Ikon7 i front og Ikon6 bak??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikon7 i front og Ikon6 bak??

Lurer på om noen der ute har hørt kombinasjonen med Ikon7 som front og Ikon6 som bakhøytaler? Har noen av dere noen erfaringer om dette? (positive OG negative :smile: )Var innom HiFi-klubben i går og fikk testa dette oppsettet, og ble veldig fornøyd. Dette ble drevet frem med Denon4306. Har noen innspill på et slikt oppsett? Jeg tenker å kjøre 4306 - Ikon7 i front og Ikon6 bak som "base" i et 6.1 oppsett inkl SVS-sub. Jeg fikk også hørt Ikon/ og 6 i rent stereooppsett, og det funket knallbra... Takker for alle innspill...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt ikon serien selv, og hadde ikke tvilt et sekund hadde jeg hatt penger

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkuratt det oppsette lurer jeg også på... jeg håper også på svar... er det bare tull me ikon6 som bakre høytalere hvis en ikke har et rom større enn 6x6meter? kan en like så godt bare bruke ikon 2? å ikke merke store forskjellen? å hvor mye forskjell er det egentlig lydmessig på ikon 6 og ikon 7?

prøver ikke å ødelegge tråden som er startet men dette gjelder jo samme sak å vi begge har kansje nytte av noen svar/tips/erfaringer....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    akkuratt det oppsette lurer jeg også på... jeg håper også på svar... er det bare tull me ikon6 som bakre høytalere hvis en ikke har et rom større enn 6x6meter? kan en like så godt bare bruke ikon 2? å ikke merke store forskjellen? å hvor mye forskjell er det egentlig lydmessig på ikon 6 og ikon 7?

prøver ikke å ødelegge tråden som er startet men dette gjelder jo samme sak å vi begge har kansje nytte av noen svar/tips/erfaringer....
    Fint at flere engasjerer seg. Jeg er rimelig blodfersk innen lyd og bilde. I går var jeg innom HiFi-klubben og hørte dette oppsettet. Jeg, selv om jeg er ny og har et "utrent" øre, må si både Ikon6 og 7 imponerte meg - både i stereo og i kinooppsett. Ikon7 var en fryd for øret med sin åpne luftige klang på ren musikk. Ikon7 funka som bare det i kinorommet også - til de grader. Rommet mitt er 6x4 meter, men mener klart at det ikke vil være "overkill" med Ikon6 bak. Man får rett og slett mer trøkk når man ønsker trøkk... Jeg hadde ikke vurdert Ikon6 som bakhøytaler engang (frem til i går :smile: ) men da jeg fikk testa oppsettet, og 4306 ble røyna, var det kanoneffekt av Ikon6 bak. Eksplosjoner, helikoptre, skyte-scener fikk virkelig et helt annet liv enn med "små" høytalere bak. Derfor ble jeg frelst :smile:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du plass til å få utnyttet det oppsettet så kjør på! Regner med at det blir en ikon vokal 1 eller 2 som center i mitt concept oppsett og.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Har du plass til å få utnyttet det oppsettet så kjør på! Regner med at det blir en ikon vokal 1 eller 2 som center i mitt concept oppsett og.
    Yepp. Da var valget tatt. Det ble Denon 4306, Ikon7 i fron, Ikon6 bak, Ikon Vocal2 som center foran OG bak, svs PB10-sub. Denon 3910 DVD, 106" lerret og Optoma H72 projektor. Gleder meg sånn passe til å få rigget dette og kjørt første snutt...

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med PEN førstegangs utstyrsliste

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et pent knippe gromkomponenter, ja. Hvor fikk du tak i Optomaprojektoren, for den er vel ikke tilgjengelig i Norge ennå?

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, dette vil jeg tro du blir meget fornøyd med!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow.... nå tipper jeg at "dali" her på forumet blir ganske så misunnelig!!!
    gratla med hjemmekino me stor "K"!!!!! husk å skriv å skryt masse av det i denne tråden med tiden!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marvik
    wow.... nå tipper jeg at "dali" her på forumet blir ganske så misunnelig!!!
    gratla med hjemmekino me stor "K"!!!!! husk å skriv å skryt masse av det i denne tråden med tiden!!!!

Hehe... YES! Skal skryte når jeg om KORT tid får hele oppsettet i hus. Takk for alle positive tilbakemeldinger fra dere! Projektoren er jo blodfersk - men jeg har fått en leveringsdato første uka i mars. HiFi-klubben i Bodø ringte og sjekket levering, og satte i bestilling. Planen var en Benq7700 men den er gått ut. Så da ble det Optoma H72 i stedet. Etter å ha fått prøvekjørt 4306 med ikon7 + 6 var valget mitt enkelt. Bare å håpe at jeg får tilnærmet samme trøkk og klang i kinoen min som nå KUN MANGLER LISTING Det er vel ikke å legge skjul på at jeg gleder meg!! Det er jo i utgangspunktet HELT sykt at ved-boden jeg hadde i desember på 6x4 meter plutselig ble gjort om til kino! Jeg hadde overhodet ingen interesse for dette før jeg i midten av desember fikk bunntenning på å lage kinorom :smile:

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Bare husk at Ikon-serien trenger noen timer med innspilling.
    Særlig bassen, men også diskantet blir en god del bedre allerede etter 10 timer.
    Finnes en del som ble bekymret ved første minutters lytting, men etter hvert som elementene løsnet, så kom smilet fram.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Bare husk at Ikon-serien trenger noen timer med innspilling.
    Særlig bassen, men også diskantet blir en god del bedre allerede etter 10 timer.
    Finnes en del som ble bekymret ved første minutters lytting, men etter hvert som elementene løsnet, så kom smilet fram.
    Ja, har hørt det samme. Så da er det vel bare å sette på "autopilot" noen dager, så skal jeg love at smilet vil komme

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Ikon 7

Hallo godt folk.

Jeg kjører ikon 7 front ikon vocal 2 senter ikon 5 bak.
    Å det er helt konge, bare husk gi ikon alt det du har av krefter.
    Fronten løste seg ikke opp før dem fikk servert 3x200w front/senter:-D
    Bak kan man klare seg med litt mindre,bare litt(hehe)

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Bra

Disse høyttalerne er veldig bra til prisen.
    har kun hørt de i stereo oppsett, men det låt bra det.

Hvis du har mulighet så ta deg en tur til Hifi-klubben for en demo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •