Jungson Bd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Jungson Bd

Newcomer 66155 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Jungson Bd

Er det noen som har testet disse.
    Kvalitet i forhold til pris?

Jungson BD Senter
    Jungson BD-5
    Jungson BD-6
    Jungson BD Subwoofer 10"

http://www.avshop.no/catalog/index.p...acturers_id=66

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker slogun'et til Jungson..

Newcomer DanRemy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her står det litt om bd-5 og bd-6:Klikk her

Litt mer om bd-5:
    klikk her

Jeg har sjølv litt lyst på jungson bd-5, men kommer ikke til å kjøpe no før jeg har hørt dem. De er jo griselekre!

Newcomer theom sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jungson

Er det en seriøs produsent, eller et "flashy" kineserprodukt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en meget seriøs produsent.

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min far har nettopp kjøp Jungson JA-1 og JA-99C dette spilles sammen med Jungson magicboat 2 lux (med rør...) og Snell C4. dette er helt fantastisk! ikke bare ser det en fryd å se på men det spilles reint, klart og oppløst!

og min bror har Jungson AV1000A. Nå har han ikke fått prøvd den på skikkelige høytalere enda men den gjorde underverk på mine gamle patos B400. og den gjorde det samme med audiovector c-series. nå prøver han ut snell J3, jeg har selv ikke hørt dette enda men kan tenke meg dette blir bra!

Jeg har kun positive ting å si om Jungson, og at det er seriøst, det kan du skrive opp. det er ikke mange som kommer med en surround forsterker med 6x80w class A og veier rett under 50 kg!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt BD-6 i over et halvt år og er meget fornøyd. Disse jobber sammen JA-2/JA-100 Nor + Moon Harbour HDCD Tube.

Jeg synes kvaliteten er meget god i forhold til prisen, har lyttet på noen forskjellige høyttalere og i mine ører må man opp på for eksempel B&W 804S for å være i nærheten av/matche BD6..

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JungSon på 60 m2 ??

Sitat Opprinnelig postet av BingoBonzo
    Jeg har kjørt BD-6 i over et halvt år og er meget fornøyd. Disse jobber sammen JA-2/JA-100 Nor + Moon Harbour HDCD Tube.

Jeg synes kvaliteten er meget god i forhold til prisen, har lyttet på noen forskjellige høyttalere og i mine ører må man opp på for eksempel B&W 804S for å være i nærheten av/matche BD6..

Jeg har vurdert et surroundoppsett med BD5 foran og BD surround bak + BD senter.
    Synes designet er noe av det absolutt bedre jeg har sett....
    Ser at du har erfaring med BD6.

Hvor stort rom kjører du disse i. Har en stue på ca. 60 m2. Tror du det holder med BD5 foran??

Har ingen mulighet til å få hørt på disse så alle vurdering tas i mot med takk.

BR :-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på her og spør etter erfaringer...

Vurderer også å bestille BD-5 i hvitt med matchende center og bakhøytalere, men lurer litt siden det er vanskelig å få hørt på de.....

?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Henger meg på her og spør etter erfaringer...

Vurderer også å bestille BD-5 i hvitt med matchende center og bakhøytalere, men lurer litt siden det er vanskelig å få hørt på de..... ?
    De kan høres på hos AVShop i Oslo. Fikk mail fra de om at de kan skaffes i hvitt - 60 dagers leveringstid.

Har fått bra pakkepris på 2 X BD-5 + 2 X BD Surround m/stativ + BD senter.

Designmessig er de helt rett for meg...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt på de her da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rasta
    Jeg har vurdert et surroundoppsett med BD5 foran og BD surround bak + BD senter.
    Synes designet er noe av det absolutt bedre jeg har sett....
    Ser at du har erfaring med BD6.

Hvor stort rom kjører du disse i. Har en stue på ca. 60 m2. Tror du det holder med BD5 foran??

Har ingen mulighet til å få hørt på disse så alle vurdering tas i mot med takk.

Jeg kjører BD-6'ene i en stue/åpent kjøkken løsning på ca. 40kvm. Dette er vel egentlig passe, men spesielt med tanke utformingen av stuen blir lyden noe dominerende siden høyttalerne må stå relativt nærme veggen hos meg.

Så fort de flyttes noe ut (0,5m-1m) fra veggen faller brikkene på plass, dvs. bassen dempes ned til normale forhold.

Men jeg har hørt om folk som kjører de i stue på 25-30kvm, dette fungerer også sålenge det er luft mellom høyttalere og vegger.

Jeg har ikke fått A-B-A sammenlignet med BD-5, men dette er jo i praksis den samme høyttaleren med et stk. 6,5" og noe mindre kabinett, ergo god lyd men litt mindre Ooomph :-)

Det beste er om du deponerer på begge modellene, kanselleler alle avtaler og benytt helgen til lytting!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører BD-6'ene i en stue/åpent kjøkken løsning på ca. 40kvm. Dette er vel egentlig passe, men spesielt med tanke utformingen av stuen blir lyden noe dominerende siden høyttalerne må stå relativt nærme veggen hos meg.

Så fort de flyttes noe ut (0,5m-1m) fra veggen faller brikkene på plass, dvs. bassen dempes ned til normale forhold.

Men jeg har hørt om folk som kjører de i stue på 25-30kvm, dette fungerer også sålenge det er luft mellom høyttalere og vegger.

Jeg har ikke fått A-B-A sammenlignet med BD-5, men dette er jo i praksis den samme høyttaleren med et stk. 6,5" og noe mindre kabinett, ergo god lyd men litt mindre Ooomph :-)
    Takk for tilbakemelding BingoBonzo.

Hos meg vil høyttalerne stå ca 1,2 m fra bakvegg, men intill en "vegg" som er en innbygget peis m.m. som er ca 2 m bred. Høyttalerne vil stå på hver sin side av denne.

Rommet er som nevnt ca 60 m2 men den delen av rommet de skal spille "ut i" er vel på ca 40 m2. Er ikke avhengig av så mye bass fra frontene siden jeg har tenkt å suppler med en sub....så jeg regner med at det holder med BD-5 da....

Har som sagt ikke noen mulighet å få lyttet på disse - tror ikke leverandøren vil sende de gjennom halve landet for hjemlån...

Det beste er om du deponerer på begge modellene, kanselleler alle avtaler og benytt helgen til lytting!
    ?????

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke avhengig av så mye bass fra frontene siden jeg har tenkt å suppler med en sub....så jeg regner med at det holder med BD-5 da....
    Klart, med en Sub bør du ha nok bass og dermed ikke skrikende behov for BD-6. Men etter hva jeg har hørt er det litt jobb å få satt opp systemer med sub skikkelig, spesielt hvis du skal spille mye musikk. Greit å ha det i bakhodet, men som du skriver, du er jo på jakt etter et surround oppsett.

Har som sagt ikke noen mulighet å få lyttet på disse - tror ikke leverandøren vil sende de gjennom halve landet for hjemlån...
    ?????
    Angående sending av produktene, hvis du betaler frakten så er det jo sikkert greit for forhandler... Alternativt får du ta deg en tur til Oslo eller Drammen hvor du kan få testet høyttalerne.

Deponere = Betale for en vare og samtidig ha full returrett.

Lykke til med valget!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •