Mirage OM-9 - Innspill generelt om Mirage mottas med takk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mirage OM-9 - Innspill generelt om Mirage mottas med takk

Noen som har erfaring med disse? Eller vet noe om de. Kom gjerne også med litt synsing.

Er på jakt etter nye høyttalere til musikk og film. Hører på det meste.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe lett synsingen må da noen ha? :grin:

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link..??

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt disse, men går ut ifra at de har de samme egenskapene som OM-8'ene mine. Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Om-8'ene mine er det siste som blir byttet ut i kinoen.

De spiller det aller meste med stor overbevisning, leverer både på film og musikk, tåler effekt(ikke noe engelsk snobbe-hifi som legger seg ned og dør når man passerer 90dB) og har et sinnsykt stort lydbilde og masse detaljer!

Det eneste jeg kan komme på som er negativt, er at de burde ha en meter til bakvegg for å virkelig vise hva de er god for.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for infoen Mirage! Hadde håpt du skulle si din mening.

Syns det virker som noen spennende høyttalere, har hatt lyst til å prøve Mirage før, men har aldri blitt noe av. Kanskje jeg bør prøve det da!

Satser på å få lytta på de snart. Kommer gjerne med flere kommentar.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg har et sett Mirage OM-12 bak og vil prøve å få tak i 2 til for å utfylle surround-lydene på siden. Synes de sprer surround-lyden på en veldig god måte og vil heller ikke bytte de ut med det første. Kjører B&W DM 604 foran og tilsvarende center. Synes Mirage er lettplasserte og funker veldig bra i surround.
    Holder på å handle inn reclinere på Netthandelen for å fylle opp til en hjemmekino. Har ikke kjøpt huset jeg skal ha det i enda, men at det blir et hus med plass til hjemmekino er det ingen tvil om :-)
    -Morten

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Har ikke hørt disse, men går ut ifra at de har de samme egenskapene som OM-8'ene mine. Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Om-8'ene mine er det siste som blir byttet ut i kinoen.
    Hva med å bytte til OM 6 som går flatt ned til 18hz ?

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har selv OM-6 nå, og hadde OM-8 før, og må si at OM-6 spiller ganske enkelt helt utrolig, spiller dypt til tusen. det er absolutt et blinkkjøp hvis du kommer over noen...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mons_ivar: Du har ingen erfaring med OM-9 da(eller kanskje blitt fortalt hvordan de er?)?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt den gamle OM-serien, OM-5. Sinnsyke høyttalere og som Mirage påpeker er dette høyttalere som tåler MYE lyd... På saving private ryans åpningsscene datt jeg nesten av stolen, så høyt spiller de. Dette var på fest og jeg var god i farta, til og med da syntes jeg det var grisehøyt!! (Nei, det var ikke pga alkohol jeg nesten datt av stolen )

Har for bare et par dager siden skiftet ut senter og bakhøyttalere.. Senter ble Mirage Omni CC, og må si jeg er strålende fornøyd... Den spiller SYKT mye bedre enn min gamle senter, oppløst og med god kontroll i litt lavere frekvenser også..

Bakhøyttalerne ble noen fra sound dynamics rts, som er samme høyttaler som Mirage FRX-R, bare med en annen logo.

Er strålende fornøyd med kjøpet, så nå må jeg bare begynne å spare litt før jeg skal leite etter noen pent brukte Mirage fronter også!!

Alt jeg har hørt fra Mirage har gitt meg gode opplevelser.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres jo positivt ut Pug-Nose(sånn utenom at du holdt på å dette av stolen, og potensielt kunne skadet deg i fallet :lol: ).

Nå er jo OM-9 noe mindre enn OM-5, men den innehar vel kanskje en del av de samme kvalitetene for det. Kanskje jeg må satse på OM-9 først, og så flytte de bak, og bruke OM-5 foran. :grin:
    Men tror ikke det er veldig lett å få tak i disse på bruktmarkedet, ikke ofte jeg har sett de, men kan jo ha noe med at jeg ikke har hatt øynene oppe for dem også da.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett så mange fra OM serien på brukten jeg heller, men håper det dukker opp noen flotte eksemplarer når jeg har fått spart opp litt gronker!! Noe som jo tar litt tid i å med jeg er student kun med sommerjobb...

Ser frem til å høre hva du synes dersom du går får disse OM-9ene... Lykke til med kjøp...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal legge ut mine erfaringer om dem hvis jeg velger de. :-P

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann....folk som liker Mirage jo !!!
    Har selv OM5, bruker dem som fronter. Disse er bare helt rå når det gjelder spredning og sitteavstand. Du kan sitte hvor som helst uten å tape lydkvalitet (i motsetning til stort sett alle andre jeg har hørt.)
    De fleste høytalere endrer lydbilde hvis man beveger seg litt utenom den ideelle lytteposisjonen (f.eks man går litt til siden). I motsetning til mange andre høytalere så blir ikke disse slitsomme å høre på hvis man sitter litt for nærme. Jeg er veldig fornøyd med mine OM5 i et hjemmekino oppsett.
    Til musikk så synes jeg de er drømmen til det meste av musikk, men dårlige innspillinger og en del metal låter ikke så bra. Da får du altfor mye diskant i lydbildet.
    Men jeg bare sier det: Kom med et forslag til høytaler som spiller Bo Kaspers bedre enn OM 5.......... Da tror jeg nok du må en god del høyere opp i pris.
    Av det jeg har hørt er det bare Martin Logan som kan måle seg, men de har dårligere spredning.

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    jeg har selv OM-6 nå, og hadde OM-8 før, og må si at OM-6 spiller ganske enkelt helt utrolig, spiller dypt til tusen. det er absolutt et blinkkjøp hvis du kommer over noen...
    Så mange det nå var med OM6 her.........har aldri sett noen nevne dem her før.
    Hvilke andre fronthøytalere går flatt ned til 18hz ? Det er ikke mange det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å se så mange andre Mirage frelste, trodde vi var en utdøende rase:-) Har selv OM-8 i front, OM-12 bak, Bps 150i sub og MC-2 senter.

Fungerer helt sinnsykt bra til Hjemmekino, men gjør det godt til musikk også. Særlig detaljer i mellomtonen vil jeg framheve.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mirage er bare konge. Mine første Mirage høyttalere kjøpte jeg i 1991 (Mirage M-360). Disse solgte jeg for 2 år siden til en østlending som kjørte 2 timer til Oslo S med bil, tok tog til Bergen (7 timer), møtte meg på togstasjonen og tok med høyttalerne, og 2 timer etter dette dro han hjem igjen. Han fortalte meg at han bare MÅTTE ha Mirage, og M-360 var de eneste Mirage han hadde sett som var på stativ.

Jeg har selv OM-14 i front, OM-C3 som center, OM-R2 som surround, og MC-2 som center bak. Mirage blir nok ALDRI byttet ut hos meg. Siste jeg har kjøpt er Mirage OM-9 til front, men disse har jeg ikke hørt ennå. Jeg foreslår at du søker på Yahoo eller Sesam, og da vil du finne at alle tester vise at dette er en kanon høyttaler. Les spesielt på Audio review, og der er det bare 5'ere.

Det eneste negative med Mirage, er at de kan virke litt laid back, men jeg liker dette i en høyttaler. Hører du bare på på hardbarka rock er nok andre høyttalere mer spenstige, men ønsker du ståpels på ryggen, så er det bare å kjøpe Mirage.

OM-høyttalerne gir et vanvittig åpent lydbilde som jeg ikke har hørt på andre høyttalere. Noen liker dog at lyden skal være mer direkte, men dette er en smakssak.

Lykke til med leting etter OM-9. :grin:

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ble visst ikke helt fornøyd, TomH?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde OM-7 i et halvt år ca, men de var desverre litt for laidback for meg. Jeg kunne spille absolutt alt i cdsamlinga uten at det var antydning til hard topp. "Så kjekt" tenker sikkert de fleste, men det blir veldig kjedelig i lengden syns nå jeg. Brukte en Primare A30.1 på de, som også er litt laidback, så det hadde sikkert vært mulig og få de til å spille en del friskere med en bedre matchende forsterker.
    Men du verden for noen flotte høyttalere å beskue, det skal de ha for!!!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •