VELODYNE SIGNATURE 1812 = FEIT SUB (enda en SVS-tråd) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 151 av 151
    Newcomer Mr. Morel sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Nå forventer jeg en test i neste DVD&Hjemmekino
    Test kan vi nok ordne.
    Et utested med Amerkansk vri er på trappene et setd på Norges kyst.
    Der er det planlagt en stk. Bladder Buster i hver av de 2 etg.

Ellers så ligger det an til å bli bygget en bil med tilsvarende elementer som i Bladder Busteren her i landet.

Slaven som står i Bladder Buster, en 25", konstrueres nå på New Zealand.
    Den løsningen krever 2 likedannede slaver ( altså 3 stk. 25" i samme kabinett) for å spille optimalt.
    Denne løsningen kommer også til å kunne sees og HØRES til neste år.

Mvh
    Pål

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Overhode ikke. Billigsub passer dårlig med Focal og Clarion...
    Litt OT dette, (og det er ikke ment som noe person angrep), men etter å ha lest en del inlegg fra deg her i forumet HåkonN, sitter jeg ofte igjen med et intrykk av at du mer er ute etter å kjøpe status symboler i oppsettet ditt, enn kankje det å gå etter gode lydmessige ytlese i første rekke..
    Er klar over faktorer som eierglede og at de komponentene du har er meget høyt ytende gode produkter også, men det går etter min mening ann å ha eierglede på billigere produkter som har høy ytelse/kr også, og man får kankje litt mere tid til overs til å bruke dem også.
    Utalelsen din over synes jeg på en måte bekreftet mine mistanker om at pris blir brukt som et kvalitets tegn. Hvordan vil du f.eks gå frem hvis du skulle velge den riktige subwooferen til oppsettet ditt ?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Um handlet ikke denne tråden om Velodyne 1812?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VELDIG OFF TOPIC
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Litt OT dette, (og det er ikke ment som noe person angrep), men etter å ha lest en del inlegg fra deg her i forumet HåkonN, sitter jeg ofte igjen med et intrykk av at du mer er ute etter å kjøpe status symboler i oppsettet ditt, enn kankje det å gå etter gode lydmessige ytlese i første rekke..
    Er klar over faktorer som eierglede og at de komponentene du har er meget høyt ytende gode produkter også, men det går etter min mening ann å ha eierglede på billigere produkter som har høy ytelse/kr også, og man får kankje litt mere tid til overs til å bruke dem også.
    Skal svare deg på det ask4me2. Innlegget var ment som et svar til Rokko. Hvis du ser måten han skriver på, så var det ment som en fleipete tone tilbake. Regner med at du så smileyfjeset på slutten. Om det skulle ha seg slik at du faktisk har kjøpt en bilstereosub på svenskegrensa som du er fornøyd med, så håper jeg ikke du tar min kommentar som noe annet en det den er, en personlig mening om generelt design på slike produkter.

Tydlig at du føler min entusiasme over noen produkter som et hån mot billigere produkter, slik jeg forstår deg nå. Det er overhode ikke tilfelle, og jeg skjønner ikke helt hvordan du klarer å konkludere deg til det. Nå har jeg vært i en del diskusjoner i det siste ang. dyre produkter ang billige. Grunnen er kommentarer som at noen produkter er bedre enn produkter til 12 ganger prisen. Dette må da vel være lov å diskutere saklig uten at man skal ha på seg at man ønsker å "kjøpe seg status symboler"? Syntes det er en lite konstruktiv kommentar å slenge ut, men om jeg fremstår slik så får jeg bare beklage, det er ikke min intensjon.

Eierglede har INGENTING med pris å gjøre, og det har jeg heller aldri hevdet. Mitt første hjemmekino anlegg var med H/K AVR-635 tror jeg, og noen Cerwin Vega DC-15. Eiergleden nok vel så stor den gangen, som i dag. Ja kanskje enda større... (ja, tolk det slik dere vil...hehe).
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Utalelsen din over synes jeg på en måte bekreftet mine mistanker om at pris blir brukt som et kvalitets tegn. Hvordan vil du f.eks gå frem hvis du skulle velge den riktige subwooferen til oppsettet ditt ?
    Pris er IKKE et tegn på kvalitet, men jeg finner det litt merkelig at NOEN alltid skal poengtere at dyrere utstyr er "tullete" og ikke gir bedre lyd. Kanskje de sitter med andre erfaringer enn meg, men da må det vel være lov å diskutere dette? Ellers så får man selvfølgelig MEST for pengene på mellomklasse utstyr, det er det vel liten tvil. Og endel av det dyrere utstyret er forferdelig overpriset, INGEN tvil om det.

Subwoofer til oppsettet mitt? Tja, akkurat det jeg leter etter nå. Leter etter en som kan integreres godt i oppsettet lydmessig, og samtidig kan gi meg trykket jeg trenger til hjemmekino. Pris spiller ingen rolle, men så langt har de produktene jeg finner spennende kanskje kostet litt mer enn hva jeg trenger. (DSP, EQ etc) For MEG er også design litt vesentlig, og jeg har mine preferanser om hva som er pent og passer inn i mitt oppsett. For andre er dette totalt uvesentlig, og det respekterer jeg. Kan godt være en tubesub hadde passet UTMERKET til mitt oppsett, men akkurat den SVS vi snakket om ovenfor har et design som ikke tiltaler meg estetisk. Betyr overhode ikke at jeg trenger noe dyrere, eller at den er dårlig. Get my point?

Hvis det er slik at jeg fremstår som hoven og mener dyrest er best, så får jeg prøve å modere meg litt når det diskuteres "varmt", men det er i allefall ikke min intensjon. Neste gang kan du jo sende en PM om dine inntrykk om meg, så kan vi snakke om det der...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Um handlet ikke denne tråden om Velodyne 1812?
    Nei, hvis du ser i headingen dreier dette seg nå om svs.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS er rene viruset for andre subtråder her.. . Ille!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    SVS er rene viruset for andre subtråder her.. . Ille!

Men SVS er jo så mye bedre alt annet til sammen, så hvorfor ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Blir de subbene tatt inn til Norge?
    Jeppers :twisted: sjekk ut www.nebyhifi.no

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på bladderbuster..
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepp! My bad

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Why should I buy the Signature 1812 vs. buying a DD-12 and DD-18? The latter is half the price. Is it worth the extra money for 1812?

With the 1812, there is much more to the product than just a DD-12 "stacked" on top of a DD-18. The 1812 cones are a Kevlar composite material and are the lightest and strongest (and costliest) available. The 12 and 18 computers talk to each other, enabling the 18 to handle from infrasonic up to about 50 Hz, and the 12 to handle from there up to the low pass crossover point. The crossover point between the drivers moves dynamically as the low pass crossover moves, and the phase between the units is managed so the two drivers never cancel (a big problem, we found out). The result is a truly awesome product - we test a lot of woofers here and the 1812 really is the best sub we've ever made, bar none. If that isn't enough, each one is signed by the designer - Dave Hall!

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •