VELODYNE SIGNATURE 1812 = FEIT SUB (enda en SVS-tråd) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 151
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skal invitere deg på hjemmekinodemonstrasjon i løpet av høsten, Håkon! Håper du kommer

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg skal invitere deg på hjemmekinodemonstrasjon i løpet av høsten, Håkon! Håper du kommer
    Høres bra ut... Hvem vet, kanskje jeg melder meg inn i SVS menigheten jeg også...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Høres bra ut... Hvem vet, kanskje jeg melder meg inn i SVS menigheten jeg også...
    Jeg skal gjøre mitt aller ypperste for å overbevise deg om nettopp det

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal gjøre mitt aller ypperste for å overbevise deg om nettopp det
    Det tviler jeg ikke på, Alex..

Hvem vet, kanskje jeg klarer å gi deg noen nye (gode) inntrykk en gang også, dersom du skulle stikke innom...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tviler jeg ikke på, Alex..

Hvem vet, kanskje jeg klarer å gi deg noen nye (gode) inntrykk en gang også, dersom du skulle stikke innom...
    Jeg gjør gjerne det, jeg ser jo at du er i ferd med å få skikkelig gromt utstyr inn i heimen også..

Jeg for min del må si meg fornøyd for en stund, men jeg simpelthen verker etter en større skjerm. Men SED er liksom så langt frem i tid.......

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://members.cox.net/fabulousfrankie/Nousaine.htm

Tallene for 1812 var ikke imponerende til prisen. Med to subber av annet merke + sms 01 vil man få samme eller bedre output og større sweetspot.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mer bass = bedre?

Og ja, jeg har vært hos Akto når han hadde Ultra2, Thlian og Flageborg.

VVS er bra det, men det finnes også andre gode subber. For eks James.

Halleluja, prays the lord, another SVS is amoung us... Velodyne is the devils work, let Jesus Christ and SVS take you too heaven tonight... For a small amount of money too the church L-sound, you will have a safe passage too heaven.
    LOL!
    Årets innlegg, Håkon.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mer bass = bedre?

Og ja, jeg har vært hos Akto når han hadde Ultra2, Thlian og Flageborg.

VVS er bra det, men det finnes også andre gode subber. For eks James.

Her ser du data etter test av 1812 til ! 150'000 !,
    http://www.avtalk.co.uk/forum/index....t=0&rid=0&SQ=0

Velodyne DD-1812 Signature Edition
    High hopes for this one! Unfortunately, as you will see it seems to suffer from a problem due to cancellation between the 12" and 18" drivers. I have sent details of our results to Bruce Hall at Velodyne and they are looking at it. For now, in the interests of fair play, I have to report the results as measured. I have reported the +/-3dB points over two ranges to account for the serious dip around 63Hz. Be in no doubts, this thing goes seriously loud though! In fact, running it on the end of a 50m mains extension cable may have been a limiting factor. Distortion around that crossover point between drivers is obviously an issue too. If Velodyne fix the problem, we will of course be happy to re-test and publish the results.

ser her:
    http://www.avtalk.co.uk/forum/index....0&SQ=0&start=0

Veldig lærerikt.

Sitat:
    Halleluja, prays the lord, another SVS is amoung us... Velodyne is the devils work, let Jesus Christ and SVS take you too heaven tonight... For a small amount of money too the church L-sound, you will have a safe passage too heaven.

Helt enig, SVS er så bra, men Velodyne er ikke nødvendigvis Djevelens verk...

Norsk oversettelse:
    "Halleluja, ber herren, enda en SVS ? oss. Velodyne er djevelens verk, la Jesus Kristus og SVS ta deg altfor himmelen ikveld. For et lite beløp penger altfor kirken L-sound, vil du ha fri passasje altfor himmelen."

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble vel en 'o' for mye et par ganger der ja..

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble vel en 'o' for mye et par ganger der ja..
    Det var det, men du steike som det svei for oss SVS zealots! Pwned!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg den religiøse typen, så jeg kan ikke si jeg tok meg spesielt nær av det nei

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydkvaliteten blir ikke bedre om du øker antall subwoofere
    Utrolig nok så kan den bli det. Alle høytalere, subwoofere inkludert lyder best når de ikke anstrenger seg. Noen sier at de lyder best når de spiller -10 til -20db av hva de maksimalt kan, andre opererer med en 50% regel som sier at en høytaler alltid skal ha 6db med headroom.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den 1812en som avtalk testet virket ikke optimalt, dette har vistnok blitt rettet opp i en senere programvare og frekvensgangen skal nå være jevn.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phonar
    Det var det, men du steike som det svei for oss SVS zealots! Pwned!
    Uff, det gikk litt fort i svingene ja.... men det ser ut som dere "tog an" til tross for et par O for mye....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Utrolig nok så kan den bli det. Alle høytalere, subwoofere inkludert lyder best når de ikke anstrenger seg. Noen sier at de lyder best når de spiller -10 til -20db av hva de maksimalt kan, andre opererer med en 50% regel som sier at en høytaler alltid skal ha 6db med headroom.
    Det var ikke det jeg mente. Kjøper du en elendig høyttaler, blir ikke lyden bedre om du kjøper flere av den...

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg den religiøse typen, så jeg kan ikke si jeg tok meg spesielt nær av det nei
    Me neither, but "prays" the lord

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler med deg, Håkon... Er litt av en "SVS-fundamentalisme" ute å går her

Jeg har tilbrakt de siste 4 ukene sammen med 1 stk SVS pb12-plus og 1 stk DIY 12-plus (basert på samme elementet), et stk RL-p12 og en XTZ 99 W12! Skal si det har vært noen morsomme sommeruker

Det jeg har erfart er at både Håkon og SVS menigheten har rett. Jeg tar nå forbehold om at jeg aldri har hørt ultra utgavene...

Fra 22 hz og opp (som tilfredstiller kravet til 99% av musikk) er det ingen ting spesielt med SVS. Jeg har faktisk hørt mange subber som spiller like godt eller langt bedre her...

Fra 22 hz og nedover derrimot er SVS brutal! Jeg koser meg stort med denne til film! Den "utklasserer" ikke alt annet til den grad noen her skal ha det til, men den legger på det ekstra bunndraget som gir deg et smil fra øre til øre

Til film er det av det jeg har hørt ingen over, ingen ved siden... Til musikk er det mange over, mange ved siden...

Jeg hadde f.eks en Energy subwoofer for en stund tilbake (kosta 5000 på elkjøp) med lite kabinett, 300 watt forsterker og et 12" element med relativt kort slaglengde i bassreflex. Den spilte ned til rett over 20 hz med en stramhet og integreringsevne som var ekstremt bra. Dessverre gikk den i kompresjon hvis man dro på til film. XTZ'n er ikke like lett og integrere, men jobber man med det til det blir bra får man en meget god musikkytelse...

Personlig kommer jeg nok til å beholde DIY SVS'n min en stund (den spiller identisk med SVS pb12-Plus i 16hz mode) da stua jeg nå bruker er for stor til en liten sub og heftig filmtitting... Men til jul flytter jeg og min samboer inn i nybygget leilighet, og da kommer jeg nok til å bytte den ut med noe mindre, mer musikalsk...

For å dra en konklusjon av all off-topic skravlinga, så er SVS'n etter min mening en veldig god sub, men er man like interresert i hifi som i filmtitting, finnes det bedre kompromisser der ute. Er man 100% hifi blir en svs tullete... SVS hypen her på forumet er dessverre, etter min mening, noe overderevet. Men generelt sett fortjener de en god mengde hype, da det finnes liten tvil om at SVS subbene er spektakulære til sitt bruk, spesielt prisen tatt i betraktning...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal nok lengre opp enn 22hz i den sammenligningen din. De fleste lukkede subs begynner å komprimere rundt om 40hz samtidig som forvrengningen stiger. Samme gjelder små portede subs.

Svært mange av de filmscenene som SVS gjør så mye bedre enn mange andre subs ligger langt høyere enn 22hz. Ta feks den klassiske Darla scenen som ligger sentrert omkring 33hz. Alle subs jeg hadde før PB10en;

Cerwin Vega LW12X
    Audio Pro Blue Diamond
    Audio Pro Avantek 9
    Audio Pro Ace Bass 2
    Infinity Kappa Sub

falt brutalt igjenom når de forsøkte å gjengi den scenen.

Og det har egentlig ikke så mye med merket SVS å gjøre, men derimot alt å gjøre med konstruksjonen; stor boks, element med lang slaglengde og dyp tuning.

Hva som fungerer best til musikk er en vanskelig størrelse å diskutere da det går mye på smak og behag, men selv PB10en var bedre enn mine foregående subs, dog ikke så voldsomt mye bedre enn Kappa Sub. Kappa Sub ligger fremdeles på 2 plass med en tysk sub fremfor seg på anbefalt lista til tyske Audio, så den kan ikke være helt bortevekk :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten Elemental, gidder du å poste noen bilder av din DIY Plus?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topic: VELODYNE SIGNATURE 1812 = FEIT SUB