Nautilus 805s. Er det noe for meg? NEI! Magnepan MG12 ble valget! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 108
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    http://www.aurumspeakers.com/de/produkte/aurum30/b.htm

Det er de jeg har, men de er akkurat utgått. Ny serie kommer i april/mai...

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    http://www.aurumspeakers.com/de/produkte/aurum30/b.htm

Det er de jeg har, men de er akkurat utgått. Ny serie kommer i april/mai...
    Virker spennende! Liker godt lyden av Quadral, men har ikke hørt disse! Hvordan er de prismessig i forhold til det som er nevnt tidligere i tråden ?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ligger nok desverre i en helt annen prisklasse. (Veil 13k) Men siden det kommer en ny modelle kan man hente litt på den prisen.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    De ligger nok desverre i en helt annen prisklasse. (Veil 13k) Men siden det kommer en ny modelle kan man hente litt på den prisen.
    Ja, mulighetene ligger jo foran meg da ;-)
    Som sagt tidligere i tråden så er det research jeg driver med nå :grin:

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å se etter et par Martin Logan scenario...vet ikke prisen på de her i Norge, men usa pris er 1990$. Ser ut som en spennende høyttaler, og den er ikke store karen heller...Har hørt denne på demo, tror det var på Lyric hi-fi i fjor sommer og den spilte kjempeflott. Bassen var selvsagt ikke allverden, men iflg ML er disse høyttalerne konstruert nettopp med tanke på 5.1 systemer som allikevel innebærer en sub..Ellers gikk det som sagt nettopp et par store ML på AVtorget for 15k (ny pris over 50k!)...Der gjorde noen et kupp, hadde nok blitt for store for ditt rom uansett (mager trøst :-)) Et annet hett tips er Dynabel exact eller super exact. Dette er høyttalere med meget eksklusive komponenter konstruert av Frode Steen på Eltek. Jeg har hørt denne høyttaleren og var meget imponert over den varme oppløste klangen den hadde. Faktisk en av de minimonitorer som har gjort størst inntrykk på meg! Mange kule og gode minimonitorer der ute, prøv å få lytte til så mange som mulig og trål bruktbørsene både i Norge og i nabolandene. Kjøper du brukt, får du ferdig innspilte høyttalere og mye mer for pengene!! Jeg holder deg gjerne med selskap på demorundene dine jeg, alltid gøy å få nye inntrykk!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Hva med å se etter et par Martin Logan scenario...vet ikke prisen på de her i Norge, men usa pris er 1990$. Ser ut som en spennende høyttaler, og den er ikke store karen heller...Har hørt denne på demo, tror det var på Lyric hi-fi i fjor sommer og den spilte kjempeflott. Bassen var selvsagt ikke allverden, men iflg ML er disse høyttalerne konstruert nettopp med tanke på 5.1 systemer som allikevel innebærer en sub..Ellers gikk det som sagt nettopp et par store ML på AVtorget for 15k (ny pris over 50k!)...Der gjorde noen et kupp, hadde nok blitt for store for ditt rom uansett (mager trøst :-)) Et annet hett tips er Dynabel exact eller super exact. Dette er høyttalere med meget eksklusive komponenter konstruert av Frode Steen på Eltek. Jeg har hørt denne høyttaleren og var meget imponert over den varme oppløste klangen den hadde. Faktisk en av de minimonitorer som har gjort størst inntrykk på meg! Mange kule og gode minimonitorer der ute, prøv å få lytte til så mange som mulig og trål bruktbørsene både i Norge og i nabolandene. Kjøper du brukt, får du ferdig innspilte høyttalere og mye mer for pengene!! Jeg holder deg gjerne med selskap på demorundene dine jeg, alltid gøy å få nye inntrykk!
    ML høres jo også bra ut, men da nytter det ikke å komme slepende med en slarvete CV sub ;-)
    Og ja, jeg får ta den magre trøsten :-D Hadde ikke hatt råd til noe akkurat nå uansett!
    Klart du må være med på lytterunder, det er jo noe av det morsomme med denne hobbyen!!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Martin Logan scenario, så mener jeg de ligger på rundt 25000 i Norge, noe som gjør at budsjettet mitt er gått rett til H*****;-)
    Greit at min bedre halvdel er snill og grei, men det tror jeg hadde blitt vanskelig :-D
    Hun har dessuten påberopt seg styringsrett når det gjelder utseende:lol:
    Hun synes jo at lyden er bra på det jeg har, og at de ser så pene ut (høye, slanke, og pen pianolakk). Får det nok som JEG vil på rommet mitt, men det er ikke vits i å friste sjebnen! Lyden går foran alt på "gutterommet" mitt, men altså innenfor visse rammer !

Har egentlig bestemt meg for å planlegge en investering på front og senterhøytalere i første omgang, og ta resten som en investering TRINN 2:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det ingen som nevner Dynaudio focus 140? Mange gode tester av det. Ca 10 000,- hvis jeg ikke husker feil

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    Hvorfor er det ingen som nevner Dynaudio focus 140? Mange gode tester av det. Ca 10 000,- hvis jeg ikke husker feil
    Hva er dine erfaringer ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ingen erfaringer selv, utenom dynaudio audience 72 SE, og de låter vannvittig bra, forsvinner i perspektivet, altså ikke lyd "fra" høyttalerne, men fra "veggen" hvis du skjønner...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    jeg har ingen erfaringer selv, utenom dynaudio audience 72 SE, og de låter vannvittig bra, forsvinner i perspektivet, altså ikke lyd "fra" høyttalerne, men fra "veggen" hvis du skjønner...
    Skjønner hva du mener, det greier jeg med mine AP BD v.2 også slik som plasseringen er nå ;-)

Men OK, Dynaudio er på listen over høytalere jeg må teste ut :-D

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel to ting som vil være avgjørende med tanke på hva som velges:

1. At høyttaleren passer sammen med resten av utstyret.

2. ...og som en fortsettelse: at utstyret samlet sett gir deg den lyden du vil ha. Altså er vi over på den subjektive "smak og behag" biten.

Jeg flyttet Comete'ne vekk fra basskassene, og over på stativer (60cm), og det gav mer snert og punch i bassen. (Ikke så rart kanskje - en stor, hul kasse er vel kanskje ikke så veldig godt egnet). Skulle bare hatt enda bedre/stødigere stativer til rådighet, men men...

Hvorvidt Triangle passer sammen med utstyret ditt, det aner jeg ikke. Ei heller om det er noe slikt du er ute etter. Men: Hos meg spiller disse nå meget engasjerende. Spiller Toto: Tambu for "full musikk", og jeg tramper takten, spiller litt luftgitar og rister hodet i takt med musikken. Hvis det er noe slikt du er ute etter, så ville jeg avgjort prøvd ut Triangle. Minuset er at det er på mitt utstyr jeg opplever dette. Kanskje det låter radikalt mye dårligere på ditt utstyr. Det er desverre umulig å si uten å prøve det ut, men jeg går god for at disse Triangle'ne har potensiale på sin måte. (Engasjement, rytme/driv og fottramp + en deilig "flytende" mellomtone).

Dette sier jeg uten å rakke ned på andre høyttalere i prisklassen. (Har heller ikke hørt så mange). Du får ta en tur til Maxwell og høre (på både Triangle og andre kandidater). Hvis du ikke synes Triangle låter bra hos Maxwell, så kan du jo stikke innom meg for å høre...

Mvh. Johan

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Det er vel to ting som vil være avgjørende med tanke på hva som velges:

1. At høyttaleren passer sammen med resten av utstyret.

2. ...og som en fortsettelse: at utstyret samlet sett gir deg den lyden du vil ha. Altså er vi over på den subjektive "smak og behag" biten.

Jeg flyttet Comete'ne vekk fra basskassene, og over på stativer (60cm), og det gav mer snert og punch i bassen. (Ikke så rart kanskje - en stor, hul kasse er vel kanskje ikke så veldig godt egnet). Skulle bare hatt enda bedre/stødigere stativer til rådighet, men men...

Hvorvidt Triangle passer sammen med utstyret ditt, det aner jeg ikke. Ei heller om det er noe slikt du er ute etter. Men: Hos meg spiller disse nå meget engasjerende. Spiller Toto: Tambu for "full musikk", og jeg tramper takten, spiller litt luftgitar og rister hodet i takt med musikken. Hvis det er noe slikt du er ute etter, så ville jeg avgjort prøvd ut Triangle. Minuset er at det er på mitt utstyr jeg opplever dette. Kanskje det låter radikalt mye dårligere på ditt utstyr. Det er desverre umulig å si uten å prøve det ut, men jeg går god for at disse Triangle'ne har potensiale på sin måte. (Engasjement, rytme/driv og fottramp + en deilig "flytende" mellomtone).

Dette sier jeg uten å rakke ned på andre høyttalere i prisklassen. (Har heller ikke hørt så mange). Du får ta en tur til Maxwell og høre (på både Triangle og andre kandidater). Hvis du ikke synes Triangle låter bra hos Maxwell, så kan du jo stikke innom meg for å høre...

Mvh. Johan
    Hehe...
    Det er nettopp mixing og matching som er morro med denne hobbyen, og jg kan garantere at jeg skal versere HiFi sjappene som en gal mann for å lytte og teste. Dersom sjappa er nogenlunde seriøs, burde det være muligheter for å deponere på et høytalerpar for å teste ut på eget utstyr også.

Du skal ikke se bort i fra at jeg tar turen til deg for å lytte også ;-)

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maxwell er greie. Ta en telefon og avtal hjemlån en helg. (Stikke innom på lørdagen like før stengetid og hente dem - levere dem tilbake i løpet av mandagen mot å betale inn et depositum).

Mvh. Johan

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dynaudioen som blir nevnt her spiller meget bra! vanvittig bass på en så liten høytaler!
    når du er i stavanger avtal med martech audio og hør på disse der!
    han har noen andre små høytalere også... derblant usher til 4k og noen litt større gulvstående usher til rundt 10k om jeg ikke husker helt feil.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller hva med denne?http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=500 ser jo kanon flått ut i hvertfall!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nightspirit
    eller hva med denne?http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=500 ser jo kanon flått ut i hvertfall!
    Den ser jo unektelig lekker ut ;-)
    Men det kan bli litt vanskelig å få hørt den!

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor holder martech audio til i Stavanger?? Hvilke merker selger de der? Har aldri hørt om det før, men tar gjerne en tur innom for å sjekke gromt utstyr..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han holder til på Tananger, Sola, husker ikke adressen nå...
    Det han hadde inne sist jeg var der var noen Usher, Dynaudio, pluss noe til... og div forsterkere og cd spillere.

Ring han og avtal tid på telf. 48009500. Martech audio.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler deg å avlegge AK et besøk. Av stativhøyttalere så bør man jo forsøke å finne noe med litt trøkk i, som henger på også nedover i frekvens. Jeg har sjelden blitt så overrasket som jeg ble av Quadralene AK har. Det samme gjelder imidlertid også Usher RW 729, men de er kanske litt utenfor budsjettet.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •