For beskjeden dypbass på JM Lab Electra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

For beskjeden dypbass på JM Lab Electra?

Har lest flere tråder hvor det skrives at man opplever for lite dypbass på Electraserien til JM Lab. Jeg har både 926 (sammen med Yamaha RXV-2600) og 906 (monitorversjonen) som jeg kjørte sammen Doxa Signature og 07. Plenty, men stram dypbass på disse oppsettene. Ønsket meg et mindre anlegg med full fjernkontrollstyring til 906'ene i stua og var redd det skulle bli vanskelig å finne en forsterker som kunne gi nok trøkk og dypbass. Endte opp med en relaltivt rimelig Audio Anologue Primo Cento VT (2x100w) og er strålende fornøyd med lyden, også dypbass. Nå har jo plassering og rommets akkustiske egenskaper vedlig mye å si, men samtidig tror jeg også at ryktet om for beskjeden dypbass på Electraserien kan være overdrevet, samtidig som de som ønsker skikkelig buldrebass nok allikevel bør styre unna.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med du. Det ER bass i Electra serien. Stram og fin, men ikke akkurat overveldende.
    Til musikk synes jeg i hovedsak de holder mål. Til film trives jeg bedre med en SVS i bakhånd :grin:

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i ovennevnte vurderinger, E926 låt "skuffende" flate og litt tamme i lav bass området i forhold til mine gamle "travere" (Klipsch Synergi 10.5), men etter heftig innkjøring (kun 14 dager gamle) begynner ting å falle på plass...

PS.
    Jeg bruker en SUB i bunn jeg også (CUT er satt til 80Hz), spesielt film (der trenger man en SUB uansett).

/L

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •