Dali Euphonia MS4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Euphonia MS4

Vurderer kjøp av MS4, men lurte på om den er kresen på forsterkere? Trenger den et beist av en forsterker for å spille optimalt?
    noen forslag til forsterker??

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville iallefall testet disse, har ikke hørt alle, og ingen av dem på Dali'ene, men du burde sjekke dem ut:

AVI Integrert. (Kjempe RÅ!).
    Tact 2200. (meget bra, men syke innstillingsmuligheter)
    Hegel 200 (ser ut til å bli en ny referanse i prisen).
    NAD M3 (kanskje det mest spennende ifra NAD på VELDIG lenge).
    Thule kan kanskje passe? vet de har en modell som heter 250, som spilte rimelig bra på BW 703 (men MS'en er nok av et litt anna kaliber).

Altså, å direkte si hva som passer er veldig en smaksak, og det værste er, å finne en matchende cdpsiller som også skal fungere flott i systemet er dødens . Ofte er det ikke spillere som er av samme merke som passer best engang.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bekrefte at Thule 350B matchet godt etter min smak. Har ikke hørt all verdens kombinasjoner på MS4, men 350B var overraskende god i forhold til hva jeg hadde forventet. Jeg har dog ikke grunnlag for å definere om dette spilte optimalt... Kommer ALT an på øret som hører.

Jeg mener 350B også er en billig forsterker i forhold til hva den ytet på disse ht, men jeg har ikke hørt Hegel H200 på noe annet enn SA. Gi denne en sjangs også, og evt vent til NAD M3 kommer. Muli disse ikke har nok power, vet ikke... :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Takk!
    Har snust litt på NAD M3, men den kommer jo aldri.. release datoen blir stadig utsatt... kommer kanskje ikke før april hørte jeg nå.

Har Tact'en nok power? Har hørt litt på den og den virker veldig lovende.. men MS4 er en stor høytaler da...

Noen som har fått låne en forsterker et sted for så å ta den med til klubben for å prøve de på høytalerene? eller er det litt vel frekkt??

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte ikke Tact på MS-ht'ene, prøvde dette også, da kan du likså gjerne kjøpe en NAD 218, eller koste på deg en NAD S200 (som blir bedre). 218 vs den Tact saken var ett fett (lyd/klangmessig)- ergo, ikke bra!!

Bare lån med deg forsterker. Det fikk jeg faktisk meskjed om å ta med meg da butikken ikke hadde kraftige nok når jeg skulle prøvelytte. Jeg kan heller ikke se at HFK har noen fler forsterkere som matcher MS enn nevnte Thule. Classé ble heller ingen suksess etter min mening. Det kliniske utlignet MS'enes litt rockete tendens. Dette var dog mer merkbart på MS5, men alikevell

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt ærlig så har ikke jeg hørt Classe spille så veldig bra på noen systemer hittentil jeg. Men muligens demo'en i seg selv som gjøre det. Men B&W demoene jeg har testet det med har iallefall ikke gitt noe rockefot.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg kan heller ikke si at jeg har fått helt sansen for Classé uansett ht... :-? Men det er nå meg, andre får synes hva de vil.

Klinisk, kjedelig og overdrevent korrekt (kanskje så mye at det rett og slett er feil..??) - iallefall på Nautilus!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Classe`en er dyr.. er jo 50 lapper for den integrerte.. og det er litt stivt da skal den i såfall spille sinnsykt bra, noe jeg tviler litt på, etter det jeg har lest...

Kunne det fungere med en ECI-5? (er litt svak for companiet ) eller er denne kanskje for strømsvak?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zephid
    Og Classe`en er dyr.. er jo 50 lapper for den integrerte.. og det er litt stivt da skal den i såfall spille sinnsykt bra, noe jeg tviler litt på, etter det jeg har lest...

Kunne det fungere med en ECI-5? (er litt svak for companiet ) eller er denne kanskje for strømsvak?
    Er veldig svak for EC lyden selv. Men har ingen aning om den ECI-5 er sterk nok, du får nok lyd, men kan nok ikke spille allverden høyt før den mister kontrollen. Men brukt markedet florerer jo av EC produkter.. AW180 ser man ofte etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører mine på Lyngdorf TDA2200+, og det er i alle fall ikke mangel på strøm, det er sikkert. Veldig god kontroll, og oppløst som bare det. Og så får man enkel 'romkorreksjon' på kjøpet!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zephid

Hei, alle ht liker store og gode forsterkere. Sånn er det bare.....
    Det betyr ikke at det ikke finnes gode forsterkeralternativer i prisklassen til f eks ECI-5. Om du vurderer denne ville jeg anbefale deg å sjekke ut Hegel 200 og Bladelius Thor mkII (http://www.norskaudioteknikk.no/).
    I stedet for ECI-5 ville jeg personlig gått for et brukt sett: AW 120 og EC4,7. ECI-5 er ikke noe dårlig forsterker, men AW 120 er kraftigere og bedre enn ECI-4 (ECI-5 er nyere versjon av ECI-4). EC vil snart slippe en ny pre EC 4,8 på markedet. Denne skal vistnok være vesentlig bedre enn EC4,7, (som ikke er noen dårlig pre) og vil koste ca 25 K. Mulig det da vil komme en del brukte 4,7 på markedet...

mvh

Tom

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •