Feil på høyttaler, Proson Reality

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer KimGD sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil på høyttaler, Proson Reality

Hei!
    Kjøpte i midten av desember et par Proson Reality 62 MKII gulvhøyttalere.
    Måtte ta til takke med et par utstillingshøyttalere, og dette gikk med på siden det ikke fantes flere R62 MKII på lager i Norge. Selger/butikksjef kunne garantere at ingen har fått røre dem og at dem ikke har blitt tull-spillet-på.

Men så kommer men!
    Satt for 2 dager siden og hørte på et nytt album til en eller annen artist. Og her var det mye diskant, og hørte med en gang at noe ikke var rett. Begynte å stille og styre (perfeksjonist =O ), og når jeg stillet balansen til høyttaleren til venstre hos meg så var det alt, alt, alt for lite diskant og mellomtone. Koblet fra høyttaleren på høyre side, og prøvde med disse kablene, men ingen forskjell. Byttet om på høyttalerne, ingen forskjell. Coax-kabeln fra receiver til dvd ble byttet, coax-kabelen til maskin ble byttet, men fortsatt ingen forskjell.

Kom fram til at jeg skulle ringe fattern, så vi skulle ringe og høre hvordan vi skulle gjøre det med retur, om høyttalerne skal til butikk eller sendes sørover.
    Men hvilke rettigheter har jeg? Kan jeg kreve nye/omlevering eller må jeg ta til takke med reperasjon? Siden dette har vært utstillingshøyttalere ønsker jeg nye, for selv om det er noen få hakk under høyttalerne så er jeg en perfeksjonist, får ikke sove om natta når slikt skjer =( for glad i av-hobbyen og utstyret.
    Er det noen som er klok på kjøpsloven som kan si meg noe?
    Legger med link til kjøpsloven/lov om kjøp: Lov om kjøp

Takker på forhånd for evt. svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra mitt synspunkt høres det ut som om delefilteret er gått.

Du må ta de(n) med til butikken, selger har rett på å forsøke å reparere varen tre ganger før det kan skje omlevering. Omlevering skal kun skje om det ikke medfører urimelige kostnader for selger, men som oftest gjør det det.

Kjøper du demohøyttalere så kan du regne med at det finnes en og annen ripe ;-)

Newcomer KimGD sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takk for informasjonen. Få håpe jeg slipper en lang tid uten høyttalerne!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •