VELODYNE SIGNATURE 1812 = FEIT SUB (enda en SVS-tråd) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 151
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til over 100k for en sub, er det vel ikke annet enn å forvente det ultimate innen sublyd...noe annet ville med denne ikke blitt godtatt!

Da er det vel derfor også naturlig å forvente at denne spiller bedre enn alle de andre high-end sub'er til <50k.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skulle den det? Den er da intet mer enn DD18+DD12. Større kasse med bedre finish, javel, men til hvilken pris da mann! Er nok den klassiske HighEnd-forbannelsen som rår her også. De siste millimetrene koster en arm og en nyre...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Hvorfor skulle den det? Den er da intet mer enn DD18+DD12.
    Annet enn at den veier 3 ganger så mye som en DD-18 (160kg), mer påkostet chassi, har bedre forsterker, har andre elementer og tilsynelatende flere funksjoner/muligheter, så er det kanskje ikke så mye forskjeller nei...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk deg alle SVS PB12-Plus/2 man kunne fått for summen av en slik. RÅTT PARTI!

Dessuten har jeg faktisk fått demonstrert denne verstingen fra velodyne, og jeg kan ikke si jeg blei nevneverdig imponert. Jeg synes en enkelt stor SVS spiller bedre, både med tanke på SPL og evnen til å gjengi bass nede i dypet.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Tenk deg alle SVS PB12-Plus/2 man kunne fått for summen av en slik. RÅTT PARTI!

Dessuten har jeg faktisk fått demonstrert denne verstingen fra velodyne, og jeg kan ikke si jeg blei nevneverdig imponert. Jeg synes en enkelt stor SVS spiller bedre, både med tanke på SPL og evnen til å gjengi bass nede i dypet.
    La oss dytte ned alle andre merker ned i søla, for da skjønner alle at SVS er best, ikke sant?

At du ikke er imponert over dyrere utstyr overasker meg faktisk ikke, Alex (no offence).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    La oss dytte ned alle andre merker ned i søla, for da skjønner alle at SVS er best, ikke sant?
    Hvorfor skjule sannheten.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan dere se et bilde av "monsteret", som jeg forøvrig hørte på hifi center kjeden i oslo (de hadde den på "tilbud" til 150k om jeg ikke husker feil):

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skulle den det? Den er da intet mer enn DD18+DD12. Større kasse med bedre finish, javel, men til hvilken pris da mann! Er nok den klassiske HighEnd-forbannelsen som rår her også. De siste millimetrene koster en arm og en nyre...
    Enkelt: Fordi en høyttaler til >100k rett og slett skal forventes å være PERFEKT!

Til den prisen skal en ikke forvente mindre?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skjule sannheten.
    Hehe, dette er jo rene vekkelsesmøtet dette... Halleluja, prays the lord, another SVS is amoung us... Velodyne is the devils work, let Jesus Christ and SVS take you too heaven tonight... For a small amount of money too the church L-sound, you will have a safe passage too heaven.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annet enn at den veier 3 ganger så mye som en DD-18 (160kg), mer påkostet chassi, har bedre forsterker, har andre elementer og tilsynelatende flere funksjoner/muligheter, så er det kanskje ikke så mye forskjeller nei...
    Så alle disse små forandringene gjør den verdt prisen, og bringer den lydmessig til et nivå som forsvarer denne prisen? Tviler jeg kraftig på, så at den rent teknisk sett er hakket over den øvrige DD-serien blir uinteressant om mine antagelser holder mål. Mange bekker små gjør en stor å, men her er jeg redd det mangler en bekk eller to.
    Nei, holder meg til de våte fanasiene om vegg-til-vegg med subwoofere jeg heller

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, dette er jo rene vekkelsesmøtet dette... Halleluja, prays the lord, another SVS is amoung us... Velodyne is the devils work, let Jesus Christ and SVS take you too heaven tonight... For a small amount of money too the church L-sound, you will have a safe passage too heaven.
    Ja, etter antallet SVS-entusiaster å dømme er det nok noe i dette!

Men for all del, bare kjøp deg en velodyne til 150k du - men jeg er redd det koster mer enn det smaker

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så alle disse små forandringene gjør den verdt prisen, og bringer den lydmessig til et nivå som forsvarer denne prisen? Tviler jeg kraftig på, så at den rent teknisk sett er hakket over den øvrige DD-serien blir uinteressant om mine antagelser holder mål. Mange bekker små gjør en stor å, men her er jeg redd det mangler en bekk eller to.
    Nei, holder meg til de våte fanasiene om vegg-til-vegg med subwoofere jeg heller
    Enought said... .
    Ja, etter antallet SVS-entusiaster å dømme er det nok noe i dette!

Men for all del, bare kjøp deg en velodyne til 150k du - men jeg er redd det koster mer enn det smaker
    Pass på kruttet folkens, jeg blir jo helt overkjørt av SVS narkomane...

At det koster mer enn det smaker, blir vel opp til lommeboken å bestemme. Men det er jo noe i det, at slikt utstyr ikke er 5 ganger bedre enn sine rimelige alternativer. Blir prakteksempel på janteloven å dytte dyre produkter ned i søla... Hadde dere hatt alt for mye penger på bok, så hadde det nok saken stilt seg litt anderledes. Jeg vet det nok... bare innrøm det...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke tilbragt tid i selskap med Flageborg i det siste vel, a|ex?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enought said... .

Pass på kruttet folkens, jeg blir jo helt overkjørt av SVS narkomane...

At det koster mer enn det smaker, blir vel opp til lommeboken å bestemme. Men det er jo noe i det, at slikt utstyr ikke er 5 ganger bedre enn sine rimelige alternativer. Blir prakteksempel på janteloven å dytte dyre produkter ned i søla... Hadde dere hatt alt for mye penger på bok, så hadde det nok saken stilt seg litt anderledes. Jeg vet det nok... bare innrøm det...
    Ettersom jeg er av-entusiast på min hals er jeg selvsagt veldig interessert i slike enorme high-end konstruksjoner. Og man kan sikkert få dem til å spille bra også, selvom jeg ble skuffet der og da. Poenget er at jeg ikke har noe som helst i mot at nyrike hifientusiaster bruker MASSE penger på slike produkter, og aller helst legger ut presentasjoner og erfaringer om dem på steder som avforum. Det er kjempeflott Men det må være lov til å påpeke for de som ikke vasser i penger, at man sannsynligvis kan få en bedre løsning til langt mindre penger.

Er du en av dem med så stor lommebok at en slik subwoofer glatt sklir inn i hjemmekinobudsjettet ser jeg gjerne at du handler deg en, det er jeg alldeles ikke i mot. Det er jo helt rått. Men personlig ville jeg nok prioritert annerledes!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SEB
    Du har ikke tilbragt tid i selskap med Flageborg i det siste vel, a|ex?
    Nei, jeg kan ikke si det. Jeg har såvidt møtt flageborg på noen av-treff i regi av-forum, men jeg må si at jeg er dypt imponert over mannens kunnskaper og subwoofere og bass. Hva har egentlig det med denne tråden å gjøre forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en sarkastisk kommentar til argumentasjonsteknikken din - den var påfallende lik.

Men, carry on as you were

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SEB
    Det var en sarkastisk kommentar til argumentasjonsteknikken din - den var påfallende lik.

Men, carry on as you were
    Vi som har innsett SVS'ens fortreffeligheter har etter hvert lært oss hvordan vi skal håndtere etternølerne og andre skeptikere

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mja...nå er jeg litt mer entusiast enn som så, så hadde jeg vasset i gryn hadde det nok heller blir REL, i høyere antall man kan telle på fingrene.
    Samtidig inrrømmer jeg glatt at jeg forakter slike arrogante produkter som dette fordi de appellerer til jappene som ikke har den nødvendige kompetanse eller interesse for å velge noe annet, og jeg kjenner jeg litt motvillig ser ned på de som lar seg imponere av en både utseende- og prismessig er intet mindre enn grotesk. Men jeg hadde nok kjøpt meg en bare for å kunne si jeg hadde en om jeg var dertil bemidlet

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi som har innsett SVS'ens fortreffeligheter har etter hvert lært oss hvordan vi skal håndtere etternølerne og andre skeptikere
    Å si at "SVS er best uansett pris, punktum", vil jeg tørre å påstå er en dårlig måte å håndtere "skeptikere" på, selv om noen kanskje syntes det høres logisk ut. Jeg er IMO verken skeptiker eller etternøler, men jeg har innsett at det finnes svært gode alternativer på markedet... Når det er sagt, så er jeg enig at det skal godt gjøres å finne det fysiske trykket SVS gir, SPESIELT til prisen de selges for.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mja...nå er jeg litt mer entusiast enn som så, så hadde jeg vasset i gryn hadde det nok heller blir REL, i høyere antall man kan telle på fingrene.
    Samtidig inrrømmer jeg glatt at jeg forakter slike arrogante produkter som dette fordi de appellerer til jappene som ikke har den nødvendige kompetanse eller interesse for å velge noe annet, og jeg kjenner jeg litt motvillig ser ned på de som lar seg imponere av en både utseende- og prismessig er intet mindre enn grotesk. Men jeg hadde nok kjøpt meg en bare for å kunne si jeg hadde en om jeg var dertil bemidlet
    Rel deler vi samme interesse for. Har også enormt sans for Rel, vurderer faktisk dette nå. Men at dyre produkter "alltid" skal være for jappene og ikke entusiastene, synes jeg blir et perfekt eksempel på janteuttalelser. Spesielt når man ikke engang har hørt produktet. Meg om det...

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •