Jamo eller JBL

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jamo eller JBL

Hei

Jeg går med planer om å kjøpe meg høyttalere nå, og det står mellom Jamo D590 og JBL Studio L890. Lyden jeg er ute etter, det er en så detaljert og klar diskant/mellomtone som mulig til denne prisen, hhv. 5900 og 10900. Det er ikke noen bakdel at det er en del god bass i tillegg, men det er ikke den jeg legger mest vekt på.

Jeg kommer til å bruke høyttalerene til både film og musikk. Jeg har med tiden planer om å bygge ut dolby 7.1, da bør jeg ta hensyn til hvilke høyttalere jeg velger med tanke på dette? Jamo har ikke surround-høyttalere i D5 serien, så vil det være en bakdel å kjøpe forskjellig front- og sourround-høyttalere, eller spiller ikke dette noen rolle?

Så er det noen som har kjennskap til begge disse høyttalerene, eller har god greie på hver av dem? Jeg har ikke mulighet til å høre på noen JBL, da det ikke er forhandlere i nærheten. Forsterkeren jeg har kjøpt, er en HK DPR2005, om det skulle ha noe å si.

Duksaum

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *poff*

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hører du på for det meste? JBL studio leverer iallefall varene så det griner etter på gode rocke innspillinger, alt ifra Pink Floyd til KoRn. Og Norah Jones taklet de også meget bra. Anbefales.

Tror du burde gå ned til L880 på HK'en der. Den er ikke glad i for store høyttalere, men sjekk ut med hificenteret, og dems erfaringer her. Men min erfaring er at f.eks HK 635 takler store høyttalere(Som krever litt mer strøm) bedre enn 2005. Men for all del, flott forsterker du har.

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL er jo knallmatch med H/K...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Vel, jeg hører i all hovedsak på lett og lystig musikk, ofte med dype basser, men dog ikke rask/kontinuerlig bass. Jeg er mao. ikke ute etter høyttalere som hovedsaklig spiller bra på hard-rock og metall. Jeg vil også ha høyttalere som takler filmer bra, men det er ikke så essensielt som musikk.

Newcomer hektorhake sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke noe tvil om at JBL og Harman er det perfekte par.. de er jo fra samme firma * harman int. * Jeg vil ikke ha tenkt et sekund paa hvilke... JBL

Jeg kjorer DPR 2005 sammen med de nest storst i northridge serien og det funker som F... men det er bare aa gi gass kjop de JBL !!!

* engelsk tastatur *

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye studio Serien er konge. Men kjøp 890. dpr drar de bra.
    Kan jo eventuelt bruke effektfor på de senere. Men dpr har muskler til å dra dem et stykke. Får aldri nok power men.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått et litt "plast" inntrykk av de jamo høytalerne jeg har hørt på, men merk det at det er mange år siden jeg hørte noe fra jamo. Jbl er gode på rock'n roll

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

Jeg vet ikke om dere her inne har peiling på bilstereo, men i bilen har jeg installert Infinity Kappa Perfect, høyttalere som spiller helt utrolig detaljert og klart. I og med at Infinity også er en del av Harman International, tenkte jeg at JBL sikkert ikke har dårligare kvalitet, i og med at de er mye mer anerkjente. Det er den detaljerte lyden jeg har i bilen jeg ønsker å ha i stuen også.

Så før jeg kjøper JBL 890, så skulle jeg ha visst om høyttalerene spille like bra på musikk med en drøss av detaljer i? For eksempel så har jeg lyst å MERKBART høre "ulydene" i gitarstrengene. Vil JBL 890 være høyttalerene for meg da?

Jeg var å hørte på Jamo D590 her en dag, og var ikke skuffet over detaljene. Men i og med at jeg er helt ny i denne musikk-verden, så har jeg ikke hørt på mange andre høyttalerne, og har med det ikke så mye å referere til. Det er eneste Jamo de har av kvalitetshøyttalere her jeg bor. Men jeg får jo ikke allverden av inntrykk av å stå å høre på noen høyttalere i en butikk heller da. Så om det er noen som virkelig har prøvd D590 skikkelig som kunne gitt meg et resumé av den? Likedan med JBL 890?

Duksaum

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekka ut både jbl å infinity i bilstereoverden, og av de to så går infinity mange topper foran jbl. Så skal du velge av de to igjen så er infinity valget å gå.
    1.infinity (bilstereo)
    2.jbl( bilstereo)
    3.jamo
    Min rangering av de to

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ad. D590

Jeg har tidligere hatt Yamaha RX-v1300 med Jamo D590 i front og E8CENter.
    Det er skikkelig punch i 590'en, samt rike på detaljer.
    Men selvfølgelig, allting er relativt... det er jo i en rimelig klasse dette her og man skal ikke sammenligne med langt dyrere komponenter.
    De står nå som partyhøytalere i kjellerstua og ungdommen er begeistret over trøkk og lydkvalitet.
    Jeg kjøpte dem forøvrig nye for 6000 kr i Hgsd. Selges fortsatt til den prisen her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duksaum
    Jeg vet ikke om dere her inne har peiling på bilstereo, men i bilen har jeg installert Infinity Kappa Perfect, høyttalere som spiller helt utrolig detaljert og klart. I og med at Infinity også er en del av Harman International, tenkte jeg at JBL sikkert ikke har dårligare kvalitet, i og med at de er mye mer anerkjente. Det er den detaljerte lyden jeg har i bilen jeg ønsker å ha i stuen også.

Så før jeg kjøper JBL 890, så skulle jeg ha visst om høyttalerene spille like bra på musikk med en drøss av detaljer i? For eksempel så har jeg lyst å MERKBART høre "ulydene" i gitarstrengene. Vil JBL 890 være høyttalerene for meg da?

Jeg var å hørte på Jamo D590 her en dag, og var ikke skuffet over detaljene. Men i og med at jeg er helt ny i denne musikk-verden, så har jeg ikke hørt på mange andre høyttalerne, og har med det ikke så mye å referere til. Det er eneste Jamo de har av kvalitetshøyttalere her jeg bor. Men jeg får jo ikke allverden av inntrykk av å stå å høre på noen høyttalere i en butikk heller da. Så om det er noen som virkelig har prøvd D590 skikkelig som kunne gitt meg et resumé av den? Likedan med JBL 890?

Duksaum

JA, men det kommer jo annpå om du har bra utstyr ellers å da. hjelper ikke med jbl k2 om du bruker united dvd speller og sherwood forsterker liksom.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Harman
    JA, men det kommer jo annpå om du har bra utstyr ellers å da. hjelper ikke med jbl k2 om du bruker united dvd speller og sherwood forsterker liksom.
    Nei, det er jeg klar over. Som sagt, så har jeg ikke Sherwood forsterken, men Hrman Kardon DPR2005, jeg har i tillegg HK DVD-22. Så kommer det igjen an på kabler. Der har jeg ikke de dyreste og flotteste, men definitivt ikke de billigste heller. Så det eneste jeg trenger nå er et bar billige og BRA høyttalere som spiller etter mine kritierier.

Er det forøving noen som har tips til andre høyttalere i dette prissegmentet, som ikke er JBL eller Jamo, men som spiller bedre? Jeg vil ikke låse meg på et spsielt merke, jeg vil ha det beste til den prisen. Takk for svar!

Newcomer hektorhake sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos er et godt alternativ.. De er tungdrevne.. men de spiller helt rått, Basic serien deres er i samme prisklasse som JBL.. Men med ditt oppsett er det vel ikke noe tvil om at JBL er det beste valget...

Newcomer Lionstar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duksaum
    Hei

Jeg går med planer om å kjøpe meg høyttalere nå, og det står mellom Jamo D590 og JBL Studio L890. Lyden jeg er ute etter, det er en så detaljert og klar diskant/mellomtone som mulig til denne prisen, hhv. 5900 og 10900. Det er ikke noen bakdel at det er en del god bass i tillegg, men det er ikke den jeg legger mest vekt på.

Jeg kommer til å bruke høyttalerene til både film og musikk. Jeg har med tiden planer om å bygge ut dolby 7.1, da bør jeg ta hensyn til hvilke høyttalere jeg velger med tanke på dette? Jamo har ikke surround-høyttalere i D5 serien, så vil det være en bakdel å kjøpe forskjellig front- og sourround-høyttalere, eller spiller ikke dette noen rolle?

Så er det noen som har kjennskap til begge disse høyttalerene, eller har god greie på hver av dem? Jeg har ikke mulighet til å høre på noen JBL, da det ikke er forhandlere i nærheten. Forsterkeren jeg har kjøpt, er en HK DPR2005, om det skulle ha noe å si.

Duksaum
    Jeg ville ikke hatt noen av de høytalerne, ikke engang om de var på halv pris. Og jeg ville aldri i verden ha kjøpt de JBL høytalerne til 11 tusen, uten å ha hørt dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Jamo D590 og er kjempefornøyd! Kjøpte de for 2 år siden. Prøvespilte de i stua før jeg kjøpte de, og sammenlignet da med: JBL Northridge E-80 og DALI 2.8
    For meg var det ingen tvil. Jeg spiller "all slags" musikk, men ikke så mye heavy. Den nedadvendte bassen gir en fyldig og god bass samtidig som de har en fin/klar mellomtone og diskant. I tillegg til D590 har jeg Dali Suite C0.7 center, Dali SWA 12 Sub og Kirksaeter Prisma 50 som Sourround. Lett blanding som du ser, men det låter veldig bra(syns jeg da). Receiveren er en DENON 3806, men hadde tidligere Yamaha RX-V640. D590 er veldig bra lyd til en rimelig penge, og i tillegg er de jo flotte å se på. Et lite møbel spør du meg. De buede sideveggene er ikke lagd bare for å se bra ut, men har så absolutt en fordel da de "bryter" de innvendige uønskede lydbølgene bedre en rette vegger. (Her må noen arrestere meg om jeg er helt på jordet)

2re

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å finne en høyttaler som passer blir ikke lett, spesielt når en ikke har enledning til å lytta på så mange! Jeg har funnet noen høyttalere her, og lurer på om det er noen som har erfaringer med disse?

1. Jamo D870 - http://www.progressive-av.com/speake...ncert_d870.htm
    Er det forresten noen som vet om disse er å oppdrive, eller om de er en saga blott?
    2. Jamo D450 http://www.jamo.com/Default.aspx?ID=...roductID=16773

Hvordan er disse to høytalerne samenlignet med D590?

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL JBL JBL JBL JBL JBL JBL Det burde vel si det meste om mine anbefalinger. De spiller så engasjerende og morsomt med riktig match at det er morro.

Newcomer stopphue sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og så litt på D 590 selv i høst. Disse selges for 3990,- på Expert i Bergen... Har du lyst på disse er jo dette en god pris. Helt OK lyd til denne prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Hvordan er diskant/mellomtone i B&W DM604 S3? Er dette en elles bra høyttaler? Bedre enn en Jamo D590 eller en JBL Studio 890? Hvordan vil min HK DPR2005 passe i lag med disse høyttalerene?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •