Fronthøyttalere til en Onkyo 602E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fronthøyttalere til en Onkyo 602E

Hei
    Jeg skal nå snart gå til anskaffelse av en Onkyo 602E surround reciever, lurer derfor på hvilke høyttalere jeg burde velge til denne forsterkeren. Bare å komme med forslag så lenge høyttalerene ikke koster mer enn 5k, men gjerne billigere. Hvis det finnes noen høyttalere på avtorget som kunne passet er det bare å sende link til de

-Vegard

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du ha høyttalere til da? Musikksmak? Stativ eller gulvstående?

Dali Concept 6 er jo en fin all-rounder.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer for concept 6, lettdrevne er de og.
    Hvis ikke så er cv,proson alternativer for deg som er mer interessert i trykk enn andre frekvenser

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Stemmer for concept 6, lettdrevne er de og.
    Hvis ikke så er cv,proson alternativer for deg som er mer interessert i trykk enn andre frekvenser
    Har hørt at proson har veldig dårlig lyd jeg, og er heller ikke bare interessert i trykk. Vil gjerne ha litt av begge deler, trykk og bra lyd!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revol2k
    Har hørt at proson har veldig dårlig lyd jeg, og er heller ikke bare interessert i trykk. Vil gjerne ha litt av begge deler, trykk og bra lyd!
    Proson Reality 63 MK2 har bra trykk, men er litt ullen i mellomtonen som er veldig vanlig på billige høyttalere.

Dali Concept 6 har ikke det samme lydtrykket, men har derimot veldig god lyd. Likevel kan du fint gi på litt og få mye lyd ut av Concept 6.

Skal du ha mye trykk får du også et annet problem. Receiveren din er ikke av de mest strømsterke, så du risikerer både dårlig lyd og sprengte høyttalere om du kjøper for krevende høyttalere til receiveren din.

Ta en tur til Hifiklubben og hør på Concept 6. Hvis det er nok lyd for deg er dette et meget godt kjøp.

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nå ikke si at Onkyo-602E er strømsvak da.. Har faktisk en 650w strømforskyning.. Og vet ikke om dette er ved konstant drift eller et minimum. I samme prisklasse er det bare Harman Kardon som gir mer strøm.. Og dessuten så gir Onkyo et MYE bedre lydbilde i stereo. Jeg vil anbefale deg å se på merker som JBL eller Infinity også..

EDIT: 650w er selvsagt ikke nok til big ass Cerwin Vega opplegg.. Men er ikke det trådstarter er ute etter heller. Jeg kjører Infinity Beta 50 på denne forsterkeren selv, og det funker fett..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity Beta 50 skal jo være en svært god høyttaler, men jeg ville trodd Onkyo'en kanskje ville slite litt med denne. Hvis du sier det fungerer bra så bør han jo høre den.

Jeg tror ikke jeg har noen spesiellt strømsterk forsterker selv heller, men den er mere enn nok til høyttalerene jeg valgte da. Det er igrunn en god idè å velge høyttalere først, og så finne en forsterker som kan drive dem.

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Infinity Beta 50 skal jo være en svært god høyttaler, men jeg ville trodd Onkyo'en kanskje ville slite litt med denne. Hvis du sier det fungerer bra så bør han jo høre den.

Jeg tror ikke jeg har noen spesiellt strømsterk forsterker selv heller, men den er mere enn nok til høyttalerene jeg valgte da. Det er igrunn en god idè å velge høyttalere først, og så finne en forsterker som kan drive dem.
    Infinity Beta 50 er en svært velspillende høytaler.. spesielt bra i stereo til prisen. så vidt jeg kan høre har ikke Onkyo forsterkeren noen problemer med å dra dissse. Hører ingen tegn til forvrennging, selv ikke på veldig høye volum. Men selvsagt, større forsterker kan sikkert lure fram under i denne høytaleren. Btw, Onkyo forsterkeren fikk 10 av 10 mulige poeng i testen til Lyd og Bilde. Hvertfall mye god lyd for pengene!

Veldig enig i det du sier om å velge høytaler førts pnerbye! ;-P Men ofte er det jo slik at man velger høytaler, og så forsterker etter lommeboken. Noe som hos altfor mange blir en litt skeiv fordelig :P God elektronikk betyr mye..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håvard90
    ...
    Veldig enig i det du sier om å velge høytaler førts pnerbye! ;-P Men ofte er det jo slik at man velger høytaler, og så forsterker etter lommeboken. Noe som hos altfor mange blir en litt skeiv fordelig :P God elektronikk betyr mye..
    Hehe.. Fort gjort å velge høyttaler som krever veldig dyr forsterker ja! Jeg hadde det dilemmaet mange ganger når jeg skulle handle meg hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til webshop med infinity høyttalerene?:P