Nautilus 805s. Er det noe for meg? NEI! Magnepan MG12 ble valget! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 108
    Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg anbefaler deg å avlegge AK et besøk. Av stativhøyttalere så bør man jo forsøke å finne noe med litt trøkk i, som henger på også nedover i frekvens. Jeg har sjelden blitt så overrasket som jeg ble av Quadralene AK har. Det samme gjelder imidlertid også Usher RW 729, men de er kanske litt utenfor budsjettet.
    Hehe...
    Skal nok prøve å få til et lite besøk hos AK, dersom det passer seg slik ;-) (Skal spørre pent), forøvdig har jeg hatt en dialog med Maxwell, og der anbefaler de meg først og fremst den største monitoren i Triangle ES serien.
    Selger mente at de mest sansynlig ville spille vel så bra i mitt lille rom, som Celius i et større rom. SPENNENDE!!
    Et alternativ til å handle nytt, er jo bruktmarkedet ;-) Finnes mye bra der ute nå ser jeg8)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag også fått noen flere høytalere på lista, over de som må høres!
    Noen som har erfaringer/kommentarer vedr. Boston VRB, og KEF RDM-2?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt, eller kan fortelle meg om KEF RDM Two ?

:grin:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sjekka ut disse:
    B&W 705
    Aurum Cantus Leisure 3SE
    Polk Audio LSi 9
    Audiovector Mi1 Super

Disse finner du hos hifiklubben.no , hificenter.no og emtech.no .

Lykke til . Stativhøyttalere gir utrolig mye golyd oftest (for penga).

Har selv ikke testa Aurum, men de som har hørt den har blitt veldig overrasket. De andre står jeg fullt inne for .

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her egentlig aldri falt helt for lyden av 705;-) , men de tre andre står på listen over testkandidater ;-)
    Polk Audio har jeg hørt for en stund siden. De var gode, men overbeviste ikke helt!

Har kikket littegranne ute på det store bruktmarkedet også. STEIKE, der ligger det mye snacks og bare venter, og venter:shock:

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maxwell fører også Polk btw. De har hatt LSi 9 inne tidligere, mulig den står der ennå.

Tenker man brukt så er jo B&W 805 også et bra alternativ.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har tenkt på 805. Er det noen spesiell utgave av denne jeg bør være oppmerksom på der ute i bruktmarkedet?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nest siste modellen er vel den som er mest aktuell vil jeg tro. Du burde kunne få en slik for 8 - 10k. Hadde denne modellen tidligere og mellomtone/diskant var utrolig bra, men det ble dessverre for lite bass i mitt rom/oppsett.

Den nyeste modellen er vel ikke så lett å finne på bruktmarkedet ennå. Skulle den dukke opp så vil den nok også ligge en del høyere i pris pga høyere nypris. Men man skal aldri si aldri...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om brukt er aktuelt for deg, men jeg kan opplyse om at jeg nettopp skaffet meg et par JMlab electra 906 til den nette sum av 7500,-
    Ikke at jeg skal selge mine, men det burde være mulig å gjøre tilsvarende kjøp. 906 Har masse trøkk til å være en stativhøyttaler, kan trygt anbefales.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wotg : kan du fortelle mer om de høytalerne?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Her egentlig aldri falt helt for lyden av 705;-) , men de tre andre står på listen over testkandidater ;-)
    Polk Audio har jeg hørt for en stund siden. De var gode, men overbeviste ikke helt!

Har kikket littegranne ute på det store bruktmarkedet også. STEIKE, der ligger det mye snacks og bare venter, og venter:shock:
    Da kan jeg ikke forstå annet enn at Quadralene, de nevnte Usherne og som jeg så noen nevnte her Aurum Cantus Leisure 3 skulle være "din lyd". Jeg mistenker også at B&W, KEF, Canton, Triangle og Focal (JMlab) ikke er din lyd i det heletatt.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri helt fått meg til å like lyden av KEF, har liksom litt nasal, og innestengt lyd (ihvertfall i den prisklassen jeg har hørt). b&w 800 serien likte jeg det jeg hørte i fra, men det er jo ikke aktuellt uansett pga. rommet, og prisen ;-) 805 kunne vært intressant å prøvd. Ellers så har jeg som sagt tidligere ALLTID blitt svært imponert av Usher, og er VELDIG keen på å få høre de som g-h har grabbet tak i. Har hørt rykter som sier at de krever et stort rom for å spille optimalt, men jeg vet ikke helt. Gleder meg derfor til tilbakemeldinger fra g-h, da hans størrelse på rom faktisk er på rundt 9m2.
    Canton blir nevnt, og jeg skal ærlig inrømme at den typen lyd aldri helt har fenget meg heller.
    Takk for gode innspill så langt :grin:

Aktuelle kandidater så langt er ihvertfall, Aurum Cantus Leisure 3, Quadral, Usher s520, Usher x708, og x719, samt Sonus Faber Concerto/Concertino, samt Dynabel Super Exact! Kunne også tenkt meg å\ høre B&W 805, men vet ikke helt om det gir så mye for pengene!

Uansett så er jo også bruktmarkedet på "HigEnd monitorer veldig aktuellt:wink:

Dersom noen kunne tenke seg å gjøre en byttehandel + evt. mellomlegg mot mine AudioPro Black Diamond V.2 ----> Ta kontakt:wink:

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke fortelle deg noe om lyden på Kef RDM2, men den kom vel i -98 eller så og kostet 9-10000. Uni-Q elementet har veldig god sperdning, så sweetspotten blir ganske stor. Gikk vel ned til 60-70 Hz.

Du finner sikkert endel info på www.kef.com

Til et så lite rom som du har, ville jeg sjekket ut høyttalere med bassporten pekende framover, da får du ikke boomy bass når du setter høyttalerne nærme bakvegg.

Ville også sjekket ut hva Linn har å by på, slik jeg skrev på hifisentralen...
    www.linn.co.uk

Det finnes jo masse forskjellige merker som leverer kvalitetshøyttalere, det gjelder bare å finne den rette.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus

Det finnes jo masse forskjellige merker som leverer kvalitetshøyttalere, det gjelder bare å finne den rette.
    Jepp!
    Det er nettopp det som er så vanskelig ;-)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    906 Er stativ høyttaleren i den gamle electra serien. Det er en 2-veis bassrefleks konstruksjon med 6,5" basselement og 1" invertert diskant. Bassporten sitter foran så du får ganske bra mellombass og de er lette å plassere. 8ohm impedans, 90db følsomhet og de går ned til ca. 50Hz.
    Hør med Andrè på hifihuset, kanskje han kan skaffe flere par til en slik knallpris.
    legger med en link til test: http://www.everestaudio.com/reviews/...906_review.pdf

legger ved et bilde også

Lurer du på noe mer send meg en PM

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei har du funnet ut av hva du skal gå for snart? har følget med på dette kjøpet/leitingen siden det starten og jeg erspent på hva du ender opp med!

lykke til videre!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...
    Som nevnt tidligere, så blir det ikke noe kjøp før utpå våren/nærmere sommeren (ønsker å ta meg god tid), men skal en tur ned til MAXWELL for å høre på noen av de aktuelle kandidatene. Dette er vanskelig;-)
    Har vært mange hete kandidater på bruktmarkedet i det siste, men jeg får roe nervene liltt, og håpe at det er like mye å velge i om noen måneder:grin:

Usher, Sonus Faber, Kef, Aurum, JmLab, og Triangle er jo noen svært så aktuelle kandidater!!

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har nå kjøpt skikkelige stativer, og vil anbefale å legge det inn i budsjettet!

Mvh. Johan

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, stativer er budsjettert ;-)

Lekkert oppsett Rojoh!!
    Hvordan går det med prosjektet ditt?:grin:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått for meg at jeg har lyst å teste ut Tannoy Eyris DC1.
    Er det noe som har hørt denne høytaleren, og som kunne tenke seg å fortelle litt ;-)
    Er det også noen som aner om disse er å få lyttet til i Stavanger/Sandnes området ?

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •