Farge på høyttaler - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer theom sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Farge

Kirsebær slår aldri feil i en stue.. Spennende om en kunne ha fått tak i eik!

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet med kirsebær at det blir så sært med tanke på resten møbleringen. vil også tro at sorte høytalere er letter å selge igjen....på ting som er så relativt dyrt som høytalere kjører jeg "save" slik at jeg ikke må bytte pga fargen dem er kjøpt i er "ut" eller ikke passer inn fordi stua består av andre tresorter...her i stua er det bare eik.....

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    problemet med kirsebær at det blir så sært med tanke på resten møbleringen.

Det kommer da virkelig an på resten av møbleringa vel???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ganske svak for damer jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kirsebær syntes jeg er best. Men sort pianolakk er ikke så verst det heller.

Men det som er med kirsebær, er at det passer inn omtrent uansett farge ellers i rommet.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, oi, oi.

Jammen et seriøst innlegg.

Newcomer JAA sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lønn er nøytralt og fint.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det kommer helt ann på fysisk størelse på høytaler , hvor og hvilken sammenhemg den skal benyttes, arbeds prinsipp (dynsmisk , elektrostatisk, magnestatisk osv) hvordan elementene som spiller ser ut ol. Det å bruke utryddings truede reinskog tresorter som teak og mahogny osv er vel i utgangspunktet fint å se på, men er vel ellers en "stygg sak".
    Har ellers veldig sans for det meste i pianolakk finnish, både helt sort, eller med en synlig og lekker tresort i bunn, hvor man ellers får en speil blank og meget forseggjort overflate. (for de som har litt erfaring med overflatebehandling tror jeg vet å sette litt ekstra pris på pianolakk finnish....;-) )

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kirsebær syns jeg er flottest, men om man vil gjemme bort en høyttaler i en mørk hjemmekino er den nok ikke det best farge valg...

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spesifisering av "annet"

Jeg har valgt "annet" fordi jeg syns at valg av finish på en høyttaler må sees i sammenheng med hvordan resten av designet er.
    En høyttaler som ser veldig pen ut i sort (det være seg piano eller ikke) ser nødvendigvis ikke bra ut i feks bjørk.

Sånn generelt så syns jeg lyse tresorter stiller mere krav til øvrig design, de aller fleste jeg har sett i bjørk kunne jeg ikke tenkt meg å ha i en så lys finish.
    Og det verste jeg ser er høyttalere med mange farger, spesielt ille når det er grå/sølv/plast og gjerne kombinert med feks svart og en trefinish på selve kabinettet; blir ikke pent det. Og som noen nevnte her så kommer de nok til å tape seg i annenhåndsverdi etterhvert i forhold til mere 'konservativt' designede høyttalere.

Et eksempel på design gone bad.

Originale førstegenerasjons reveal. Den røde finishen er meget vanskelig å få frem riktig på bilder, i litt svakt lys blir de veldig mørke og i sterkt lys helt røde.
    Jeg eier fem slike førstegenerasjons reveal, jeg syns de er veldig fine og er svært fornøyd med dem. Sikkert mange som ikke liker designet men så lenge jeg er happy så bryr jeg meg ikke ;-)

Og så kom annengenerasjons reveal, jeg var spent når det skulle komme en ny modell, men jeg holdt på å spy når jeg så resultatet. Introduksjonen av sølv i designet gjorde at de ble utrolig stygge, jeg ville aldri ha bytta mine mot disse nye, selv om lyden sikkert er enda bedre!

Her føler jeg at tannoy har kasta seg på den verste trenden innen elektronikkbransjen siden de hvite anleggene på 80-tallet, nemlig sølv og grått. Dette har jeg sett på mange PC relaterte produkter også de siste årene. Om noe så får dette produktene til å se billigere ut, mye billigere i mange tilfeller.
    Og siden all min elektronikk kun er sort så syns jeg det er mildt sagt merkelig at en hel mengde produsenter ikke vil ha pengene mine, de siste årene er det mange interessante produkter som har kommet i kun sølv, og dermed utelukker meg som kunde :neutral:

Are

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •