterkjeden i stavanger selger ut en Velo spl1000 mkII(forrige gen) til 10000,-
    Har det noe for seg på 25kvm? Som sagt, det er mest til filmbruk.
    Det er ikke så voldsomt billig, her i Danmark ble de solgt ut for 4500DKK. Og uansett, en PB10 vil være bedre til film enn en SPL.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    egentlig ikke, men jeg er allergisk mot trege-buldresubber. jeg må få inn suben i en stue som er 16kvm, men som har en helt rar løsning, så minst mulig, med mest mulig lyd blir hva jeg søker. romkorreksjon er også noe jeg gjerne vil ha, da jeg er helt ubrukelig på slike ting selv...hehe.
    Hvis du ikke har plass til en SVS, så må du selvfølgelig se deg om etter alternativer. Hvis det skal være en liten sub med romkorreksjon, og som er til å betale så er det egentlig kun SPL 1200R som er et alternativ. Den vil ikke spille like dypt som en PB10, og den vil også ha høyere forvrengning noe du mest sansynlig vil kunne merke som om at den ikke skiller like godt mellom forskjellige basslyder i film. Men den er stram, og den har romkorreksjon.

For det samme som den koster kan du selvfølgelig kjøpe 1 Velodyne SMS1 romkorreksjon og 2 PB10, eller eventuelt SMS1 og 1 Plus. Eller du kan kjøpe 1 BFD og 3 PB10, men de blir jo ikke mindre av at de er flere

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er SPL 1200R kontra dd10?

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner jo at SVS er tingen blandt de fleste som har postet mest på forumet, men har hørt rykter om at den er baktung(westcoast lyd).
    Jeg takler ikke å ha en baktung sub som skal vise seg fram hele tiden om den er aldri så fink i andre grener!!!!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kefcam
    .........har hørt rykter om at den er baktung(westcoast lyd).
    Jeg takler ikke å ha en baktung sub som skal vise seg fram hele tiden om den er aldri så fink i andre grener!!!!
    Helt enig !

Det VERSTE jeg veit er en "baktung" SUB. Baktunge SUB'er bør skytes før de rekker ut av fabrikken..............sammen med konstruktøren og produsenten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den rette lære?

Det er en voldsom ensretting av meninger når det gjelder sub på dette forumet. Det virker som om hvis noen våger å foreslå noe annet enn SVS, så kommer Flageborg(eller hans venner) og arresterer deg. Raskt! Så ikke vranglæren får tid til å slå rot, eller spre seg. Dette blir helt feil for meg, dere virker liksom så "nyfrelste". Hadde virkeligheten vært så enkel. så ville nok SVS dominert noe voldsomt ute i den store verden, og ikke bare på dette enkle forum. Velodyne og de andre produsentene ville vært konk. Jeg tror absolutt at SVS er blant de aller beste, men ikke vær så paniske! Det FINNES alternativer, la andre få lov til å fortelle om disse uten at de absolutt må overbevises om at SVS er best!

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng du kommer med her geir b. Forkjærligheten for SVS er for mange det samme som mange unge har for Cerwin Vega. Skulle noen komme til å si noe som helst negativt om disse merkene får man rask reaksjon fra f.eks SVS Patruljen eller andre. Ser man nærmere på hvilke suber som finnes blant minHjemmekino sine 20 best rangerte kinoer, er det kun 5 av de (såvidt jeg kan se) som har SVS i sin kino.

Kuriositet klippet fra SVS sine websider:
    "Some of the hardest of hard-core SVS fans have been screaming for local access to our subwoofers from the north of Europe. From the land of Saabs, Volvo's and Nokia you'll find guys that really know audio.

The need to rely on overpriced and underperforming brands is coming to an end. With super competitive prices and the ease of regional sales and service on SVS, you finally have a place to turn for no-hassle deep bass needs. Exclusive importer of SVS in Scandinavia, including Denmark, Finland, Norway and Sweden, LSound is well-prepared to take care of you.
    "

På den andre siden, skal det bli spennende å se hvodan markedet reagerer på SVS i det lange løp. Selskapet har tross alt ikke eksistert veldig lenge.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ot'er voldsomt her, men er det kun jeg som irriterer meg over at man ikke på noe fornuftig vis kan skaffe seg en av modellene som LSound ikke tar inn?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    geir b, jeg føler du setter hodet klar for hugg for SVS-fundamentalismen her på forumet. Ved ethver forsøk på å sette spørsmålstegn med den grunnleggende og altomfangende SUB/SVS-tro risikerer man å bli forkastet fra den gode kjerne, i værste fall bannlyst og det som værre er...

Jeg håper du ikke har noen SVS-karrikaturer liggende..?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, la oss holde tråden teknisk. Flageborg; fint om du svarer på saklig vis, da det var ditt svar på kefkams spørsmål som startet resten av utenompratet... OK?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geir b
    Det FINNES alternativer, la andre få lov til å fortelle om disse uten at de absolutt må overbevises om at SVS er best!
    Finnes det noe lydmessig bedre enn SVS da, prisen tatt i betraktning? Helt nederst i prisklassen hevder XTZ seg på plasseringsvennlighet og noen hevder musikalitet, og over 20k gjør Velodyne det samme, men hvilke reelle alternativer er det ellers, og hva slår SVS på den dypeste bassen? Det er lett å si "jammen, det må jo være andre gode valg!", men det blir vel tynt uten noen direkte sammenligninger. Tror forøvrig det er endel produkter som lever godt på pris og forventning ("den kabelen bare må være dritbra, den koster jo tjue laken!"). Husker jo hva som skjedde når Rolls Royce satte ned prisen.

Selvsagt, man kan dra en omvendt SVS-patrulje og dukke opp i masse tråder å si at SVS er umulige å integrere, eller trekke kontinuerlig på skuldrene og si "smaken er som baken" eller snakke om mødre og døtre (="selv om DU liker flat frekvensrespons ned til 16Hz så betyr ikke det at alle gjør det!"), men det kommer ærlig talt ikke mye matnyttig ut av det heller. Når SVS anbefales så mye som det gjør er det fordi de leverer varene og vinner alt som er av tester.

Hvor mange SVS-eiere har byttet ut subben sin med en fra en annen produsent, i samme prisklasse?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det finnes da flere svakheter med SVS (og andre merker for den saks skyld). de man må gjøre er å veie de forskjellige fordelene/svakhetene opp mot hverandre og de behov/begrensninger man har. fordelene med SVS er vel kjent for de fleste med kjellerdyp bass/ høy SPL og relativ lav pris. prisen for å oppnå så dyp bass med høy SPL er størrelsen. å øke størrelsen er en billigere måte å øke nevnte parametere på en for eksempel Velodyne DD som bruker kraft og elektronikk som sine virkemidler.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, da har jeg(som startet denne tråden) bestilt sub. Det ble en SVS pb12+(Se egen tråd)

Har ikke fått den enda, men har store forventninger til den(skal jo tross alt brukes 99% i kinosammenheng, så var det disse naboene da

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •