Dynabel Euforia og forumets leseres meninger om disse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynabel Euforia og forumets leseres meninger om disse?

Har søkt å lest det jeg finner om disse høytalerne på dette glimmrende forumet,
    og har store planer om å kjøpe ett slikt byggesett.
    Har tilgang på snekkerverksted å har kompetanse nok til å bygge di så det
    bør ikke by på alt for store problemer.

Men lurer litt på hvilket inntrykk dere hær på forumet har av disse høytalerene.

Samt hvilket merker dere vil sammenligne di med?

Har selv hørt en god del på B&W, Dali, JBL samt en del Patos. Og selvfølgelig en hel del andre.

Å om dere vet om noe ferdig fra fabrikk i samme prisklasse (ca 20000)
    som kan holde følge med disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

euforia

Hei,

jeg testet dem hjemme og de er bra, men jeg liker S33 bedre, mer attack og mer kapasitet i bassen.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    holografien synes jeg var bra i disse (hvertfall i oppsettet hos eltek), samme med mellomtonen og diskanten, de var slik jeg liker at det låter. Bassen i disse likte jeg ikke helt. det var lite attack og jeg fikk ikke noe følelse av dypbass. Disse sammen med en sub kan nok funke bra. Men det finnes jo mange andre høyttalere på markedet som bruker samme elementene da, så du kan jo høre på de også. Vet ikke helt hvilke andre jeg skal sammenligne de med, låter kanskje en anelse lik b&w 804 i toppen, men ikke lengre ned. Skal du ha en veldig bra høyttaler i 20 000kr klassen så titt på Usher. da får du skikkelig god lyd for penga.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Euforia sammen med Krell kav 400xi i stereo, og med Rotel RSP 1068 og Krellen som effekttrinn i hjemmekino. I stereo er lyden glimrende, og i motsetning til Andreaslie over her har jeg flusst med dypbass og attack i tillegg til Euforianes andre sterke sider oppover i frekvensene. Når jeg fyrer projectoren og dvd får jeg kanskje en følelse av at Klipsch ville vært enda mer dynamisk og med høyere morrofaktor med mer smell, men lydkvaliteten er jo der likevel, om enn litt 'pent og pyntelig'?? Deler forøvrig da ved 60 Hz på Euforiane, og avlaster dypbassen med SVS PB12 pluss/2 når jeg ser film.
    S33 er nok et bedre valg dersom hjemmekino er høyest prioritert, vil jeg tro, men smaken avgjør jo...
    Husker forøvrig jeg leste et innlegg i magasinet Fidelity om en som hadde Euforia og El.companiet, og som klaget på mellombassen. Han kjøpte seg etter dette Bowers&Wilkins 803D til rundt 80.000,- tror jeg de koster, og samtidig kraftigere forsterker, og dette låt vesentlig bedre enn Euforia/El.companiet. Han prøvde Euforiane på den nye forsterkeren før han leverte de til ny eier, og han følte seg snytt, for med den nye forsterkeren fikk han den samme forbedringen i Euforiaene, som i hans ører ikke sto noe tilbake ovenfor de dyre B&W.

Lykke til med utvelgelsen!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar

Problemet med å dra rundt å lytte e at jeg bor langt langt oppe i nord.
    ekke så lætt da
    nærmeste hifi-butikker med litt kvalitet er tromsø å det er jo bare en kjapp kjøretur på min 10 tima hvære vei

Det siste året har jeg hadd høy morrofaktor i hjemmekinoen..
    Men det er å alt.
    http://minhjemmekino.no/Latinokongen

Har nesten slutta å høre på musikk, å det er jo for galt

Å dyp bassen kan man jo ordne med en sub i kinoen..
    så trur nok det blir euforia..

AndreasLie: Hvem er det som forhandler Usher i norge da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •