Hei jeg lurer på forsterker til Cerwin Vega

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hei jeg lurer på forsterker til Cerwin Vega

Hello Jeg lurer på hvordan forsterker dere ville valgt til et par cerwin vega v15f Har nå en Pioneer vsx 515 som er på 6*100wat.. Vil det holde eller trenger jeg noe nytt?

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med en NAD 218 eller kanskje Carver??

(beklager men jeg kunne ikke dy meg ref: http://avforum.no/forum/showthread.p...&highlight=lei)

fra spøk til revolver, bruk søkefunksjonen på forumet så finner du garantert det du er på jakt etter

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet!

Din eksisterende forsterker kan du beholde.
    Men du kan kjøpe en ekstra effektforsterker til å drive frontene dine.

Hvor mye penger har du tenkt til å bruke? 3000? 5000? 7000?

Anbefaler deg å kjøpe brukt. I 99,9999% av tilfellene er det trygt her i Norge.

Nad 218 fungerer bra. Denne får du vel for omtrent 5000 idag.

Men det finnes masse annet enn Nad.

Ser på AVTorget at det er noen som selger PA-forsterkere. Disse er Kraftige og skulle drive høyttalere dine mye bedre enn det din eksisterende forsterker gjør.

Det ligger en NAD 218 på bruktsidene til hifisentralen.no om dagen til 4800 kroner.

Lykke til i jakten.

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    v15f var en av de første høyttalerne jeg hadde, jeg brukte Parasound hca-1200 på dem og det spillte helt rått.. Disse er også å få tak i til rundt 5000,- på bruktmarkedet nå! Jeg må bare si det spillte drit bra på de høyttalerne.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hei.. som du kan lese i den tråden som blir nevnt i inlegg nr 2 så er det veldig mange like tråder, men jeg skjønner at en som er ny på forumet ikke tenker på sånne ting eller har fått det med seg. Men Søker du rundt her får du masse tips.. Ta en titt på minhjemmekino og minhifi (ikke MIN men du kan se der og) men til for eks de andre med CV og se hva de har og les nedover det er nokk av diskusjoner om forsterker valg. eks. CV-marius,CV-gunnar , titus41. Chrisw.

Uasett nad 218 er en bra forsterker, men jeg hadde v15 før og jeg hadde en forsterkter som er en del kraftigere enn 218 og det er faktisk mye som bor i den høyttalernern om man har nok effekt. så Ikke velg Nad 218 bare fordi det er det du først blir anbefalt. Men for all del det er et greit valg.

Newcomer theom sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke så mye..

.. å lure på. Kjøp deg en NAD 218 i god stand, så har du mye morro i tiden fremover!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk søkefunksjonen på forumet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theom
    .. å lure på. Kjøp deg en NAD 218 i god stand, så har du mye morro i tiden fremover!
    Hvorfor sier du dette? Dette beviser bare at du ikke har testet med noe bedre!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert en effektforsterker men jeg har jo ingen pre out kanaler på forsterkeren.. hva gjør jeg da?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger pioneeren og sparer penger -> kjøper deg en større forsterker som klarer og drive v15, eventuelt en mellomting med pre out og spiller fint til du sparer deg opp til en effektforsterker.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Hvorfor sier du dette? Dette beviser bare at du ikke har testet med noe bedre!

Han sier jo at det blir mye morro, og det kan jeg ikke benekte . NAD 218 er ikke SÅÅÅ dårlig selv om du har Carver etc. Passaten min er ikke dårlig selv om en anna kompis har Audi med fler hester!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

hehe ok.. men jeg regner med at jeg går for en nad 218 men hvilken forsterker burte jeg gå for?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poomba
    hehe ok.. men jeg regner med at jeg går for en nad 218 men hvilken forsterker burte jeg gå for?
    For å spare penger kan du for.eks gå for cambridge sin stero forforsterker.
    Den fungerer faktisk veldig bra. Eller skal du ha surround? Jo mer penger du legger i en reciever jo bedre blir det. jeg ville hvertfall ikke gått for det minste du finner, for da jeg hadde denon 1905 så gikk auto sikringen på den hele tiden da jeg spilte skikkelig høyt, og det var også med effekfotsterker koblet til.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    hei hei.. som du kan lese i den tråden som blir nevnt i inlegg nr 2 så er det veldig mange like tråder, men jeg skjønner at en som er ny på forumet ikke tenker på sånne ting eller har fått det med seg. Men Søker du rundt her får du masse tips.. Ta en titt på minhjemmekino og minhifi (ikke MIN men du kan se der og) men til for eks de andre med CV og se hva de har og les nedover det er nokk av diskusjoner om forsterker valg. eks. CV-marius,CV-gunnar , titus41. Chrisw.

Uasett nad 218 er en bra forsterker, men jeg hadde v15 før og jeg hadde en forsterkter som er en del kraftigere enn 218 og det er faktisk mye som bor i den høyttalernern om man har nok effekt. så Ikke velg Nad 218 bare fordi det er det du først blir anbefalt. Men for all del det er et greit valg.
    Skjønner ikke at du sier NAD 218 er en god forsterker... Hadde den først på E-715 og så på HP-215...er en grunn til at jeg hadde den bare i 3 mnd:P
    Har jo ingen power...

Kjøp heller en Rotel (svarer til trådstarter)
    Eller en HK hvis du finner en til en god pris. Hvis du skal ha surround så vil jeg annbefale deg en AVR-7000. Den driver nok V-15F meget bra (drev ihvertfall CV 1215 MEGET bra) Så denne har pre out på alle kanaler så du kan jo bygge ut med mere effekt siden

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vært noe feil med dine NAD 218 da altså, kjenner meg ikke igjen til 5øre av hva du sier her.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det utsagnet spekulerte jeg litt på, har ikke hatt de selv, men hørt endel oppsett med 218 og cv og det har ikke vært noe å klage på der nei. Men så er jeg heller ingen fan av PA lyd eller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 218 holder lenge til singel 15", eller så kan du gå på en smell som Reimers gjorde. Selv smalt jeg unna 15"erne med dobbel 216. Og det skyldes ikke forvrengning, da hadde diskantene gått først. Var litt ivrig på bassknotten bare, rommet var STORT.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Må vært noe feil med dine NAD 218 da altså, kjenner meg ikke igjen til 5øre av hva du sier her.
    Jeg er med deg der..

Newcomer Puffyp sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Moss
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter forslaget om en 218, men har ikke Vincent en del power i den prisklassen?
    Nå vet jeg ikke hvordan Vincent og Vega går sammen men det kan jo være verdt å sjekke ut?

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Carver vs NAD 218 på V15. Jeg vil faktisk anbefale NAD 218 (evt 2 stk) i stedet for f.eks Carver på V15. Jeg har selv 218 og Carver Xi2600, men Carveren funker dårlig på V15 da det blir full crash i diskanten (alt for spiss og skjærende). 218 matcher V15 mye bedre.

Men dette er på V15, jeg sier ikke at det er slik på clsc-series ol.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •