CV clsc10 står for nærme tvn. hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CV clsc10 står for nærme tvn. hjelp!

hei. jeg fant ut at mine CV clsc10 lager krøll med bildet mitt. det kommer verticale svarte striper på skjermen, en på hver side ca. som forsvinner hvis jeg tar vekk høyttalerne.

jeg har ikke mer plass på rommet mitt så lurer på om noen har tips... og kan dette ødelegge tvn min? er det bedre å sette de i bakkant av bildet eller foran tvn for å minimere forstyrrelsene?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt tynne strimler av rent bly og kledd inn sideveggen innvendig i kassen.
    Trenger bare å kle inn litt av veggen mot tv'n, antakelig kun ved siden av basselementet.

Blikkenslagere har slike ruller med bly, får sikkert litt om du kjenner noen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stoff3r
    hei. jeg fant ut at mine CV clsc10 lager krøll med bildet mitt. det kommer verticale svarte striper på skjermen, en på hver side ca. som forsvinner hvis jeg tar vekk høyttalerne.

jeg har ikke mer plass på rommet mitt så lurer på om noen har tips... og kan dette ødelegge tvn min? er det bedre å sette de i bakkant av bildet eller foran tvn for å minimere forstyrrelsene?
    Ring eltek og spør om de har en 'kappe' som monteres på magneten til elementet i suben for skjerming. Du må selvfølgelig da måle diameteren på magneten først...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke de har så store på Eltek, men verdt å sjekke.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på blyannbefalingen. I tillegg til å skjerme mot magnetisme hjelper det litt på å få ned kasse ressonanse samt at vekten mot gulvet øker. Men ville isåfall kledd likt på begge sider av kassa får å ikke skape ujevnheter i konstruksjonen. Samt da slipper du å tenke på hvem høyttaler som skulle stå hvor osv senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men kan jeg åpne mine brand-new CV høyttalere uten å bryte garantien? bryr meg ikke så mye om garantien da de ikke så dyre og siden ingrepet kanskje ikke er så avansert...
    jeg er sånn "ok" på snekring og slikt men vil ikke skape merker i de. og vil heller ikke svekke konstruksjonen hvis det kan skje.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du svekker ikke konstruksjonen men det kan være litt knotete arbeid da du må jobbe igjennom hullet til bassern. Bare ikke stram til skruer på elementet igjen for hardt da man ofte risikerer å ødelegge gjengene, men ikke for løst heller for da slipper luft ut og skaper ulyder.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stoff3r
    ... og kan dette ødelegge tvn min?
    Ja. De farge-forstyrrelsene kan bli permanente hvis det står sånn for lenge. Kjenner en som ødela TV sitt så mye at det ble svarthvitt, pluss at skjermen ble så mørk at nesten var umulig å se noen ting..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva om jeg snekrer en reol og setter tvn i? og legger blyplater/strimler rundt? er så redd noe skal gå galt :???: takk for tålmodighetn

Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel heller enklere å dra på en blikkenslager og få med no gratis kapp med blyplater og legge på insiden av høytaler kassa

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •