VELODYNE SIGNATURE 1812 = FEIT SUB (enda en SVS-tråd) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 151
    Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    og synes mer det er en showoff og gimmick fra Velodyne sin side å lage en slik sub til en slik pris

Selvfølgelig er det en showoff-faktor her. Velodyne fikk masse oppmerksomhet, ikke bare på denne subben, men sikkert på mange av deres produkter. Og så er det alltid noen tullinger som vil ha det største og dyreste. . .

(Vet at Wilson, Kharma og et par andre lager subber i 100000kronrs klassen).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil mene å huske at jeg en gang leste på hjemmesiden til Neby at de hadde solgt 3stk 1812 til en fyr :grin:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et meget reflektert og godt dokumentert innlegg fra Labbetuss, som enkelte deltakere i denne tråden burde ta nøye til etteretning. Her har vi en som har førstehånds kunnskap fra begge merker, som byttet ut velodynes toppmodell mot vanlig SVS til godt under halve prisen - hvilket gjorde at resultatet ble mye bedre!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Et meget reflektert og godt dokumentert innlegg fra Labbetuss, som enkelte deltakere i denne tråden burde ta nøye til etteretning. Her har vi en som har førstehånds kunnskap fra begge merker, som byttet ut velodynes toppmodell mot vanlig SVS til godt under halve prisen - hvilket gjorde at resultatet ble mye bedre!
    Jeg har hørt DD-15 i et godt stereo-oppsett, og jeg har hørt et par SVS (har ikke hørt PB12-Plus/2). MIN erfaring, er at en KORREKT satt opp DD spiller hakket bedre på musikk enn en SVS (området 50-90hz) og med en langt mer beskjeden størrelse. Den SVS jeg hørte (SVS PB12-Plus) var godt satt opp, og spilte rått på film med en mer pondus enn Velodyne på de lavere frekvensene. Rel er det by far beste jeg har hørt på musikk enda, men innehar ikke alle funksjonen til Velodyne eller trykket til SVS. Slik jeg har forstått har Labbetuss flere problemer med sin DD, og tydlig fått noen mandagsprodukter. Han har åpenbart ikke fått den til å spille bedre enn SVS i sitt rom. Finnes nok av "reflekterte" innlegg andre steder av folk som sverger til Velodyne også. (Leste du foresten innlegget til Elemental Studios, eller var ikke det reflektert nok for deg?) Hva du mener med "dokumentert" får du avklare selv, men folk sitter åpenbart med forskjellige erfaringer. Skjønner godt at du finner din egen fasit av å lese EN erfaring Alex, men da har du mye overraskelser i vente i denne hobbyen...

NB. Det er ingen som har sagt SVS er dårlig, tvert i mot...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et meget reflektert og godt dokumentert innlegg fra Labbetuss, som enkelte deltakere i denne tråden burde ta nøye til etteretning.
    Godt dokumentert, jeg tror jeg ler meg i hjel. Etter hva jeg har forstått så var det seriøse feil på Labbetuss DD18, og elendig kundeservice er vel grunnen til at han ga den opp. Jeg gikk den andre veien, og har testet utrolig mange flere subber en Labbetuss, men det er vel ikke "reflektert" og "godt dokumentert" så lenge jeg gikk bort i fra SVS, eller hva. Jeg syns ærlig talt du begynner å høres ut som en papegøye. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Vil bare føye til noe:

Gorm har rett i at noe av grunnen til at jeg ga opp DD18 var dårlig service, laaang ventetid, og det at jeg var lei av feil på produktene (er vel ikke så rart når man kjøper en sub til 34k). Det var dog to stk DD18 som hadde hver sin feil da jeg fikk dem (les: den andre var erstatning for den første, og den tredje for den andre). DD18 var rask og meget god i øvre bass det er det ingen tvil om, men svs passer rett og slett bedre inn i mitt system enn det dd18 gjorde. Jeg synes heller ikke at dd18 var verdt prisen til slutt.

Dette betyr ikke at dette vil gjelde for alle! Og igjen som sagt (!): Dette er noe folk MÅ finne ut av selv og TESTE selv. Det nytter ikke å leke besserwisser eller å komme med "fasitsvar", for det nytter ikke når de fleste har sine individuelle meninger, erfaringer og preferasner, rom etc. Det vi kan gjøre er å dele egne erfaringer, utveksle meninger og generelle inntrykk og hjelpe hverandre.

Jeg har bare tatt utgangspunkt i min erfaring og det jeg har prøvd her hjemme - har hørt mye hos andre og i butikker, men vil ikke bruke dette som referanse siden jeg ikke kjenner rommene eller oppsettet som ellers er brukt. Det blir helt feil.

Jeg har ikke sagt at Velodyne er dårlig! Jeg synes bare selv dem ikke er verdt den prisen dem er satt til i Norge for min del. Jeg synes jeg får mer for pengene og bedre ytelse med SVS enn andre merker så langt, men dette er bare hva jeg synes og er ikke noen fasit. Det er mange som sikkert synes det samme med Velodyne, og sånn er det bare. Og dette er ikke ment for å bli tatt ille opp! Jeg har også som Gorm sier ikke testet så mange forskjellige suber her hjemme, men lyttet mest hos andre.

SVS eller Velodyne er ikke de eneste subene på markedet, og det må da bli slutt på krigen mellom disse to merkene. Det er jo så masse annet lekkert på markedet også. Folk kjøper jo bare det dem vil ha uansett, og jeg håper på død og liv at folk ikke baserer kjøpene sine på andres inntrykk og meninger.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig Labbetuss, valg av subwoofer må gjøres på individuelt grunnlag. Det som låter gull i ett rom kan være sorgen i et annet.

Forøvrig, skulle jeg gjerne hatt mulighet for delt løsning. Da hadde jeg beholdt PC-Ultra til musikk (den beste subben jeg har hatt til musikkavspilling), og PB12-Ultra/2 til film. Men rommet tillater ikke to slike monstre, og da var DD18 er perfekt kompromiss i mitt rom.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden har forøvrig sporet helt av (ja jeg er delaktig), og burde vel strengt tatt havnet i Generell Chitchat kategorien. :?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er ikke alltid like lett Gorm. Dog kjekt å høre at du har funnet noe du kan kose deg med, og som gjør en god jobb hos deg på begge deler! Er og enig i at vi bør gå tilbake til topic, mente å skrive det i forrige innlegg, men glemte det. Vi kan evt fortsette disk i en annen tråd som sikkert handler om det samme.
    Jeg for mitt vedkommende beklager at jeg har bidratt til avsporingen, og håper tråden kan fortsette slik den skulle gjort!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gud, for en tråd! :-?

Jeg sitter her (etter å ha lest fem sider) og lurer på om det i det hele tatt er verdt å abonnere på denne tråden.

Makan til kvinnfolkargumentasjon har jeg sjelden sett. Krangling og syting - og det over EN SUB TIL 150K...eller så...!!!

Herregud - la temaet være - det er jo for svarte svingende ingen av oss som har (eller bør ha?) råd til en slik, og prisen er jo opplagt laaaangt forbi det jeg vil karaktisere som "helt hinsides". En diskusjon blir neppe mer teoretisk enn denne.

Bare det at Velodyne LAGER en slik sub er jo ganske foruroligende da... mener nå jeg.

Enkelte i denne tråden har opplagt fornuftige meninger, men siden temaet er "helt hinsides" vil vi likevel finne de samme svarene (og argumentene) i andre tråder her på forumet.

Digresjon;
    Siden jeg nå har svart i denne tråden er det jo en naturlig følge at jeg automatisk er abonnent av denne tråden. Med andre ord; jeg må vel da kanskje strengt tatt vurdere om jeg skal avslutte abonnementet.... ;-)

God natt!

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med RoKo, dette tar jo helt av.... Greit nok at det er mange som er SVS frelste her og bruker det som referanse, men det må da gå an å diskutere annet utstyr uten å 'misjonere' SVS eller snakke så mye om SVS ;-)

On topic:
    Den Velodyne sub'en er faktisk noe av det styggeste jeg har sett på lenge, det ser ut som noe eltax har designet. Og til den prisen syns jeg design og finish er skammelig dårlig :-x I mine øyne ser den faktisk billig og merkelig ut.
    Den låter sikkert bra, men hadde jeg hatt så mye penger at jeg kunne vurdert en sub til over 100k så ville jeg gått for noe som tåler dagens lys :-P
    En stor svart kube er langt penere enn dette her..... Selv om det heller ikke er så pent :roll:

Er det bare meg som syns den ser avskyelig ut? Jeg pleier ikke ha noe imot utradisjonelt design eller ekstreme greier, men dette var rett og slett skuffende.....

A

edit: den står faktisk i prislista til stereofil: 158k
    Noen som vet om de har den inne så man kan få hørt på den? Eller må man vise til feite kontoutskrifter før de gidder å demonstrere noe så kostbart?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel neppe noen av oss som har noen inngående erfaring med 1812, så da har det vel lett for å bli at diskusjonen enten stopper opp, eller sporer av.

Jeg vil foreslå at konklusjonen vi kan trekke fra denne tråden er at høy pris ikke garanterer best lyd, service eller kvalitet.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Nå er det vel neppe noen av oss som har noen inngående erfaring med 1812, .
    Jeg skulle gjerne hatt mer tid alene med denne SUB'n, men så langt har jeg bare fått den servert av HifiCenterkjeden på Oslo Plaza og Messa i Stavanger i fjor.

Så hvis noen har denne?...........jeg kommer gjerne på en demo! :grin:

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1812 er bare for gale amerikenare med mere penger enn IQ...
    100K for en sub er latterlig. Spiller sikkert bra og alt det der, men mtp. hvor mange DD18 eller 12-plus2 subber du kunne fått for den prisen så blir det et produkt for de som ikke trenger å spørre om prisen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stopper jo forsåvidt ikke med prisen på subben, du må ringe elektriker'n også. Signatur 1812 må nemlig ha trefas-kurs.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det stopper jo forsåvidt ikke med prisen på subben, du må ringe elektriker'n også. Signatur 1812 må nemlig ha trefas-kurs.
    Haha crazy

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Forøvrig, skulle jeg gjerne hatt mulighet for delt løsning. Da hadde jeg beholdt PC-Ultra til musikk (den beste subben jeg har hatt til musikkavspilling), og PB12-Ultra/2 til film. Men rommet tillater ikke to slike monstre, og da var DD18 er perfekt kompromiss i mitt rom.
    Det er jo flott at de som virkelig har greie på det betegner toppmodellen til velodyne som et kompromiss, og innrømmer at det ultimate hadde vært svs Har forøvrig full respekt for all subwoofer-erfaringen din, gorm, og dette var vel egentlig det jeg ville få frem

Forøvrig, denne velodyne 1812, som må ha "trefas"-kurs. Betyr det at man må ha den koblet opp mot 3 stk. vanlige 16A-kurser, eller hva innebærer det egentlig? Det i seg selv er jo et godt argument for å la være å kjøpe denne subwooferen, om noen skulle være tilbøyelige til det i utgangspunktet

20A kurs. Den har den samme lekre kontakten som man finner på en komfyr

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo flott at de som virkelig har greie på det betegner toppmodellen til velodyne som et kompromiss, og innrømmer at det ultimate hadde vært svs Har forøvrig full respekt for all subwoofer-erfaringen din, gorm, og dette var vel egentlig det jeg ville få frem

Forøvrig, denne velodyne 1812, som må ha "trefas"-kurs. Betyr det at man må ha den koblet opp mot 3 stk. vanlige 16A-kurser, eller hva innebærer det egentlig? Det i seg selv er jo et godt argument for å la være å kjøpe denne subwooferen, om noen skulle være tilbøyelige til det i utgangspunktet
    Må bare få takke for dine reflekterte, nøytrale godt dokumenterte og saklige innlegg. Jeg dropper derfor alle mine andre planer/vurderinger og satser på store, firkantede brumlekasser fra SVS... Min Krell KAV-3250 tar 16A kursen hver gang jeg skrur den på med hovedbryteren, og du har nå klart å overbevise meg at dette må være et godt argument for å velge noe mer "puslete", så den gis bort!

ON TOPIC: Veldig enig med Are_E. 1812 er EKSTREMT stygg. Personlig krever jeg lyd OG design i toppklasse nå jeg skal kjøpe noe med "high-end" pris. Men det er ikke første gang amerikanerne viser at de har null sans for design og utseende, bare se på SVS. Eltax er et godt eksempel, var faktisk første jeg tenkte på selv, dog den ser i allefall "litt" bedre ut i virkligheten. DD-serien er vel ikke noe kunstverk de heller, men er veldig små ift. ytelse. I den prisklassen som 1812 er i, finnes det mye å velge mellom, og personlig hadde jeg aldri valgt den. Men det er artig at de lager slike produkter, så vi andre har noe å diskutere om...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

20A kurs. Den har den samme lekre kontakten som man finner på en komfyr
    Trefas er ikke tre 16amp tofas kurser nei. :wink: Trefas er det en bruker til virkelig strømkrevende utstyr, slik som maskinene i et mekanisk veksted, den virkelig store kappsaga til byggmesteren, og ja Velodyne Signatur 1812. Skal du ha 32 amp kurs (eller mer), er trefas eneste veien å gå.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv de vanlige DD subbene kan få problemer med 10 og 16A kurser når de 'kaldstartes'. Så om 1812 heller ikke har softstart kan jeg da forestille meg at det løper noe strøm igjenom når man sparker den i gang

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •