Logitech Z-5500.. erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer tomzern sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech Z-5500.. erfaringer?

Jeg skal snart kjøpe meg nytt surround anlegg til å ha på rommet, det skal brukes primært til PC'en i spill, og en del film (PC'en er kobla til TV'en).

Det jeg kikker mest på er Logitech Z-5500, så lurte jeg på om noen har noen erfaringer med disse, og kan kommentere hva de syns om lyden på dette anlegget, eller evt. komme med anbefalinger av andre komplette oppsett til under 3000 ("lavbudsjetts-surround"). Skulle gjerne kjøpt Klipsch ProMedia, men det blir litt for dyrt for meg nå..

Logitech Z-5500

Mvh Tomzern

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Logitech z-5500 og er meget fornøyd :smile:

Tror ikke du får noe annet som spiller bedre til den prisen. Det er særlig subben som er helt rå i forhold til det du betaler.

Jeg bruker faktisk dette anlegget som en midlertidig løsning i hjemmekinoen min (projektor) og det funker greit nok, ihvertfall når jeg ser film alene og kan sitte i optimal posisjon. Subben gjør jobben sin og jeg har aldri hørt noen ulyd på det lydnivået jeg pleier å bruke (like under smertegrense :grin: ). Når jeg får spart opp litt mer penger blir det nok et skikkelig anlegg til hjemmekinoen og Logitech-settet vil gå tilbake til å bli brukt som pc-anlegg, hvor det gjør en aldeles strålende jobb!

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min far var og handlet Logitech Z-5400, og de små høyttalerene gir virkelig lyd fra seg. Har bare sett en film, og hørt litt musikk, men inntrykket er at de spiller veldig bra. Pris og størrelse tatt i betrakning.

Dersom du har et budsjett på 2000-3000, har DVD-spiller fra før, og vil ha surround uten videre oppgraderinger, så tror jeg ikke du får noe veldig mye bedre enn dette for pengene. Ser ikke for meg noen andre "hjemmekinosett" som kan konkurrere med dette settet.

Settet har en 5.1 inngang for PC (3 stk minijack), 2 optisk og 1 coax (sp/dif).

Dette settet var ikke Z-5500, men den foregående modellen Z-5400.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har hørt er logitech settet mye bedre enn f.eks alt-i-ett surround som du handler på elkjøp, expert o.l. De rimelige alt-i-ett anleggene har som regel begrensede tilkoblingsmuligheter, og jeg tror du må ganske langt over Z5500 i pris for å få like kraftig lyd. Sats på logitech!

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hvorfor ikke:
    Radionette Colosseum høyttalere(795,- på elkjop.no) og en Pioneer VSXD415s (1995,- også på elkjop.no).
    -Morten

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Eller hvorfor ikke:
    Radionette Colosseum høyttalere(795,- på elkjop.no) og en Pioneer VSXD415s (1995,- også på elkjop.no).
    -Morten

Ikke dumt!

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Eller hvorfor ikke:
    -Morten
    Klart du har mer rom for å oppgradere annlegget ved senere anledning ved å kjøpe seperat forsterker, men da ender du nok opp med ny forsterker uansett.

Foreldrene mine hadde før de kjøpte Z-5400 et Sanyo billigsurround sett til typisk 2000,-, Z-5400 spiller _mye_ bedre enn dette. Kan ikke sammenlignes, spesielt med tanke på musikk. Etter egen erfaring blir det fort mye musikk når man sitter med pc'en.

Dersom du har mulighet for og høre noen av alternativene, kan jo hende det er mulighet for demo på elkjøp/lefdal/ekspert o.l.. Kanskje ikke under optimale forhold da, men du får jo hørt dem ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer Logitech® Z-5500 Digital på "kontoret" selv.

Det er jo billigere enn 5400 og 5450, i tillegg så har Z-5500 en 10" i sub.
    z-5500 spiller også noe dypere enn 54xx.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for alle svar!

Har såvidt testet anlegget hos Spaceworld, og det virker utrolig bra, selv om dette kun var med musikk...Man kan bare vri og vri på volumknappen uten at det skurrer. Imponerende satelitter, og ikke minst imponerende SUB, virker som om de har fått til perfekt kassekonstrukson (så et bilde av kassa inni engang).

Anlegget kommer til å bli brukt MYE til musikk ja, men også en del til film=)

Tror jeg går for dette anlegget, jeg kjøper det forhåpentligvis uten moms også, gjennom jobben til stemora mi, så da blir det kanskje under 2000 kroner! :-P Da kan det umulig ikke lønne seg :smile:

MVh Tomzern

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt Logitech z-680 faktisk 3 ganger og har nå logitech z-5500..

5500 synes jeg spillere mye reinere og finere men må si 680 hadde noe spesielt i seg meget ekstrem 8" som jeg noensinne har hørt på..
    her får man mye ut av pengene hvis man vil ha litt mer lyd en de høytallerne som følger med til pcen... har fått naboklager flere ganger av 680 og 5500 sier jo litt når det er egna seg for pc hehe.

ps har flere bilder av inni kassen til logitech så du vet det

mvh titus41

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kanskje flytte snart, og jeg vurdere faktisk selv å køpe noe tilsvarende med 2.1 lyd til å bruke som "partyanlegg" på stua. Du får jo masse for pengene, det er det ingen tvil om :wink:

Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant noe oppsiktsvekkende her:

"Dobbelt så sterk bass som fra vanlige høyttalere."

..i første omgang virket det offtopic, men så tenkte jeg at det jo er viktig info å få med seg. Tenk bare hva de her inne som har et arsenal av CV-høyttalere med totalt membranareal på størrelse med en fotballbane kunne spart i kroner og plass på å kjøpe disse.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har dette logitech anlegget på jobben, synest det er ganske grei lyd i det, har liksom aldri tatt meg i å tenke at: svarte for ein dritt lyd da... Piss!

Har 2.1 settet til logitecg hjemme (Z-3 tror jeg d heter! Svarte at ikke statoil kunne spyttet inn bitte litt til og fått 5.1.....), bruker det vanligvis til å spille, men har det litt i stuen også, til litt kosefilmer da jeg ikke er kommet helt i gjenge i leilghetene! Klarer meg fint!!

Sikkert noen som synest det er ræva, men jeg synest de funker bra disse logitech setta!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av esp
    Jeg fant noe oppsiktsvekkende her:

"Dobbelt så sterk bass som fra vanlige høyttalere."

..i første omgang virket det offtopic, men så tenkte jeg at det jo er viktig info å få med seg. Tenk bare hva de her inne som har et arsenal av CV-høyttalere med totalt membranareal på størrelse med en fotballbane kunne spart i kroner og plass på å kjøpe disse.
    Hva er egentlig en "vanlig" høyttaler? Rart at mpx skriver noe sånt.... Skulle nok like å høre den levere mer bass enn de større CV modellene med bra forsterker tilkoblet... Men for all del, prisen er jo nesten uslåelig

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal noen ha 2.1 system til PCen kan jeg virkelig anbefale Empire a6, med rørforsterker mumma

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mcbanan
    Skal noen ha 2.1 system til PCen kan jeg virkelig anbefale Empire a6, med rørforsterker mumma
    Nå er det snakk om hva man får for prisen her også da :wink: hehe...

Skal legge ut en liten review her jeg også med en gang jeg får settet, så får vi se=) Har tenkt til å sette høyttalerne i riktig posisjon i forhold til TV'en på rommet, og ikke PC-skjermen, for jeg sitter jo ikke i PC stolen og ser på film..Får se om jeg får ommøblert litt på rommet, så jeg får 5.1 effekten både ved PC-skjermen og foran TV'en..

Mvh Tomzern

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UPDATE!!

Har nå kjøpt og satt opp anlegget, og må si jeg ble mektig imponert da jeg kjørte en THX intro og dro på litt her!!Ren og fin romlebass! Har ikke fått prøvd det så mye pga. en syk mor som ligger flat på naborommet, men førsteinntrykket var bedre enn forventet!

Anlegget er så ABSOLUTT verdt 2000 kr=)

Mvh Tomzern :smile:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch har et "ipod" sett til rundt 3k.
    det jeg har hørt av logitech låter som man kaster en reiseradio ned i en tønne og dundrer på den me hammer men vet ikke hvilken modell dette er.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    klipsch har et "ipod" sett til rundt 3k.
    det jeg har hørt av logitech låter som man kaster en reiseradio ned i en tønne og dundrer på den me hammer men vet ikke hvilken modell dette er.
    Altså det er jo ikke THX-godkjent for ingenting, så det høres nok ikke sånn ut..hehe..Skulle gjerne hatt klipsch ProMedia 5.1, men det er en del dyrere og jeg er blakk NÅ for å si det sånn hehe

Er ihvertfall storfornøyd :-)

Mvh Tomzern

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomzern
    Altså det er jo ikke THX-godkjent for ingenting, så det høres nok ikke sånn ut..hehe..Skulle gjerne hatt klipsch ProMedia 5.1, men det er en del dyrere og jeg er blakk NÅ for å si det sånn hehe

Er ihvertfall storfornøyd :-)

Mvh Tomzern
    En må ikke se seg blind på THX merkinga heller, riktig nok betyr det jo at produktet ihvertfall har litt kvalitet, men har man nok penger så får man det somregel THX godkjent..

Mange forsterkere somregel er mere en gode nok til og bli THX godkjent, men produsenten valgte å ikke gjøre det sånn at prisen på produktet blir billigere..

THX godkjenning av utstyr er visstnok veldig dyrt..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •