SVS sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: SVS sub

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS sub

Hei,

Har tenkt aa faa meg sub og leste siste dvd & hjemmekino der svs ultra 12" ser virkelig raa ut, men er blir det litt overkill? Stoerrelsen er sinnsyk og jeg vet ikke hva naboene i den andre halvdelen av den vertikaldelte boligen vil mene med et 64kg's monster vegg i vegg som pushe (om det er murvegg som skiller). Vil 10" kanskje vaere et bedre alternativ eller er 12" det beste valget med skikkelig tuning, plassering i forhold til resten av anlegget.

Regner med at noen har ideer her.

Takker

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kommer da an på rommet ditt.. men med riktige innstillinger så merker naboene mest vibreringer og ikke lyden. Men jeg har ikke hørt noen av delene, så hva som er best, vet jeg ikke. men er rommet ditt stort eller lite? jeg skal vedde på at noen andre på dette forumet kan fortelle deg hvilken som er best av de to nevnte!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var PB12-Plus/2 som var testet, ikke Ultra, bare så ingen misforstår :wink: Du trenger jo ikke gå for den som var testet i DVD &Hj., men for den som er hakket under; PB12-Plus. Forskjellen er at /2 har 2 12" elementer, mens BP12-Plus som jeg har selv, bare har ett 12" element. Jeg har min i stua som er ca 30m2 og den holder i massevis spør du meg. Den spiller dypt, kan spille HØYT hvis du vil det og den er også bra på musikk.:grin: Jeg kjøpte den uten å ha hørt den og det var et kjempekjøp!:razz: Når det gjelder PB10 så hoppet jeg over den da den ikke fås i trefinish - jeg kjøpte eik og den er faktisk så pen at min bedre halvdel godtar å ha et sånt monster i stua :grin: Den er STOR, men har du plass er det ikke noe problem! Forøvrig har jeg satt dempeføtter under sub'en så nabo'n ikke skal sitte og vibrere i stua si...:wink:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva skal den samspele med? Det er ikkje vits i å legge penger i ein PB12 Plus/2 om den skal gå på "tomgang" fordi frontene dine drukner i den. Dessutan vil naboane dine neppe like den heller. No snakkar eg om erfaring.:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for respons, jeg svidde av noen kroner for et par aar siden og endte opp med en Marantz SR8200 med Audiovector M3 Super front og senter og bak hoeytalere. Foeler naa at det mangler litt punch naar jeg ser film og tenkte tiden var inne for sub. Jeg ogsaa er opptatt av tre finish.
    Beklager at Norske karakterer falt ut, er for oeyeblikket i London ;-)

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om budsjettet ditt tillater det, så flesk til med PB12 plus/2 du. Da har du bass langt fram i framtiden. Trur du ikkje treng å oppgradere med det første. ;-)

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en PB10 og synes den holder i massevis (fikk sjokk når jeg skrudde den på første gang :wink: ). Stue/Kinodelen hos meg er bare 9m2, men det er åpent til kjøkken og tilsammen ca 20m2. Hos meg står brødristern og hopper på kjøkkenbenken med suben på 1/3 volum. Har du naboer kan du kanskje bli upopulær med en PB12... Men for all del, det er jo en sinnsykt rå sub :grin:

Edit: Hvis du bor i nærheten er du velkommen til en demo hos meg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor dessverre ikke i naerheten, men takk fot tilbudet. Jeg er sugen paa aa gaa for PB12 plus/2, maa bare ta det opp i raad (hehehe) med kona en gang til slik at hun virkelig forstaar hvilke stoerrelser det er snakk om aa plassere i stua. SVS har ikke akkurat en god WAF faktor, men med list, lemp og lovnader om at dette kun er midlertidig plassering, samt fokus paa en ny kaak med fortrinnsvis dedikert rom i kjeller for film/musikk boer dette kjoepet kanskje gaa i boks.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •