Nautilus 805s. Er det noe for meg? NEI! Magnepan MG12 ble valget! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 108 av 108
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er vel Magnepan kjennt for å lage Magnestater og ikke elektrostater, men kombinasjonen av magnestat panel og bånd diskant som man har i denne mg12 to veis konstruksjonen kan også bli ganke brukbart, selv om den vel har litt andre kvaliteter enn de man finner i ML høytalere med elektrostat paneler og en dynamisk bass i bunnen. Håper du har hørt på mg12 spille før du kjøpte..

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selfølgelig "Magnestatiske" høytalere!!

Gleder meg uansett:grin:

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    ..............Håper du har hørt på mg12 spille før du kjøpte..
    Hvordan det? :neutral:
    Har selfølgelig hørt MG12 før, og likte godt det jeg hørte!
    Usedvanlig oppløst, og detaljert. Midbass var helt utrolig god, men det dype under 45 Hz er jo bortin\mot, ikke eksisterende.

Dermed får jeg intill videre supplere med sub fra 50 Hz og nedover;-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner forresten med at jeg trenger en god sub for å få den til å spille godt fra 50 Hz og nedover!?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Hvordan det? :neutral:
    Jeg kan ikke si det på noen annen måte enn slike magnestater spiller anderledes enn det man ofte er vandt med fra dynamiske høyaler konstruksjoner, og har inntrykk av at enkelte savner denne spillestilen til på enkelte musikk innspillinger når de har gått over til en slik magnestat, som jo også spiller meget bra, men "anderledes".

De krever også en del "tweaking" med plassering, og trives vel generellt ikke så godt i små rom. Det var i alle fall min erfaringe med noen eldre Magneplanar høytalere som var ganske likt oppbyggd.

Matching med en subwoofer kan kanskje bøte litt på det, men dipole magnestater har ofte et så stort mebran areal i bassen, at de kan muligens være litt spesielle å matche og plassere i forhold til en subwoofer. En annen ting som er litt spessielt som man ofte merker med slike høytalere, er at lyden på en måte bærer lenger, og har mange ganger syntes det er litt rart at ikke dette blir utnyttet bedre i andre lydoverførings sammenhenger.

Edit: Ikke missforstå å tro at jeg ikke liker slike magnestater, jeg liker de kvalitetene da har meget godt, men jeg synes det er lurt å høre på dem med musikk man kjenner godt, så man vet hva slags spillestil disse har før man kjøper, da bassen ofte kan virke litt fraværende, men kan vikelig glimte til og overaske i andre sammenhenger.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2

Edit: Ikke missforstå å tro at jeg ikke liker slike magnestater, jeg liker de kvalitetene da har meget godt, men jeg synes det er lurt å høre på dem med musikk man kjenner godt, så man vet hva slags spillestil disse har før man kjøper, da bassen ofte kan virke litt fraværende, men kan vikelig glimte til og overaske i andre sammenhenger.
    Det er nettopp dette som er ganske fantastisk! Sist jeg hørte Magnepan MG satt jeg og hørte på en live konsert med AC/DC.
    Dette er jo musikk som krever masse dynamikk for å være engasjerende, jeg ramlet av stolen når jeg hørte hvor engasjerende og livaktig disse høytalerne gjengav konserten.
    Ikke det, onder 50Hz var det ikke så mye. Bass responsen minnet i grunnen litt av det jeg hørte når jeg hørte en godt innspillt Nautilus 805s, men følte at mangepan var hakket mer detaljert i midbassen.

Har nok tro på at jeg må skaffe en god sub, og dele et sted med 50Hz eller så, men jeg må prøve de i rommet før jeg gjør noe. Inntil videre får CV 12" spille de nederste oktavene dersom det skulle være nødvendig!

Tar i mot alle gode tips på hvordan jeg skal tilpasse suben i det nye systemet ;-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her på forumet som har erfaring med/har hørt disse høytalerne, og vil dele sin opplevelse med meg?;-)

EDIT:

Tydelig vis ikke;-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :grin: :grin: :grin: :grin:

Har egentlig bare tid til å nevne et "FY FADER SÅ BRA"!!

Nå har jeg ikke fått beina på engang, ei heller plassert de optimalt.
    Men jeg er SUPERGLAD for at jeg ikke valgte en stativhøytaler!!

Ingen av de jeg tidligere har hørt på i denne prosessen kommer nærme engang! Ei heller B&W Nautilus 805s 8)

Kan bare si en ting med en gang !
    Her er det ikke noe prekært behov for sub.
    Den bassen jeg får i rommet mitt er fast og fin, og jeg føler ikke at det mangler noe særlig der nederst heller!
    Til film bruker jeg nok sub, og skal prøve å integrere så godt som mulig, men til musikk!? Nei, tror ikke det med det første.

Da må det spares til noe ekstremt bra for at det i det hele tatt skal ha noen hensikt 8-)
    Nå må jeg tilbake og lytte ;-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0