Nad og B&w.. bra oppsett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad og B&w.. bra oppsett?

Er nå riiimelig bestemt på hva jeg skal kjøpe når det gjelder anlegg.
    Jeg har funnet ut at jeg skal kjøpe 2 fronthøyttalere, og en surround forsterker, slik at jeg kan bygge på anlegget etterhvert.

Høyttalere:

http://www.hifiklubben.no/show.php?f...duct=bwdm602s3

Hjemmekinoforsterker:

http://www.hifiklubben.no/show.php?f...roduct=nadt752

Dette kommer på ca 11 000kr. med kabler.

Er det verdt pengene? Eller kan jeg få bedre lyd vis jeg velger en annen forsterker? I tillegg til å spille spill og se på film, så hører jeg en del på musikk, å vil derfor at anlegget skal låte bra også i stereo. Duger forsterkeren til dette? Høyttalerne har vell en veldig klar og detaljert lyd?

Takker på forhånd for gode svar

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt disse sammen, og jeg vet at noen på forumet tidligere har sagt at kombinasjonen NAD og B&W 600-serie blir litt for lyst i klangen.

Likevel vil jeg tro at NAD T752 kan være en god match, siden den har blitt karakterisert som noe tilbaketrukket i diskantgjengivelsen i forhold til tidligere NAD-forsterkere. Den duger så absolutt i stereo!

NAD er i ferd med å lansere en ny T7*3 serie av surroundreceivere, men såvidt jeg kan skjønne er det ikke mye nytt på feature-siden, så T752 er et godt valg, synes jeg. Det er den forsterkeren jeg ville kjøpt hvis jeg skulle kjøpt ny i dag! Men så er jeg litt NAD-fan også, da.

Men mitt beste råd til deg er: Dra til HiFi-klubben og hør kombinasjonen selv! Er du fornøyd, så kjøp den.

En kommentar til utbyggingsplanene dine: De fleste regner det som viktig i et surroundanlegg at senterhøyttaleren er laget for å matche sidehøyttalerne i front. Du bør derfor IKKE vente med å kjøpe senter til B&W DM602 S3 og dens senter, B&W DM LCR60 går ut av produksjon!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åh? Vet du når den nye 7*3 serien kommer da?

Men er det noen surround forsterkere som gir bedre detaljert lyd, og like mye krefter som den naden, til omtrent samme pris? Denon er vell ikke like god på stereo lyd..?

Hvorfor går LRC60 ut av produksjon da? Kommer det ikke en ny?
    Det går vell ann å bruke LRC600 åsså?

Mvh

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valiariaribenn
    åh? Vet du når den nye 7*3 serien kommer da?

Men er det noen surround forsterkere som gir bedre detaljert lyd, og like mye krefter som den naden, til omtrent samme pris? Denon er vell ikke like god på stereo lyd..?

Hvorfor går LRC60 ut av produksjon da? Kommer det ikke en ny?
    Det går vell ann å bruke LRC600 åsså?
    Den nye NAD-serien innføres gradvis. Først slippes T773 som er en ny toppmodell over T762. Tror ikke det er lansert en direkte erstatter for T752 ennå. Har sett T763 nevnt, men den er ikke kommet til Norge ennå. Her er en omtale av T763 på NADs hjemmesider.
    Du kan komme til å vente lenge hvis du skal vente på etterfølgeren til T752 (Kanskje et halvt til ett år, hvis jeg skal gjette).

Skal ikke uttale meg om Denon. Har selv eid en low level Denon-forsterker en gang. Den har en litt annerledes lyd enn NAD, men det er ikke riktig å si at lyden er dårligere.

Jeg sier ikke at LRC60 kommer til å utgå ennå. Jeg har bare sett alt for mange innlegg på forumet av typen:
    "Jeg har høyttaler XXX, men har ikke fått kjøpt den matchede senteren, og nå er det kommet nye modeller. Har noen en brukt..."
    Ikke la det skje deg.

Når det gjelder LRC600 kan den sikkert brukes, men den er egentlig matchet mot de gulvstående høyttalerne i serien, så den kan bli litt for kraftig i forhold til de sidehøyttalerne du går for.

Puh... sent på kvelden nå. Håper det er noen andre som har synspunkter også, for jeg har ikke så mye førstehåndserfaring med B&W selv...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt sikkert en grei kombinasjon for deg. Men du bør gå å høre for å være 100% sikker. Jeg synes kombinasjonen er litt for lys. Men så er jeg vant til litt mer nøytrale høytrale høyttalere. Jeg vet det er mange som synes kombinasjonen B&W og Nad er helt topp.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå funnet ut at jeg skal kjøpe denon AVR-1804 istedet, vil denne passe bedre?

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mindchanger

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yo..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til alle som har hjulpet meg, med å skrive inn i forumet.
    Har nå fått anlegget i hus, og det endte med følgende:

B&W DM602 S3
    Denon AVR-3803

Har nå spilt bare et par timer, og synes anlegget virker utrolig bra.
    Lyden er veldig varm og detaljert. Gleder meg til å få spillt inn høyttalerne skikkelig

Men en ting.. etterhvert skal jeg kjøpe en DVD-spiller. Lurer i den forbindelse på hvilken som vil passe best til forsterkeren? (innen rimelighetens grenser når det gjelder pris, selvsagt) Er ute etter en Denon DVD-spiller, som har klar og god lyd, og som har SACD og Audio-DVD.
    Hvilken vil dere anbefale?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Denon DVD-1400 er et godt og rimelig valg. Støtter stort sett alt av formater også

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •