XTZ 99 W12 Subwoofer - problemer ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 67
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99 W12 Subwoofer - problemer ?

Jeg har akuratt koblet opp denne subben fra fyndbørsen til anlegget mitt. Problemet er at det nesten ikke kan høres at den er der? Hva gjør jeg galt?

Har koblet den fra min Sub-utgangen på hjemmekino-receiveren (Onkyo) til line-in inngangen på subben. Jeg må skru volumet helt opp på max på subben før jeg i det hele tatt kan høre den, og da må jeg ha øret helt inntil for å høre... :?

I oppsettet hat jeg satt Subwoofer=yes, og front=large. ellers kan jeg ikke finne annet oppsett.... Noen som har en ide?

Jeg har prøvd den kun til musikk i 2 kanaler, da jeg for tiden ikke har koblet opp resten av høyttalerne.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er jeg som tuller litt her, men skal ikke front stå på "small" for at sub'en skal fungere skikkelig?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontene må stå på "small" ja, med mindre du har en innstilling "both" eller "plus" eller liknende når de som står "large" i tillegg til sub. Det beste er uansett å ikke la subben og frontene spille i samme område, så bruk frontene som small du.

Newcomer shaolin99 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde akkurat tenkt å poste en tråd om akkurat samme problem. Jeg fikk subben min i går (XTZ 99 W12). Koblet den til med en sub kabel som jeg kjøpte sammen med den fra fyndborsen og fikk bortimot ingen lyd, akkurat slik som trådstarter forklarer. Jeg har også frontene som large så jeg skal prøve å sette dem til small når jeg kommer hjem, men burde ikke det vært lyd i subben uansett?? Jeg har en denon avr-2105 og koblet fra subwoofer pre-out på receiveren til den ene rca inngangen på subben.

Vel, jeg ga meg ikke så lett så jeg koblet til en cd spiller til subben via rca inngangen... Fremdeles bortimot ingen lyd (helt ubrukelig, kan såvidt høre subben). Burde ikke dette ha virket??

Jeg var sikker på at noe var gale med subben, men siden jarlandre også har dette problemet så er det vel kanskje det at fronten står som large som er problemet??

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom frontene står til large sender du jo all bassen dit. Skal du ha lyd i subwooferen må frontene settes til small. Enten det, eller så må receiveren settes opp til å sende bassignalet til både fronter og subwoofer slik Kenti skriver. Hva i all verden trenger dere subwoofer til om frontene deres evner å spille fullfrekvent?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer TC3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Mener å ha lest i manualen at du kan øke signalet med 3db ved å bruke både L og R på line inn.

Ellers kan du i oppsette på 2105 velge Main+Sub. I tillegg kan du jo også justere signalet til subben i fra -12 til +12 db.

Mvh
    Thor

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shaolin99
    Jeg hadde akkurat tenkt å poste en tråd om akkurat samme problem. Jeg fikk subben min i går (XTZ 99 W12). Koblet den til med en sub kabel som jeg kjøpte sammen med den fra fyndborsen og fikk bortimot ingen lyd, akkurat slik som trådstarter forklarer. Jeg har også frontene som large så jeg skal prøve å sette dem til small når jeg kommer hjem, men burde ikke det vært lyd i subben uansett?? Jeg har en denon avr-2105 og koblet fra subwoofer pre-out på receiveren til den ene rca inngangen på subben.

Vel, jeg ga meg ikke så lett så jeg koblet til en cd spiller til subben via rca inngangen... Fremdeles bortimot ingen lyd (helt ubrukelig, kan såvidt høre subben). Burde ikke dette ha virket??

Jeg var sikker på at noe var gale med subben, men siden jarlandre også har dette problemet så er det vel kanskje det at fronten står som large som er problemet??
    Subben fungerer fint hos meg både på large og small. Jeg har prøvd ut forskjellige oppsett å kjører nå med receiveren på both og small på frontene.Har funnet ut at det fungerer best. Har lagt merke til at subben kobler ut når jeg kjører pure direct på min Yamaha RX-V657, uten at det er noe stort problem. Det er riktig å kjøre fra pre-out til rca på subben, test begge inngangene på subben.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TC3
    Hei!

Mener å ha lest i manualen at du kan øke signalet med 3db ved å bruke både L og R på line inn.

Mvh
    Thor
    Stemmer dette? får vel lese manualen en gang til.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra hjemmesiden:
    Djup baskaraktär : Med 2 st baspluggar i basreflexröret uppnår man djupast möjliga bas, vilket kan vara lämpligt i mindre rum.
    En av de som har testet subben påsto at 2 plugger var et must for å få den til å gi trykk.

Auto påslag (känner av insignal och slår av och på automatiskt).
    Denne har skapt problemer for meg på enkelte subber.
    Sett den på on.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Stemmer dette? får vel lese manualen en gang til.

Kan bekrefte at dette stemmer ja. Fikk mine XTZ 99 2.2 Version 2006 i går og i manualen der står det at du vil øke signalet med 3 dB ved å bruke begge inngangene.
    (Forøvrig så er jeg strålende fornøyd med høyttalerene )

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auto påslag (känner av insignal och slår av och på automatiskt).
    Denne har skapt problemer for meg på enkelte subber.
    Sett den på on.[/QUOTE]

Man kan ikke sette denne subben til "Always on". Den vil slå seg på når den registrer innsignal dersom forsterkeren sender ut signal (eller sterkt nok signal)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å nyansere litt til for dem som sliter med å få lyd i subben:

Har du satt frontene til "Large" vil de spille ALL bassen (uten subwooferen) hvis du kjører CD-lyd i stereo.
    Hvis du derimot kjører filmlyd, så vil likevel LFE-kanalen (Low Frequency Effects) sendes til subwooferen hvis Subwoofer-settingen er satt til "ON"/"Yes" i oppsettet på surroundreceiveren. Dette er måten jeg kjører på, siden mine fronthøyttalere går dypt nok til musikk etter min smak (og fordi jeg egentlig ikke har noen subwoofer som yter noe særlig... DIY-prosjekt for sub-løsning er klar i deler i kjelleren).

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres jo bra ut. Håper virkelig subben virker når frontene settes til small. Men... burde ikke jeg ha fått lyd fra subben når jeg koblet til en cd-spiller via rca inngangen?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shaolin99
    Dette høres jo bra ut. Håper virkelig subben virker når frontene settes til small. Men... burde ikke jeg ha fått lyd fra subben når jeg koblet til en cd-spiller via rca inngangen?
    Analog stereo RCA inn, stereo ut og fronter satt til Large? Da spiller IKKE subben.
    Analog stereo RCA inn, stereo DIRECT? Da spiller heller ikke subben, uansett om fronter er satt til small eller large, siden Direct betyr "direkte fra signalinngang til analog preamp uten å gå via digital prosessering eller bass-management".
    Analog stereo RCA inn, stereo ut og fronter satt til Small? Da spiller subben.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha med subben uansett, så kan det være en idè å kjøre høyttalerkablene gjennom filteret på subforsterkeren. XTZ-en har jo mulighet for det, så det er verdt et forsøk. Aberet er at man blir litt låst med tanke på plassering.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da har jeg kommet hjem fra jobb og satt frontene til SMALL. Dere hadde nok rett i at dette er instillingene som må stå i receiveren, men jeg får fremdeles en svært lav lyd. Så lav at den er ubrukelig og tydelig at noe er galt. Det var derfor jeg koblet til en cd spiller rett i subben for å teste. Jeg har vel vært ekstremt uheldig....

Jeg bestilte subben i slutten av januar, DHL klarte å rote vekk den første forsendelsen, og deretter fikk jeg tilsendt en ny sub som jeg nå fikk 4 uker etter jeg la inn bestilling. De siste 3 ukene har jeg snakket med DHL omtrent hver dag. Nå viser det seg at subben mest sannsynelig er FUCKED! Det er jo helt utrolig! :sad:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kjedelig! Føler med deg, jeg vet hvordan det er å motta deffekt utstyr.

Har du bevegelse i elementet?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    ...Jeg har prøvd ut forskjellige oppsett å kjører nå med receiveren på both og small på frontene.Har funnet ut at det fungerer best...
    Small + Both? Blir ikke det en selvmotsigelse. :?:

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei tror ikke det. Har stilt inn min Yamaha RX-V657 på small på alle høytalerne, fronter, center, bak. På LFE Bass out har jeg satt instillingen på both.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til akto: Takk for litt sympati.. Kommer til å bli stress å sende den tilbake til fyndbørsen + vente på ny sub.. men men.. Det er litt bevegelse i elementet når jeg bruker receiveren.. En merkelig ting skjedde når jeg i sted koblet til en gamme cd spiller til rca kontaktene. Da kunne jeg plutselig få veldig høy lyd, men det var ikke musikk den spilte.. Det var bare en ekstremt grumsete bass lyd og det gikk ikke an å gjennkjenne cd'en som spilte.. Så det er vel kanskje forsterkeren i subben min som er ødelagt. Jeg har bare testet rca kontaktene.

En annen ting som er litt mistenkelig er at et av festene på grillen er knekt og forsvunnet (finnes ikke embalasjen heller)... Jeg har vanskeligheter for å tro det, men jeg begynner å lure på om jeg har fått en sub som noen andre har returnert.... Dette har jeg ingen belegg for å mene bortsett fra at den ser ut til å være defekt + et knekt grillfeste.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •