Er SVS PB10-ISD så stygg og stor som noen skal ha det til?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er SVS PB10-ISD så stygg og stor som noen skal ha det til?

Jeg har med stor interesse fulgt diskusjonen om XTZ subben, og står nå mellom den og SVS PB10-ISD.

XTZ er jo finere å se på og litt mindre i fysisk størrelse, men PB10-ISD spiller dypere og
    med mer kraft sies det.
    Ankepunktet mitt blir da PB10-ISD's fysiske størrelse (og utseende). Er den så stor og stygg som enkelte skal ha det til? Jeg savner (godt opplyste) bilder av herligheten, gjerne ved siden av brusflasker eller lignende (gjenstander med kjent fysisk størrelse) slik at jeg kan forestille meg hvor stor den egentlig er.

Er det noen som kunne være så elskverdige å legge ut noen? Kanskje av XTZ subben også?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen bilder i tråden min om det er til hjelp
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/27662-poppiuzs-stuekino-nye-bilder-20-07-2008-a.html

Ellers så er det jo bare å se på måla. B x H x D å leke litt med målebåndet hjemme..

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde faktisk trodd den skulle være litt større enn det den var, men den er jo ikke akkurat liten fordet da...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS subwoofere er en høyttaler, verken mer eller mindre. De er ikke stygge, men litt store. Det finnes finere høyttalere, men SVS ser ut som en HELT ordinær subwoofer! Firkanta.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kjøper ikke en subwoofer for å sette den i utstilling eller midt på gulvet. Den skal høres, behøver ikke å sees

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her PB10' jeg hadde en gang. Litt dårlig bilde, tatt med mobil. Men du ser da størrelsen kanskje. Syns ikke den verken var stygg eller sååå stor, men var større enn jeg trodde den skulle være.

EDIT: Får vist ikke lastet opp et bilde jeg allerrede har lagt ut i en annen tråd(?!). Ta en kikk midt nede på denne siden: http://avforum.no/forum/showthread.p...9&page=7&pp=20

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Har noen bilder i tråden min om det er til hjelp
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/27662-poppiuzs-stuekino-nye-bilder-20-07-2008-a.html

Ellers så er det jo bare å se på måla. B x H x D å leke litt med målebåndet hjemme..

Tusen takk for bildene poppiuz, akkurat hva jeg lette etter!

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Man kjøper ikke en subwoofer for å sette den i utstilling eller midt på gulvet. Den skal høres, behøver ikke å sees
    men nå er vel rett plassering iforhold til rommet ganske så viktig og da ender den vel gjerne opp med og bli stående en plass den er synelig.

--

SVS er sikker knallbra lydmessig, men de henger milevis etter mange av konkurentene når det kommer til design og finish. MEn igjen, er man heldig nok til å kunne plassere den en plass ut av syne så teller vel det strengt tatt ikke så mye.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVSene har et meget anonymt design sånn at de på tross av størrelsen tiltrekker seg lite oppmerksomhet. Hverken PB10en eller 12en har plaget meg rent visuelt. Det kan selvfølgelig ta litt tid å bli vant med størrelsen, min erfaring er at det går i fra noen dager, til en uke til man ikke tenker over det lengre.

Og angående finish, jeg kan skrive under på at PB12en i maple ikke står tilbake for noe annet jeg har sett.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer 10 tommeren og den kommer jo ikke i noen av finishene som 12 tommerne kommer i.

Og som noen sa tidligere i tråden så kan det jo hende at subben må synes litt pga optimal plassering i forhold til lyd. Da synes jeg (og hvertfall min utkårede) at det er litt nøye med hvordan den ser ut. Den må selvfølgelig ikke være noen skjønnhet, men alt positivt er bedre enn negativt.

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par bilder av min gråe pb10 i "minhjemmekino.no" Se link under:

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet hos meg var dybden på PB10 måtte derfor bytte den ut. En blir nok vant med størrelsen, men første inntrykket var "DDDDiger".
    Har nå byttet den ut i en 25-31 PC-Plus som er enklere å plassere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det der den havnet til slutt? Husk å justere subsonicfilteret riktig med tanke på antall porter du ønsker å plugge, ellers går den adundas...

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Var det der den havnet til slutt? Husk å justere subsonicfilteret riktig med tanke på antall porter du ønsker å plugge, ellers går den adundas...
    Takker for rådet! (måtte sjekke, 16Hz/2 plugger)
    Regnet med at kom på markedet igjen og det tok ikke lange tiden.
    Lsound sier det kommer en 14" tube og det er egentlig den som passer meg best, men kunne ikke dy når denne var til salgs.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    16Hz/2 plugger
    Riktig. Så er den jo lett som en fjær sett i forhold til disse andre kassene.

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig

Sitat Opprinnelig postet av RS
    Problemet hos meg var dybden på PB10 måtte derfor bytte den ut. En blir nok vant med størrelsen, men første inntrykket var "DDDDiger".
    Har nå byttet den ut i en 25-31 PC-Plus som er enklere å plassere.
    Dybden var det største problemet men størrelsen generelt er den jo rimelig diiiiiger!Kjøpte heller en B&W ASW600 og synes den spiller vel så bra til film og
    "snillere" til musikk og så er den lekker i forhold til svs`n.
    Sjekk gjerne denne:
    http://minhjemmekino.no/hunden

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

WAF faktoren da?

Jeg har tenkt å få meg sub. Etter å ha lest mye her om SVS, samt lest detaljene på PB10 og PB12 ble jeg henrykt. Men det skulle vise seg å bli en komplisert sak da jeg viste de fysiske målene på PB12 suben til kona.
    Jeg har fra før av Audiovector M3 Super front, senter, bak som arbeider for en Marantz SR-8200 forsterker.
    SVS høres rå ut men fysisk størrelse=dårlig waf faktor. Noen som har forslag på andre alternativ som kan matche SVS eller er det kun SVS som ruler?

:?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pser
    Jeg har tenkt å få meg sub. Etter å ha lest mye her om SVS, samt lest detaljene på PB10 og PB12 ble jeg henrykt. Men det skulle vise seg å bli en komplisert sak da jeg viste de fysiske målene på PB12 suben til kona.
    Jeg har fra før av Audiovector M3 Super front, senter, bak som arbeider for en Marantz SR-8200 forsterker.
    SVS høres rå ut men fysisk størrelse=dårlig waf faktor. Noen som har forslag på andre alternativ som kan matche SVS eller er det kun SVS som ruler?

:?
    Jeg lot fruen bestemme fargen... var ikke mer som skulle til! :???: SVS er stor ja, men pen/stygg... smaken er som baken vet dere...:-P PB12-Plus i trefinish er ganske pen synes nå jeg da! 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •